From: Kalamaras Dimitris [mailto:dimitris [ dot ] kalamaras [ at ] compupress [ dot ] gr]
Sent: Saturday, January 13, 2007 9:53 AM
To: ragiadak [ at ] hol [ dot ] gr; Alexios Zavras
Cc: olpc [ at ] grnet [ dot ] gr
Subject: RE: olpc-gr Lathos epiloghs ekkinhshs

-----Αρχικό μήνυμα-----
Από: olpc-bounces [ at ] grnet [ dot ] gr εκ μέρους ragiadak [ at ] hol [ dot ] gr
Αποστολή: Σαβ 13/1/2007 9:03 πμ
Προς: Alexios Zavras
Κοιν.: olpc [ at ] grnet [ dot ] gr
Θέμα: Re: olpc-gr Lathos epiloghs ekkinhshs

>2) Η επιλογή να διδαχθεί Φυσική και Μαθηματικά με ένα πολυμεσικό
>πακέτο είναι πρακτικά αδύνατο γιατί απλούστατα στην Ελλάδα δεν έχουμε
>αίθουσες μαθημάτων αλλά αίθουσες μαθητών. Η αίθουσα δηλαδή που γίνεται
>η διδασκαλία είναι κενή χωρίς τηλεόραση και φυσικά ούτε interactive
>board. Πως θα διδάξετε διαδραστικά;

Νομίζω ότι το πρόγραμμα θα είναι πιλοτικό (αυτό είπε ο κ. Καρούνος).
Επομένως, αν φανταστούμε μια αίθουσα (μαθητών) με 25 παιδιά με laptop και
τον καθηγητή να έχει το δικό του, τα οποία έχουν δημιουργήσει mesh δίκτυο,
τότε δεν βλέπω το λόγο ύπαρξης τηλεόρασης και interactive board. Το laptop
θα περιέχει το "πολυμεσικό πακέτο" (πρόκειται για τις δραστηριότητες που θα
αναπτύξουμε ή μεταφράσουμε εμείς) και ο καθηγητής θα βοηθάει τα παιδιά (ή
μάλλον τα παιδιά τον καθηγητή;) μέσω του δικτύου τους στη χρήση και εξάσκηση
τους με αυτές. Παράλληλα, το Squeak δίνει τη δυνατότητα στον καθηγητή και τα
παιδιά να φτιάξουν τις δικές τους δραστηριότητες.

>3) Ένας μαθητικός υπολογιστής πρέπει πρώτα να χρησιμοποιηθεί για τα
>βασικά που είναι: α) Διάβασμα βιβλίων β) Έίσοδο στο διαδίκτυο και γ)
>Επικοινωνία με καθηγητές και συμμαθητές. Αυτά μπορεί να κάνει ο ΧΟ,
>ενώ δεν μπορεί να διαβάσει τα πολυμεσικά CD-ROM που έχει ήδη φτιάξει
>το ΠΙ.

Απ' όσο ξέρω κάποιες δραστηριότητες θα περιέχονται στο XO και είναι θα
ανεπτυγμένες στο Squeak. Ουδέποτε τέθηκε θέμα να τρέχει το XΟ εφαρμογές που
υπάρχουν ήδη (πακέτα του υπουργείου). Δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα καθώς τα
περισσότερα ελληνικά πακέτα του υπουργείου (μπορεί να κάνω λάθος εδώ,
διορθώστε με παρακαλώ) είναι γραμμένα για Windows. Στο χέρι μας είναι η
ανάπτυξη καλών δραστηριοτήτων στο Squeak. Φυσικά και στην επάρκεια του
καθηγητή.

Όσο για τα βιβλία, είχα την εντύπωση ότι το XO θα λειτουργεί καθαρά
συμπληρωματικά των βιβλίων. Κανείς δεν είπε ότι θα δημιουργήσουμε e-books
αντικατάστασης των χάρτινων. Αυτό θα ήταν λάθος, κατά τη γνώμη μου. Το
ζήτημα δεν είναι να πάμε σε αποκλειστική e-εκπαίδευση (δηλαδή να διαβάζουν
τα παιδιά εκεί μόνο), αλλά να χρησιμοποιηθεί το laptop ως εργαλείο για
πολυμεσικές ή συνεργατικές ασκήσεις και εύρεση πληροφοριών από το Διαδίκτυο
(wikipedia, κλπ), για εργασίες κλπ.

>4) Ελπίζω να καταλαβαίνετε ότι καμιά κυβέρνηση (ανεξαρτήτως χρώματος)
>δεν θα δεχθεί να διπλασιάσει τα έξοδα βιβλίων και μάλιστα σε εποχή
>οικονομικών περικοπών. Ο δρόμος λοιπόν που ακολουθείε θα σας δώσει ένα
>προγραμματάκι από το 4ο ΚΠΣ, αλλά δεν θα οδηγήσει στη μαζική εισαγωγή
>των φορητών υπολογιστών στα σχολεία που είναι ο βασικός στόχος της
> παγκόσμιας οργάνωσης OLPC.

Δεν νομίζω ότι τίθεται θέμα διπλασιασμου εξόδων για βιβλία. Σκοπός δεν
πρέπει, νομίζω, να είναι να φτιάξουμε ηλεκτρονικά βιβλία (εκτός και αν στο
ΠΙ υπάρχει άλλη άποψη, έχετε κάνει κάποια έρευνα που να λέει ότι τα e-books
είναι καλύτερα των κανονικών;), αλλά να δώσουμε φτηνά και χρήσιμα εργαλεία
στα παιδιά που θα λειτουργούν συμπληρωματικά στα μαθήματά τους.

Φιλικά,

--Δημήτρης Καλαμαράς