ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

*****SPAM***** Re: olpc-gr !!

----- Original Message ----- From: "Dimitris Kalamaras" <dimitris [ dot ] kalamaras [ at ] compupress [ dot ] gr>
To: <olpc [ at ] grnet [ dot ] gr>
Sent: Friday, September 22, 2006 12:46 AM
Subject: Re: Σοβαρό Πρόβλημα!!
β) Η προσωπική συμβολή στην επιτυχία της πιλοτικής δοκιμής του 2B1 στα σχολεία (κι αυτό εμπλέκει όχι μόνο ανάπτυξη ή εξελληνισμό αλλά και παρουσίαση-διάδοση του στα ελληνικά σχολεία). γ) Η συμμετοχή στην ανάπτυξη νέων ή εξελληνισμό παλιών εφαρμογών για την εκπαίδευση και όχι μόνο.

Ως εκπαιδευτικός της Πρωτοβάθμιας (υπηρετώ ως διευθυντής σε 12/θέσιο σχολείο) με 23 χρόνια υπηρεσίας και ...εργατοχρόνια στην επιμόρφωση και υποστήριξη των συναδέλφων μου, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας τις εξής προσωπικές θέσεις και απόψεις:

1. Υποτίθεται πως έχουμε πάνω από 70.000 εκπαιδευτικούς επιμορφωμένους ή/και πιστοποιημένους στις Νέες (!) Τεχνολογίες. Στην πράξη, ο αριθμός αυτών που μπορούν να χρησιμοποιήσουν δημιουργικά ένα pc είναι δραματικά μικρότερος. 2. Πριν 3.5 χρόνια παρέλαβα ένα σχολείο με 2 pc στα γραφεία του και 3 στην 'αίθουσα πληροφορικής' του ολοήμερου προγράμματος. Σήμερα έχουμε 14 (2 στα γραφεία, 1 σε τάξη, 2 μεταφερόμενους και 9 στην Α.Π.) ενώ ολοκληρώνεται η αγορά άλλων 5. Γιατί μόνον 5; Διότι τόσοι εκπαιδευτικοί από τους 12 που έχουν τμήμα μού δήλωσαν πως επιθυμούν (και μπορούν να χειριστούν) pc στην τάξη τους. Πάλι καλά... Διότι σε άλλα σχολεία του νομού οι υπολογιστές απλώς αραχνιάζουν. 3. Ο μεγάλος μου γιος είναι στη Γ' Λυκείου. Οι περιγραφές του για το περιεχόμενο και την κατάσταση των σχετικών εργαστηρίων στο σχολείο του είναι πέραν κάθε φαντασίας. 4. Το θέμα 'επιμόρφωση εκπαιδευτκών στις Ν.Τ.' πήγε όπως πήγε IMHO διότι σχεδόν κανείς από τους εκπαιδευτικούς που ξέρω πως έφτυσαν αίμα πάνω στο θέμα (και ξέρω δεκάδες σε όλη την Ελλάδα) δεν αξιοποιήθηκε από την Πολιτεία. 5. Αυτό που έχω αποκομίσει με τη διάθεση δωρεάν λογισμικού από το 1998 είναι πως ο έλληνας εκπαιδευτικός (σε σχέση με το λογισμικό και χωρίς απόλυτη γενίκευση):
   α) Δεν κάθεται να ψάξει για τίποτε
β) Μπορεί να έχει πλήρες εγχειρίδιο στα χέρια του αλλά δεν θα το ανοίξει: Θα στείλει email ή θα πάρει τηλέφωνο. γ) Αν είναι σε κάποια λίστα, ΔΕΝ θα διαβάσει κανένα μήνυμα αν δεν είναι απάντηση σε δικό του. Έτσι, ακόμη και αν το ερώτημά του απαντήθηκε χτες, θα προχωρήσει στο β.
   και αρκετά άλλα μα να μη σας κουράζω.

Εν κατακλείδι...

1. Παράλληλα με την εξέλιξη του olpc, θα πρέπει να βρεθεί και κάποιος τρόπος εντοπισμού τον κατάλληλων προσώπων που θα το χρησιμοποιήσουν πιλοτικά. Καλό θα ήταν να εκπροσωπούν όλη τη χώρα ή τα περισσότερα διαμερίσματα και να είναι εκπαιδευτικοί της τάξης. 2. Το ενσωματωμένο εκπαιδευτικό λογισμικό θα πρέπει να είναι άμεσα λειτουργικό. Είχα δοκιμάσει προ ετών λογισμικό δημιουργίας σεναρίων διδασκαλίας που δούλευε το ΕΑΙΤΥ. Ήταν πολύ καλό αλλά δύσχρηστο σε σημείο που σε απέτρεπε από τη χρήση του. 3. Μέσα στον επόμενο χρόνο, θα εκδοθούν τα cd-roms που φτιάχτηκαν ως συνοδευτικά των νέων βιβλίων που έχουμε φέτος στην πρωτοβάθμια. Μήπως θα πρέπει να γίνει και κάποιος έλεγχος συμβατότητάς τους με το 2B1;

Ευχαριστώ για την υπομονή σας

-Στράτος Κυριαζίδης

Υ.Γ. Με τις ομάδες εργασίας τί γίνεται;