ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Πρόχειρα Στατιστικά

Χαίρομαι που ξεκίνησε μια γόνιμη συζήτηση γύρω από το θέμα της διάδοσης της Βικιπαίδειας.

Νομίζω πως όλοι θα συμφωνήσουμε ότι ο καθένας λέει τη γνώμη του με καλή πίστη και έναν στόχο: τη βελτίωση των πρακτικών που έχουν δοκιμαστεί, και τη χάραξη νέων.

Θα πω δυο λόγια για το δικό μου περιβάλλον: την εκπαίδευση.

Μπορεί το Υπουργείο Παιδείας να κήρυξε το "έτος εγκυκλοπαίδειας 2011", αλλά ειλικρινά δεν έχω δει καμία μα καμία σοβαρότητα και διάθεση να υποστηρίξει τον "τίτλο" αυτό στην πράξη. Το να δεχτεί να συνδεθούν τα λήμματα με τα σχολικά βιβλία, ναι είναι εύκολο: δηλώνεις ότι είσαι θετικός (ως υπουργείο), και κάπου εκεί τελειώνει. Βάζεις τη σφραγίδα σου φαρδιά-πλατιά πίσω από το τετράδιο, και έχεις κάνει το καθήκον σου. Στους τίτλους και τις σφραγίδες καλά τα πάνε... στην ουσία όμως...

Η εκπαίδευση είναι ΠΟΝΕΜΕΝΗ ιστορία στην Ελλάδα. Οι περισσότεροι συνάδελφοί μου είναι "με το ρολόι στο χέρι", πότε θα χτυπήσει το κουδούνι να φύγουν... το ίδιο και οι μαθητές. Αυτή είναι η κουλτούρα του σχολείου. Αν υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις, πρώτον κρύβονται (και τους κρύβουν) καλά: αν φανερωθούν θα γίνουν στόχαστρο αρνητικών σχολίων, και θα χαλάσουν και την πιάτσα. Μιλάω πικρά, αλλά έχω βαρεθεί στη δική μου μικροκοινότητα να είμαι εγώ και το σχολείο μου "τα ούφο που μας ζαλίζουν για μια εγκυκλοπαίδεια"...

Ανακοίνωσε η Διαμαντοπούλου το "Νέο Λύκειο" με τυμπανοκρουσίες για την καινοτομία, την πρωτοπορία κλπ κλπ κλπ. Νομίζετε ότι έχουμε λάβει ακόμα έστω και μια εγκύκλιο για το τι ακριβώς θα κάνουμε στις 3ώρες project εβδομαδιαίως; ΤΙΠΟΤΑ. Νομίζετε ότι οι καθηγητές και οι μαθητές θα σκοτιστούν να κάνουν ερευνητικές εργασίες; Απλά το αλισβερίσι με τα ιδιαίτερα και τα φροντιστήρια θα μετακυλίσει στην παραγωγή εργασιών πλέον, και όχι στις φροντιστηριακές ασκήσεις. Έχουμε γαλουχήσει μια ολόκληρη γενιά να απαξιώνει την ορθογραφία, τη σύνταξη, τις γνώσεις, τη διανοητική εξέλιξη... είναι λοιπόν κατ'εμέ ΘΕΜΑ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ.
Και δεν ξέρω πόσο εύκολο ή πιθανό είναι να σπάσει...

Ετοιμάζω κάτι "πιασατζίδικο" για την Πράγα, είμαι πραγματικά ανυπόμονη να δω πώς θα δουλέψει στην πράξη... πάντως είναι μια γρήγορη και "εύπεπτη" (κυριολεκτικά!) προσέγγιση, που ίσως να τραβήξει κόσμο... ο καθένας μας ας κάνει ότι μπορεί. Είναι κρίμα π.χ. η Τσεχία να έχει ξεπεράσει το κατώφλι των 100.000, και εμείς με την ιστορία μας, την ομορφιά μας, τον πολιτιστικό πλούτο μας και τους αρχαίους ημών προγόνους να αγκομαχούμε ακόμα για τα 70...

Τρέχω... έληξε ο χρόνος μου...

Μίνα