Συμφωνώ με κάποιες από τις παρατηρήσεις-απαιτήσεις που βάζει ο κος Κοφτερός, αλλά από την άλλη μερια να μην το παρακάνουμε και να μην χάνουμε τον στόχο δημιουργίας του 2Β1. Ο λόγος που σχεδιάστηκε είναι να καλύψει τις εκαπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών ασχέτως οικονομικού / βιοτικού επιπέδου και ύπαρξης υποδομών, ακόμη και χωρίς ηλεκτρικό! Δηλαδή να το έχει στη Σαχάρα ή στο μαντρί στα Άγαφα! Αλλοίμονο άν πρέπει να περιμένουμε την κατασκευή δικτύων σε πανελλαδική κλίμακα για άλους του μαθητές, για να προχωρήσουμε στην δημιουργία ενός εργαλείου όπως το 2Β1. Με τέτοιες ιδέες προαπαιτήσεων για κάθε τι αναγκαίο, από πλευράς συμβούλων των κατά καιρούς υπουργών, διοικητών και λοιπά, έχουμε μείνει μερικές δεκάδες χρόνια πίσω σε όλους τους τομείς. Όταν η τεχνολογία τρέχει με ταχύτητα φωτός και υιοθετείται από πολλές σοβαρές χώρες (δεν είναι ανάγκη να είναι μεγάλη ή πλούσια χώρα για να είναι σοβαρή), δεν μπορείς να ζητάς εσύ (ο όποιος υπέυθυνος τομέα εννοώ), να σου φτιάξουν πρώτα τα δίκτυα για να δώσεις PC στα παιδιά να ανοίξουν τα μάτια τους. Ούτε βέβαια μπορείς να περιμένεις πότε θα αποφασίσει η γραφεικρατία στις Βρυξέλλες να χρηματοδοτήσει και προκηρύξει άλλο ένα πιλοτικό πρόγραμμα, πάνω στο οποίο θα πέσουν διάφορα "ιδρύματα" να διεκδικήσουν, για να βρεθεί (όταν βρεθεί) μια πλατφόρμα αντίστοιχη με το 2Β1. Φαίξε μου και γλίστρησα! Αυτά τα κάνεις παράλληλα, φροντίζοντας μόνο να υπάρχουν κανόνες συμβατότητας! Όσο για την αποδοχή από τους εκπαιδευτικούς και την επιμόρφωση, όποιος δεν θέλει να ζημώσει δέκα χρόνια κοσκινίζει! Τι πάει να πεί αποδοχή ενός εργαλείου, όπως το PC (2B1), από τους δασκάλους / καθηγητές; Είναι δουλειά τους να το αποδεχθούν και να το αξιοποιήσουν! Και γιατί χρειάζεται ιδιαίτερη επιμόρφωση για ένα τέτοιο εργαλείο; Να διαβάσουν δεν ξέρουν; Να πάρουν τα βιβλία και να κάτσουν μερικές ώρες και να διαβάσουν, να το χρησιμοποιήσουν και να το μάθουν! Δε χάθηκε ο κόσμος να διαβάσουν και πέντε σελίδες κάθε τόσο. Ένα PC είναι, δεν απαιτείται να κάνουν εγχείριση στον εγκέφαλο! με εκτίμηση Σπ. Κορδώνης Alexandros Kofteros <alexandros [ at ] apoplous [ dot ] org> έγραψε: Η επιτυχία ή όχι του 2Β1 (πέρα από τα χαρακτηριστικά του ίδιου του μηχανήματος) είναι: (α) η αποδοχή από τους εκπαιδευτικούς (β) η ύπαρξη κατάλληλης μεθοδολογίας εφαρμογής (γ) η ύπαρξη κατάλληλου ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ σε ψηφιακή μορφή (δ) η ύπαρξη εφαρμογών (ε) η κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή (δίκτυα, κεντρικοί υπολογιστές κ.α.) (στ) η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Καμία τεχνολογία δεν μπορεί να φέρει αποτελέσματα αν δεν ικανοποιηθούν όλα τα πιο πάνω. Φανταστείτε τώρα να αγοράσετε τη μεγαλύτερη τηλεόραση Plasma / LCD της αγοράς και αν βάλετε πάνω ένα Blu-Ray και ένα απίστευτο σύστημα ήχου- αλλά να μην έχετε καμία απολύτως ταινία να δείτε- αυτό που έχετε είναι ένα άχρηστο σύστημα! Το πιο πάνω παράδειγμα απαντά και στις θέσεις του φίλου εκπαιδευτικού που παραπονιέται για τη μη αξιοποίηση των υπολογιστών από τους συναδέλφους. Από τη στιγμή που δεν έχεις έναν ικανοποιητικό αριθμό υπολογιστών στην τάξη ή έστω στο εργαστήριο (αναλογία 1:3 στη χειρότερη περίπτωση) και εκπαιδευτικό περιεχόμενο (π.χ. δραστηριότητες μαθηματικών), τότε δεν μπορεί να γίνει ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ αξιοποίηση της τεχνολογίας. Παράλληλα με τις εθελοντικές εργασίες, μπορούμε να υποβάλουμε (και ευτυχώς υπάρχουν αρκετοί ακαδημαϊκοί στη λίστα) ερευνητικές προτάσεις για χορηγία κάτω από την πρόταση MINERVA για εξασφάλιση κονδυλίων ανάπτυξης περιεχομένου. Ο φόρτος εργασίας είναι τεράστιος αλλά, είτε το κάνουμε σωστά είτε θα αποτύχουμε πριν καν αρχίσουμε. Φιλικά, Αλέξανδρος Κοφτερός _______________________________________________ olpc mailing list olpc [ at ] grnet [ dot ] gr https://mailman2.grnet.gr/mailman/listinfo/olpc ------------------------------------------------------- Spyros Kordonis IT Engineer Consultant Large scale Systems ** There will be time for murder and create, And time for all the works and days of hands That lift and drop a question on your plate; --------------------------------- Χρησιμοποιείτε Yahoo! Βαρεθήκατε τα ενοχλητικά μηνύ ματα (spam); Το Yahoo! Mail διαθέτει την καλύτερη δυνατή προστασία κατά των ενοχλητικών μηνυμάτων http://login.yahoo.com/config/mail?.intl=gr >From dkorbetis [ at ] gmail [ dot ] com Tue Sep 26 01:25:49 2006 Received: from wx-out-0506.google.com (wx-out-0506.google.com [66.249.82.225]) by nic.grnet.gr (8.13.7/8.13.7) with ESMTP id k8PMPjqX027642 for <olpc [ at ] grnet [ dot ] gr>; Tue, 26 Sep 2006 01:25:46 +0300 (EEST) Received: by wx-out-0506.google.com with SMTP id t13so2062558wxc for <olpc [ at ] grnet [ dot ] gr>; Mon, 25 Sep 2006 15:25:39 -0700 (PDT) Received: by 10.90.71.12 with SMTP id t12mr608894aga; Mon, 25 Sep 2006 15:25:39 -0700 (PDT) Received: by 10.90.71.1 with HTTP; Mon, 25 Sep 2006 15:25:38 -0700 (PDT) Message-ID: <45d1bbc20609251525q42dd5a4r8a0974ae3f5d3c6f [ at ] mail [ dot ] gmail [ dot ] com> Date: Tue, 26 Sep 2006 01:25:38 +0300 From: "Dimitris Korbetis" <dkorbetis [ at ] gmail [ dot ] com> To: olpc [ at ] grnet [ dot ] gr MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-7; format=flowed Content-Disposition: inline X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 3.1.5 (2006-08-29) on spamsrv-nic.grnet.gr X-Spam-Level: X-Spam-Status: No, score=-1.9 required=6.0 tests=AWL,BAYES_20, MIME_BASE64_NO_NAME,NO_RELAYS autolearn=no version=3.1.5 Received-SPF: Pass; receiver=nic; client-ip=66.249.82.225; envelope-from=<dkorbetis [ at ] gmail [ dot ] com> Received-SPF: None; receiver=nic; client-ip=66.249.82.225; helo=wx-out-0506.google.com X-GRNET-Network-MailScanner-Information: Please contact helpdesk [ at ] grnet [ dot ] gr for more information X-GRNET-Network-MailScanner: Found to be clean X-GRNET-Network-MailScanner-From: dkorbetis [ at ] gmail [ dot ] com Content-Transfer-Encoding: 8bit X-MIME-Autoconverted: from base64 to 8bit by nic.grnet.gr id k8PMPjqX027642 Subject: liga logia gia tis selides wiki X-BeenThere: olpc [ at ] grnet [ dot ] gr X-Mailman-Version: 2.1.8 Precedence: list Return-Path: <kordoniss [ at ] yahoo [ dot ] gr> Delivered-To: edu [ at ] ellak [ dot ] gr List-Id: olpc-gr <olpc.grnet.gr> List-Unsubscribe: <https://mailman2.grnet.gr/mailman/listinfo/olpc>, <mailto:olpc-request [ at ] grnet [ dot ] gr?subject=unsubscribe> List-Archive: <https://mailman2.grnet.gr/pipermail/olpc> List-Post: <mailto:olpc [ at ] grnet [ dot ] gr> List-Help: <mailto:olpc-request [ at ] grnet [ dot ] gr?subject=help> List-Subscribe: <https://mailman2.grnet.gr/mailman/listinfo/olpc>, <mailto:olpc-request [ at ] grnet [ dot ] gr?subject=subscribe> X-List-Received-Date: Mon, 25 Sep 2006 22:25:49 -0000 Πολλές σελίδες στο www.ellak.gr και στο www.laptop.org είναι γραμμένες με το εργαλείο wiki. To wiki είναι μια πολύ έξυπνη ιδέα που χρησημεύει κυρίως στη συγγραφή κειμένων από ομάδες. (αν και λίγο δυσκολο στην αρχή να την καταλαβεί κανείς) Πιο συγκεκριμένα τις σελίδες του ellak.gr που είνα γραμμένες σε wiki μπορεί να τις αλλάξει η να τις επεξεργαστεί οποιοσδήποτε αρκεί να έχεί γραφτεί στο ellak.gr. Σε κάθε σελίδα wiki (αν έχεις συνδεθεί στο ellak.gr) στο κάτω μέρος υπάρχει το κουμπί edit, αν το πατησεις σου βγάζει ένα κείμενο το οποίο μπορεις να αλλάξεις και απο το οποίο δημιουργείται η σελίδα. εκεί κανείς τις αλλαγές που θέλεις (πχ προσθέτεις το ονομά σου) και το αποθηκευεις. To κείμενο από το οποίο δημιουργείται η σελίδα μοιαζεί πολύ με το κείμενο της σελίδας μόνο που έχει κάποια επιπλέον σύμβολα για τη μορφοποίηση (τιτλοι, παράγραφοι πίνακες κλπ). Κατα την επεξεργασια στο κάτω μέρος της σελίδας (σε κίτρινο πλαίσιο) υπάρχει σύντομη επεξήγηση των συμβόλων και του τροπου σύνταξης του wiki πρισσότερα για το wiki μπορείτε να μάθετε στη wikipedia http://el.wikipedia.org/wiki/Wiki αλλά και στις σελίδες του ellak.gr Δημήτρης