ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Licensing Workshop

On Sun, 2014-04-27 at 19:52 +0200, Alexios Zavras wrote:
> open data:
> υπάρχει το OpenKnowledgeFoundation, μοιάζει να θέλει να παίξει
> το ρόλο του OpenSourceInitiative (με πολύ περισσότερα λεφτά!).
> αντέγραψε μερικά σχεδόν τυφλά, και τα προβλήματα εμφανίζονται σιγά-σιγά.
> πολλαπλασιασμός / πληθώρα (proliferation) αδειών, όλες λίγο διαφορετικές.
> αυτό κάνει το συνδυασμό δεδομένων προβληματικό (έως αδύνατο).
> υπάρχουν και copyleft, το μεγαλύτερο παράδειγμα είναι το OpenStreetMap,
> που είναι και το μεγαλύτερο dataset μετά τα wikimedia.
> η γενική συναίνεση είναι ότι για δεδομένα το copyleft δε βοηθάει.
> [...]

Η επιλογή της άδειας για τα δεδομένα είναι σε μεγάλο βαθμό πολιτική
απόφαση, οπότε επέτρεψε μου να διαφωνήσω :) Η χρήση και αξιοποίηση
δεδομένων που έχουν παραχθεί είτε με εθελοντικό χρόνο είτε με δημόσιο
χρήμα, ιδανικά θα έπρεπε να γίνεται με άδεια που να διασφαλίζει την
επιστροφή προς την κοινότητα/κοινωνία ενός μέρος της παραγόμενης αξίας.
Για μεγάλο κομμάτι των contributors (πχ. OpenStreetMap, Wikipedia) αυτό
είναι το μεγαλύτερο κίνητρο. Φαντάσου πόσους contributors θα έχανε η
Wikipedia αν γύρναγε σε CC0 :)

Σημαντικό πως την επιλογή για copyleft την έχουμε ήδη κάνει (σε
Ευρωπαϊκό επίπεδο) για το λογισμικό, καθώς η EUPL είναι copyleft. Έχει
ενδιαφέρον πως για τα δεδομένα υπάρχει διαφορετική κατεύθυνση.

Σχετικό ανάγνωσμα για τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει η επιλογή μιας
άδειας (και άρα το μοντέλο παραγωγής γνώσης):
http://www.triple-c.at/index.php/tripleC/article/view/561
από Michel Bauwens και Βασίλη Κωστάκη

--
Nikos Roussos