ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Fwd: Τακτικές vendor-locking σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης

  • Subject: Re: Fwd: Τακτικές vendor-locking σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης
  • From: Stefanos Kouzof <kouzof [ at ] gmail [ dot ] com>
  • Date: Thu, 8 Aug 2013 15:42:35 +0300
Για την ακρίβεια, με ένα Alfresco για διαχείριση περιεχομένου, ένα Pentaho
για reporting και ένα Liferay/FOSWIKI/Drupal για εφαρμογές, μπορείς να
μηχανοργανώσεις ΟΛΟ το Δημόσιο, ΧΩΡΙΣ vendor lock-in. Αν θέλει παραπάνω,
τότε το θέμα δεν είναι το λογισμικό, αλλά οι ..μίζενς. Και οι διαφορές από
Οργανισμό σε Οργανισμό, μόνο κατά όνομα είναι μεγάλες, αν κάνεις σωστή
ανάλυση. Και δεν σχεδιάζεις ένα γιγάντιο σύστημα. Αρχίζεις απλά. Και
μαθαίνεις στο προσωπικό ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ, και ΠΩΣ να το ελέγξει ότι γίνεται
σωστά. Και όταν παρατηρήσεις ότι υπάρχουν bottlenecks, τότε αυτοματοποιείς
περεταίρω. Και υιοθετείς μια φιλοσοφία που να σε βοηθά, πχ της Συνεχούς
Βελτίωσης, και διαχειρίζεσαι την ποιότητα των υπηρεσιών σου σύμφωνα με
ΔΙΕΘΝΗ ΠΡΟΤΥΠΑ, πχ ISO 9001. Έτσι κι αλλιώς, οι περισσότεροι φορείς είναι
ΗΔΗ πιστοποιημένοι. Καιρός να τα εφαρμόσουν κιόλας. Έτσι, δεν ΠΕΤΑΣ
ΕΚΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ για ..αυτοματοποίηση της αυτοματοποίησης.

Επίσης, η Coca-Cola είναι μια ιδιωτική εταιρεία με Κέρδη. Τα κέρδη της τα
επανεπενδύει. Καθώς έχει σημαντικότατα κέρδη, αγοράζει το καλύτερο και
ακριβότερο. SAP. Lotus Notes (από παλιά). Είναι και θέμα γοήτρου. Το
Δημόσιο αυτό που έχει είναι ..ελλείματα. Τερατώδη. Σίγουρα, θα έπρεπε να
επενδύει με ιδιαίτερη φειδώ. Ωστόσο αγοράζει πανάκριβο λογισμικό. Μόνο λόγω
προσωπικού συμφέροντος το κάνεις αυτό. Μίζενς (και πάλι).

Και από ότι φαίνεται, οι Μηχανικοί Πληροφορικής στο Δημόσιο είναι με δεμένα
τα χέρια. Το ένα δεν προβλέπεται, το άλλο γίνεται αλλιώς, στο παράλλο η
Δ/νση Οικονομικού το απαγορεύει κλπ. Σε τέτοιους καιρούς κρίσης, είναι
έγκλημα το ταλέντο να πάει χαμένο. Δεν θα ήταν καλύτερο οι Μηχανικοί να
παράγουν έργο χωρίς τεχνητούς περιορισμούς; Με τις γνώσεις τους, θα
μπορούσαν πχ να προσφέρουν απροβλημάτιστα λύσεις, είτε σε ιδιώτες είτε στο
Δημόσιο, με παγκοσμίου κλάσης ελεύθερο και ανοικτό λογισμικό, από τον
ιδιωτικό τομέα, με ελάχιστο κόστος. Παραγωγικότητα. Αυτό που χρειάζεται η
Ελλάδα για να βγει από την κρίση. Αντί αυτού, πάρα πολλοί είναι έγκλειστοι
στα στενά καθήκοντα ενός ΔΥ. Κρίμα.

>>> https://www.redhat.com/wapps/training/certification/verify.html?