Επειδή είμαι και εγώ 15 χρόνια εκπαιδευτικός όπως η κ. Φραγκάκη, η φύση μου θα με κάνει να συμφωνήσω με αυτά που αναφέρθηκαν... Όμως κάποιες στιγμές αναστοχασμού (reflection πρέπει να λέγεται στα εκπαιδευτικά) σκέφτομαι τι έγινε περίπου 250 χρόνια πριν... Ήρθε η τεχνολογία (ατμομηχανές κλπ..) και μέσα από τη χρήση τους αναδύθηκε μια νέα κατάσταση που την ονόμασαν βιομηχανική διαδικασία και συντελέσθηκε η βιομηχανική επανάσταση... Ήταν τόσο έντονη η επίδραση και η αλλαγή που η έννοια της σχεδίασης δεν μπόρεσε να αντιπαρατεθεί στην έννοια της ανάδυσης... Για περισσότερα από 50 χρόνια έτρεξε ως οργανωμένο κίνημα το "arts & crafts" που παρουσίασε κρίσιμη αντιπαράθεση στη χρήση των μηχανών θεωρώντας ότι καταστρέφουν την τέχνη που πρέπει να γίνεται με το χέρι... Παρόλα τα θαυμαστά επιτεύγματα του κινήματος, η τελική αποτυχία του σε σχέση με τους στόχους του είναι ιστορικά τεκμηριωμένη... Τελικά η τέχνη μάλλον βοηθήθηκε από τη βιομηχανική επανάσταση και αντίθετα επιβαρύνθηκε σημαντικά το περιβάλλον και η υγεία του ανθρώπου για τα οποία ούτε σκέψη εκείνη την εποχή... Βλέποντας λοιπόν εκείνες τις στιγμές αναστοχασμού τη νέα επανάσταση της ΚτΠ μάλλον διαπιστώνω ότι η ανάδυση νέων καταστάσεων από ενδιαφέρουσες δράσεις (πχ OLPC) με τον ίδιο αφαιρετικά τρόπο ξεπερνά οποιαδήποτε σχεδίασή μας... Επειδή όλοι ανησυχούμε για την εκπαίδευση των παιδιών, μάλλον το πρόβλημα μετά από χρόνια δεν θα παρουσιαστεί σε αυτόν τον τομέα αλλά σε κάποιον άλλον που τώρα δεν το βλέπουμε, αλλά πλέον είμαστε υποχρεωμένοι να τον προβλέψουμε και να τον αντιμετωπίσουμε δημιουργικά. Για τους μελετητές και ερευνητές η παρακάτω πρόταση είναι η ουσία... > Να δοθεί βαρύτητα όχι τόσο στο Πώς, και στο Τι, αλλά και στο Γιατί Σας βεβαιώνω λοιπόν ότι προσωπικά αγωνίζομαι εσωτερικά να συμμετέχω στη διαδικασία της νέας επανάστασης παρόλο το συντηρητισμό μου που με οδηγεί στις κλασσικές αντιμετωπίσεις της κατευθυνόμενης σχεδίασης. Τέλος, τα οργανωμένα συστήματα, ίσως δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς, από την εκπαίδευση των μελών τους στις νέες διαδικασίες... αλλά ας σκεφθούμε πόση εκπαίδευση χρειάσθηκαν άνθρωποι που δεν είχαν ξαναδεί υπολογιστή για να κάνουν on-line τις χρηματιστηριακές τους συναλλαγές πριν μερικά χρόνια!!! Πόση εκπαίδευση χρειάστηκαν οι παππούδες μου για να στέλνουν sms στους "συνάδελφούς" τους από άλλα ΚΑΠΗ Τελικά, όσο και αν αντίκειται στη βασική μου ιδιοσυγκρασία... προτιμώ να αναδυθούν οι νέες καταστάσεις και ας πρέπει να αγωνιστώ χιλιαπλάσια, όχι για να τις προλάβω... αλλά τουλάχιστον για να κρατήσω οπτική επαφή μαζί τους έστω και από μακριά... Συγχωρήστε με για την κατάχρηση της λίστας αλλά με το OLPC πιστεύω ότι φτιάχνουμε τις πηγές ενός ποταμού (πολύ ορμητικού) που θα πορευθεί με το δικό του τρόπο και παρά τις όποιες τροποποιήσεις μας στη κοίτη, θα φτάσει στη "θάλασσα". Θωμάς Σπύρου -----Original Message----- From: olpc-bounces [ at ] grnet [ dot ] gr [mailto:olpc-bounces [ at ] grnet [ dot ] gr] On Behalf Of Maria Fragkaki Sent: Tuesday, May 08, 2007 8:07 PM To: Theodoros G. Karounos; Epitoph Prwtoboylias Subject: Re: Fwd: Fwd: Improve Test Scores? Forget OLPC,Just Teach to the Test! Αγαπητοί συνάδερφοι καλησπέρα! Θα συμφωνήσω με το φίλο Αλέξανδρο ότι κανένα τεχνολογικό εργαλείο δε μπορεί να κάνει θαύματα, να ανατρέψει εμπόδια του εκπαιδευτικού, κοινωνικού και θεσμικού πλαισίου, να επιλύσει πραγματικά προβλήματα των μαθητών και των εκπαιδευτικών, να αξιοποιηθεί στην εκαιδευτική διαδικασία με εποικοδομητικό τρόπο αν δεν υπάρξει ένα πλαίσιο με ΑΠΣ ανοιχτό, με αρχές και θεωρήσεις εποικοδομητικές και κριτικο-αναστοχαστικές, με στόχους πραγματικούς και ευέλικτους, με αντίστοιχες μεθοδολογίες και εκπαιδευτικές πρακτικές. Χρειάζεται σοβαρός σχεδιασμός,που να λαμβάνει υπόψη του το περιεχόμενο της μάθησης, τη διδακτική διαδικασία και το διδακτικό πλάισιο. Χρειαζεται να δοθεί βαρύτητα στην ηθικο πολιτική διάσταση της διδασκαλίας. Να δοθεί βαρύτητα όχι τόσο στο Πώς, και στο Τι, αλλά και στο Γιατί...Και βέβαια, κρίνω απαραίτητη την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία υπό τις θεωρήσεις του κριτικού-εποικοδομητικού μοντέλου. Μαρία Φραγκάκη Δασκάλα με 15 χρόνια υπηρεσίας, στην τάξη ----- Original Message ----- From: "Theodoros G. Karounos" <karounos [ at ] mail [ dot ] ntua [ dot ] gr> To: "Epitoph Prwtoboylias" <olpc [ at ] grnet [ dot ] gr> Sent: Tuesday, May 08, 2007 12:46 PM Subject: Fwd: Fwd: Improve Test Scores? Forget OLPC,Just Teach to the Test! > ---------- Forwarded message ---------- > From: Alexandros <alexandros [ at ] apoplous [ dot ] org> > Date: 08-May-2007 11:56 > Subject: Re: Fwd: Improve Test Scores? Forget OLPC, Just > Teach to the Test! > To: "Theodoros G. Karounos" <karounos [ at ] mail [ dot ] ntua [ dot ] gr> > > > Ως δάσκαλος που δουλεύω σε τάξη Δημοτικού με αναλογία 1-2 και 1-4 εδώ > και 4 χρόνια, δηλώνω υπεύθυνα πως ο υπολογιστής -εκτός και αν αλλάξουν > ριζικά αρκετά πράγματα και ειδκά το Αναλυτικό Πρόγραμμα- δεν μπορεί να > φέρει τα αποτελέσματα που θα θέλαμε να φέρουμε. Επίσης, αρκετοί > παράγοντες που επηρεάζουν τόσο τη μαθητική ζωή όσο και τις επιδόσεις > είναι εξωγενείς και αφορούν το κοινωνικό περιβάλλον και την οικογένεια > > Ο υπολογιστής σίγουρα μπορεί να φέρει αρκετές αλλαγές και βελτίωση σε > αρκετά πράγματα (π.χ. μεταγνωστικές δεξιόττηες, αυξηση ενδιαφέροντος > κτλ) όμως από μόνος του ως μέσο δεν είναι και τόσο ισχυρός παράγοντας > αλλαγής. Η έμφαση πρέπει πρώτα να δίνεται στο άτομο (μαθητής, γονιός > εκπαιδευτικός) στη συνέχεια στο περιεχόμενο και τις μεθοδολογίες και > τέλος τέλος στο ίδιο το μηχανημα. > > Φιλικά > > Αλέξανδρος Κοφτερός > > > -- > ________________________________________ > http://users.ntua.gr/karounos/ - skype: karounos > > _______________________________________________ > olpc mailing list > olpc [ at ] grnet [ dot ] gr > https://mailman2.grnet.gr/mailman/listinfo/olpc > > _______________________________________________ olpc mailing list olpc [ at ] grnet [ dot ] gr https://mailman2.grnet.gr/mailman/listinfo/olpc