ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Fwd: Fwd: Improve Test Scores? Forget OLPC, Just Teach to the Test!

  • Subject: Re: Fwd: Fwd: Improve Test Scores? Forget OLPC, Just Teach to the Test!
  • From: "Spyrou Thomas" <tsp [ at ] aegean [ dot ] gr>
  • Date: Wed, 9 May 2007 08:29:55 +0300
Επειδή είμαι και εγώ 15 χρόνια εκπαιδευτικός όπως η κ. Φραγκάκη, η φύση μου θα με κάνει να συμφωνήσω με αυτά που αναφέρθηκαν...

Όμως κάποιες στιγμές αναστοχασμού (reflection πρέπει να λέγεται στα εκπαιδευτικά) σκέφτομαι τι έγινε περίπου 250 χρόνια πριν...

Ήρθε η τεχνολογία (ατμομηχανές κλπ..) και μέσα από τη χρήση τους αναδύθηκε μια νέα κατάσταση που την ονόμασαν βιομηχανική διαδικασία και συντελέσθηκε η βιομηχανική επανάσταση... Ήταν τόσο έντονη η επίδραση και η αλλαγή που η έννοια της σχεδίασης δεν μπόρεσε να αντιπαρατεθεί στην έννοια της ανάδυσης...

Για περισσότερα από 50 χρόνια έτρεξε ως οργανωμένο κίνημα το "arts & crafts" που παρουσίασε κρίσιμη αντιπαράθεση στη χρήση των μηχανών θεωρώντας ότι καταστρέφουν την τέχνη που πρέπει να γίνεται με το χέρι...
Παρόλα τα θαυμαστά επιτεύγματα του κινήματος, η τελική αποτυχία του σε σχέση με τους στόχους του είναι ιστορικά τεκμηριωμένη... Τελικά η τέχνη μάλλον βοηθήθηκε από τη βιομηχανική επανάσταση και αντίθετα επιβαρύνθηκε σημαντικά το περιβάλλον και η υγεία του ανθρώπου για τα οποία ούτε σκέψη εκείνη την εποχή...

Βλέποντας λοιπόν εκείνες τις στιγμές αναστοχασμού τη νέα επανάσταση της ΚτΠ μάλλον διαπιστώνω ότι η ανάδυση νέων καταστάσεων από ενδιαφέρουσες δράσεις (πχ OLPC) με τον ίδιο αφαιρετικά τρόπο ξεπερνά οποιαδήποτε σχεδίασή μας...

Επειδή όλοι ανησυχούμε για την εκπαίδευση των παιδιών, μάλλον το πρόβλημα μετά από χρόνια δεν θα παρουσιαστεί σε αυτόν τον τομέα αλλά σε κάποιον άλλον που τώρα δεν το βλέπουμε, αλλά πλέον είμαστε υποχρεωμένοι να τον προβλέψουμε και να τον αντιμετωπίσουμε δημιουργικά.

Για τους μελετητές και ερευνητές η παρακάτω πρόταση είναι η ουσία...
> Να δοθεί βαρύτητα όχι τόσο στο Πώς, και στο Τι, αλλά και στο Γιατί

Σας βεβαιώνω λοιπόν ότι προσωπικά αγωνίζομαι εσωτερικά να συμμετέχω στη διαδικασία της νέας επανάστασης παρόλο το συντηρητισμό μου που με οδηγεί στις κλασσικές αντιμετωπίσεις της κατευθυνόμενης σχεδίασης.

Τέλος, τα οργανωμένα συστήματα, ίσως δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς, από την εκπαίδευση των μελών τους στις νέες διαδικασίες... αλλά ας σκεφθούμε πόση εκπαίδευση χρειάσθηκαν άνθρωποι που δεν είχαν ξαναδεί υπολογιστή για να κάνουν on-line τις χρηματιστηριακές τους συναλλαγές πριν μερικά χρόνια!!!
Πόση εκπαίδευση χρειάστηκαν οι παππούδες μου για να στέλνουν sms στους "συνάδελφούς" τους από άλλα ΚΑΠΗ

Τελικά, όσο και αν αντίκειται στη βασική μου ιδιοσυγκρασία... προτιμώ να αναδυθούν οι νέες καταστάσεις και ας πρέπει να αγωνιστώ χιλιαπλάσια, όχι για να τις προλάβω... αλλά τουλάχιστον για να κρατήσω οπτική επαφή μαζί τους έστω και από μακριά...

Συγχωρήστε με για την κατάχρηση της λίστας αλλά με το OLPC πιστεύω ότι φτιάχνουμε τις πηγές ενός ποταμού (πολύ ορμητικού) που θα πορευθεί με το δικό του τρόπο και παρά τις όποιες τροποποιήσεις μας στη κοίτη, θα φτάσει στη "θάλασσα".

Θωμάς Σπύρου