ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Licensing Workshop

Nikos Roussos wrote [edited]:

> Η επιλογή της άδειας για τα δεδομένα είναι σε μεγάλο βαθμό πολιτική
> απόφαση, οπότε επέτρεψε μου να διαφωνήσω :)

α, ωραία, συζήτηση!

συμφωνώ απόλυτα, και ελπίζω ότι δε θα μου προσάψει κανείς
ότι δεν είμαι φίλος του copyleft -- για το λογισμικό.
πίστευα κι εγώ στο copyleft παντού, μέχρι που το προσπάθησα στην πράξη.

> Η χρήση και αξιοποίηση
> δεδομένων που έχουν παραχθεί είτε με εθελοντικό χρόνο είτε με δημόσιο
> χρήμα, ιδανικά θα έπρεπε να γίνεται με άδεια που να διασφαλίζει την
> επιστροφή προς την κοινότητα/κοινωνία ενός μέρος της παραγόμενης αξίας.
> Για μεγάλο κομμάτι των contributors (πχ. OpenStreetMap, Wikipedia) αυτό
> είναι το μεγαλύτερο κίνητρο.

αντιλαμβάνεσαι, όμως, ότι έτσι που είναι οι άδειες αυτή τη στιγμή,
η wikipedia, για παράδειγμα, δε μπορεί νόμιμα να χρησιμοποιήσει
πληροφορία από το OpenStreetMap.  και καλά για τους χάρτες,
μπορείς να πεις ότι δεν είναι η δουλειά της να τους βγάζει --
αλλά το OpenStreetMap έχει κι ένα σωρό άλλη πληροφορία (πχ ύψος κτηρίων).
δε θα ήθελες η wikipedia να μπορεί να έχει αυτά τα δεδομένα
και να έχει ημι-αυτοματες σελίδες "Europe Tallest Buildings";

και κανείς δε μπορεί να συνδυάσει νόμιμα, πχ, τα δεδομένα του OpenStreetMap
με στοιχεία που διαθέτει ο δημόσιος τομέας (για πληθυσμό περιοχών, πχ).
[ναι, ξέρω, αυτό είναι πολύ γενικό και πρέπει να μελετηθούν
 οι συγκεκριμένες άδειες -- δεν αποκλείω ότι μπορεί να υπάρχει
 κάποιο dataset που να μπορεί να συνδυαστεί]

θα βρω να στείλω αύριο το παράδειγμα που χρησιμοποιήθηκε στη συνάντηση --
είναι πολύ διαφωτιστικό, καλύτερο απ'ο,τι και να γράψω εγώ.

--
-- zvr --