ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Lathos epiloghs ekkinhshs

Κύριε Ζάβρα καλημέρα σας και καλή χρονιά

1) Ο όρος πολιτική ηγεσία για μένα σημαίνει Υπουργός ή Γενικός Γραμματέας. Θα το ελέγξω. 2) Η επιλογή να διδαχθεί Φυσική και Μαθηματικά με ένα πολυμεσικό πακέτο είναι πρακτικά αδύνατο γιατί απλούστατα στην Ελλάδα δεν έχουμε αίθουσες μαθημάτων αλλά αίθουσες μαθητών. Η αίθουσα δηλαδή που γίνεται η διδασκαλία είναι κενή χωρίς τηλεόραση και φυσικά ούτε interactive board. Πως θα διδάξετε διαδραστικά; 3) Ένας μαθητικός υπολογιστής πρέπει πρώτα να χρησιμοποιηθεί για τα βασικά που είναι: α) Διάβασμα βιβλίων β) Έίσοδο στο διαδίκτυο και γ) Επικοινωνία με καθηγητές και συμμαθητές. Αυτά μπορεί να κάνει ο ΧΟ, ενώ δεν μπορεί να διαβάσει τα πολυμεσικά CD-ROM που έχει ήδη φτιάξει το ΠΙ. 4) Ελπίζω να καταλαβαίνετε ότι καμιά κυβέρνηση (ανεξαρτήτως χρώματος) δεν θα δεχθεί να διπλασιάσει τα έξοδα βιβλίων και μάλιστα σε εποχή οικονομικών περικοπών. Ο δρόμος λοιπόν που ακολουθείε θα σας δώσει ένα προγραμματάκι από το 4ο ΚΠΣ, αλλά δεν θα οδηγήσει στη μαζική εισαγωγή των φορητών υπολογιστών στα σχολεία που είναι ο βασικός στόχος της παγκόσμιας οργάνωσης OLPC.

Θα μπορούσα να προσθέσω και άλλα επιχειρήματα αλλά ελπίζω να συγκληθεί η Επιτροπή Πρωτοβουλίας για να συζητήσει ένα τόσο σοβαρό θέμα. Σε κάθε περίπτωση όμως οι εισηγήσεις οι δικές μου στο πλαίσιο του ΠΙ (που είμαι μέλος) και έξω από αυτό, θα είναι στο πλαίσιο της εξασφάλισης στην αρχή των βασικών λειτουσγιών και μετά από τρία χρόνια που η εκπαιδευτική κοινότητα θα έχει κάπως συνηθήσει το νέο εργαλείο θα μπορούσαμε να κάνουμε τα δύσκολα βήματα της διαδραστικής διδασκαλίας.

Με εκτίμηση
Χρήστος Ραγιαδάκος


Quoting Alexios Zavras <zvr+olpc [ at ] zvr [ dot ] gr>:

RAGIADAKOS Christos wrote [edited]:
Με έκπληξη είδα ότι
«Ο γενικότερος σχεδιασμός της πορείας του έργου περιλαμβάνει την πιλοτική
διανομή και χρήση μερικών χιλιάδων μαθητικών υπολογιστών από την επόμενη
σχολική χρονιά, και μαζικότερη εισαγωγή τους τα επόμενα έτη.  Για την
επόμενη σχολική χρονιά (2007-2008), προγραμματίζεται η χρήση τους από
μαθητές της Στ' Δημοτικού και της Β' Γυμνασίου στα πλαίσια της εκμάθησης
Μαθηματικών και Φυσικής.»

Θα είχατε την καλοσύνη να με ενημερώσετε σε ποια συνάντηση της Επιτροπής
Πρωτοβουλίας πάρθηκε αυτή η απόφαση ή τουλάχιστον ποιος την εισηγήθηκε;

Η απόφαση για την πιλοτική λειτουργία δεν προήλθε
από την επιτροπή πρωτοβουλίας (δε θα μπορούσε, άλλωστε),
αλλά από την πολιτική ηγεσία.

Με βάση τους διαθέσιμους χρόνους, η προετοιμασία για χρήση
του μαθητικού υπολογιστή σε όλα τα αντικείμενα εκπαίδευσης
δεν είναι δυνατή.

Ως εκ τούτου επιλέχθηκαν δύο γνωστικά αντικείμενα
(Μαθηματικά και Φυσική) και δύο τάξεις (Στ' Δημοτικού
και Β' Γυμνασίου), ώστε να είναι εφικτή η παραγωγή
του αντίστοιχου εκπαιδευτικού υλικού.

Δε νομίζω ότι είχε ποτέ συζητηθεί η εξάλειψη των βιβλίων
και η αποκλειστική χρήση του μαθητικού υπολογιστή -- αυτό
θα ήταν μάλλον υπερβολικά ριζική αλλαγή (και θα προϋπόθετε
πολύ περισσότερη προετοιμασία, φυσικά).  Περισσότερο
εξετάζεται η εισαγωγή του υπολογιστή ως συνοδευτικού
(βοηθητικού) στοιχείου στην υπάρχουσα εκπαιδευτική διαδικασία.

Από την άλλη, ο μαθητικός υπολογιστής δεν περιορίζεται μόνο
στο στενό αυτό ρόλο: ο στόχος είναι να αποτελέσει ενα γενικότερο
εργαλείο μάθησης για τα παιδιά, ακόμα και ανεξάρτητα
από τα καθιερωμένα διδασκόμενα μαθήματα.

--
-- zvr --
--  +---------------------------+       Alexios Zavras (-zvr-)
    | H eytyxia den exei enoxes |       zvr [ at ] zvr [ dot ] gr
    +-----------------------zvr-+






πλοήγηση μηνυμάτων