ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Fwd: Τακτικές vendor-locking σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης

  • Subject: Re: Fwd: Τακτικές vendor-locking σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης
  • From: "P. Christeas" <xrg [ at ] hellug [ dot ] gr>
  • Date: Thu, 8 Aug 2013 17:35:01 +0300
On Thursday 08 August 2013, Konstantinos Paraskevopoulos wrote:
> Καλησπέρα θα ήθελα να παραθέσω κάποιες απόψεις:
>
> 1) Καταρχάς ο τίτλος Vendor-Locking σε ΟTA είναι λίγο άστοχος

[resend κι εδώ, με σωστό email]

Θα διαφωνήσω. Η περίπτωση που περιγράφεται στο παραπάνω thread είναι *ο
ορισμός* του vendor lock-in.

Γιατί, όπως αναφέρεται, ο Δήμος είναι αναγκασμένος να αγοράσει από ΕΝΑΝ
προμηθευτή, αφού το πρόγραμμα ( ίσως και τα δεδομένα; ) /κλειδώνει/ αν δεν
πληρωθεί ο προμηθευτής. Η πλέον χαρακτηριστική και αποφευκτέα περίπτωση,
δηλαδή.

Και, ναι, ίσως η Coca-cola Hellas να είναι όντως "ριγμένη"[1], αν πληρώνει τον
προϋπολογισμό της Google και του Facebook για σαφώς λιγότερο IT. Αυτά παθαίνει
όποιος δεν γνωρίζει το open source, προσθέτω.

Αντίθετα, θα πώ κι εγώ ότι "υποστήριξη" ΔΕΝ σημαίνει να πληρώνεις λύτρα για
μία εφαρμογή που έχεις ήδη πληρώσει, και θα έπρεπε να λειτουργεί εξαρχής.

Υποστήριξη είναι να υπάρχει πρόθυμος κάποιος τεχνικός (με επαρκείς γνώσεις)
για να σε βοηθήσει, να παραμετροποιήσει, διορθώσει το πρόγραμμα, ή να σε
εκπαιδεύσει, όταν τον χρειαστείς.

Και το επιχείρημα του ΕΛ-ΛΑΚ είναι ότι θέλουμε /ανταγωνιστικές/ προσφορές για
υποστήριξη, από ανεξάρτητες εταιρείες (όχι δηλ. μέλη ενός lobby τιμών), που θα
αναλαμβάνουν να συνεχίσουν /την ίδια/ πλατφόρμα (όχι δηλ. με κόστος μετάβασης
κάθε φορά).

Όταν, λοιπόν, ο Δήμος, δεν έχει την δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε 3+
ανταγωνιστικές προσφορές, τότε είναι εγκλωβισμένος.
.. και θα έλεγα να ζητηθούν ευθύνες στην επιτροπή παραλαβής του έργου που
έφερε τον Δήμο σ' αυτή τη θέση!

[1] για να μην πώ κανένα πιό βαρύ χαρακτηρισμό

--
Disclaimer waiver: When you send me an unencrypted email, you implicitly
allow me, or any 3rd person reading our mails, to do anything I/they wish