ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Fwd: Fwd: Improve Test Scores? Forget OLPC, Just Teach to the Test!

  • Subject: Re: Fwd: Fwd: Improve Test Scores? Forget OLPC, Just Teach to the Test!
  • From: "Maria Fragkaki" <fragakim [ at ] otenet [ dot ] gr>
  • Date: Tue, 8 May 2007 20:07:04 +0300


Αγαπητοί συνάδερφοι καλησπέρα!

Θα συμφωνήσω με το φίλο Αλέξανδρο ότι κανένα τεχνολογικό εργαλείο δε μπορεί να κάνει θαύματα, να ανατρέψει εμπόδια του εκπαιδευτικού, κοινωνικού και θεσμικού πλαισίου, να επιλύσει πραγματικά προβλήματα των μαθητών και των εκπαιδευτικών, να αξιοποιηθεί στην εκαιδευτική διαδικασία με εποικοδομητικό τρόπο αν δεν υπάρξει ένα πλαίσιο με ΑΠΣ ανοιχτό, με αρχές και θεωρήσεις εποικοδομητικές και κριτικο-αναστοχαστικές, με στόχους πραγματικούς και ευέλικτους, με αντίστοιχες μεθοδολογίες και εκπαιδευτικές πρακτικές. Χρειάζεται σοβαρός σχεδιασμός,που να λαμβάνει υπόψη του το περιεχόμενο της μάθησης, τη διδακτική διαδικασία και το διδακτικό πλάισιο. Χρειαζεται να δοθεί βαρύτητα στην ηθικο πολιτική διάσταση της διδασκαλίας. Να δοθεί βαρύτητα όχι τόσο στο Πώς, και στο Τι, αλλά και στο Γιατί...Και βέβαια, κρίνω απαραίτητη την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία υπό τις θεωρήσεις του κριτικού-εποικοδομητικού μοντέλου.

Μαρία Φραγκάκη
Δασκάλα με 15  χρόνια υπηρεσίας, στην τάξη








----- Original Message ----- From: "Theodoros G. Karounos" <karounos [ at ] mail [ dot ] ntua [ dot ] gr>
To: "Epitoph Prwtoboylias" <olpc [ at ] grnet [ dot ] gr>
Sent: Tuesday, May 08, 2007 12:46 PM
Subject: Fwd: Fwd: Improve Test Scores? Forget OLPC,Just Teach to the Test!


---------- Forwarded message ----------
From: Alexandros <alexandros [ at ] apoplous [ dot ] org>
Date: 08-May-2007 11:56
Subject: Re: Fwd:  Improve Test Scores? Forget OLPC, Just
Teach to the Test!
To: "Theodoros G. Karounos" <karounos [ at ] mail [ dot ] ntua [ dot ] gr>


Ως δάσκαλος που δουλεύω σε τάξη Δημοτικού με αναλογία 1-2 και 1-4 εδώ
και 4 χρόνια, δηλώνω υπεύθυνα πως ο υπολογιστής -εκτός και αν αλλάξουν
ριζικά αρκετά πράγματα και ειδκά το Αναλυτικό Πρόγραμμα- δεν μπορεί να
φέρει τα αποτελέσματα που θα θέλαμε να φέρουμε. Επίσης, αρκετοί
παράγοντες που επηρεάζουν τόσο τη μαθητική ζωή όσο και τις επιδόσεις
είναι εξωγενείς και αφορούν το κοινωνικό περιβάλλον και την οικογένεια

Ο υπολογιστής σίγουρα μπορεί να φέρει αρκετές αλλαγές και βελτίωση σε
αρκετά πράγματα (π.χ. μεταγνωστικές δεξιόττηες, αυξηση ενδιαφέροντος
κτλ) όμως από μόνος του ως μέσο δεν είναι και τόσο ισχυρός παράγοντας
αλλαγής. Η έμφαση πρέπει πρώτα να δίνεται στο άτομο (μαθητής, γονιός
εκπαιδευτικός) στη συνέχεια στο περιεχόμενο και τις μεθοδολογίες και
τέλος τέλος στο ίδιο το μηχανημα.

Φιλικά

Αλέξανδρος Κοφτερός


--
________________________________________
http://users.ntua.gr/karounos/ - skype: karounos

_______________________________________________
olpc mailing list
olpc [ at ] grnet [ dot ] gr
https://mailman2.grnet.gr/mailman/listinfo/olpc




πλοήγηση μηνυμάτων