ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Fwd: Ενημέρωση για τη δράση ΧΟ σε ελληνικά σχολεία (Σεπτέμβριος 2011)

  • Subject: Fwd: Ενημέρωση για τη δράση ΧΟ σε ελληνικά σχολεία (Σεπτέμβριος 2011)
  • From: "Theodoros G. Karounos" <karounos [ at ] eellak [ dot ] gr>
  • Date: Tue, 27 Sep 2011 13:04:05 +0300
ΓΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ.

---------- Forwarded message ----------
From: Thanasis Priftis <thanasis [ dot ] priftis [ at ] gmail [ dot ] com>
Date: 2011/9/27
Subject: Ενημέρωση για τη δράση ΧΟ σε ελληνικά σχολεία (Σεπτέμβριος 2011)
...


*η δράση με δυο λόγια*

35 τάξεις σχολείων απο όλη τη χώρα φιλοξενούν 580 ΧΟ τηρώντας μία αναλογία 1
προς 1, υπολογιστής προς μαθητή. Η αποστολή των ΧΟ ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο
του 2011, σχηματίστηκαν σύντομα αρκετές εκπαιδευτικές δραστηριότητες που
συνοδεύτηκαν απο αρκετές ώρες χρήσης τους τόσο στην τάξη όσο και στο σπίτι.
Οι βασικές δραστηριότητες μπορούν να ομαδοποιηθούν ως εξής:

- συνεργατική συγγραφή κειμένων, νοηματικά διαγράμματα και συνομιλία
- παραγωγή και μοίρασμα οπτικοακουστικού υλικού (πχ. ηχητικές συνεντεύξεις,
φωτογραφική συλλογή δράσεων)
- δημιουργία πιο σύνθετων εφαρμογών βασισμένων σε μικροπρογραμματισμό (πχ.
φίλμ καρέ καρέ, σενάρια γεωμετρίας)
- παιχνίδια ανάπτυξης δεξιοτήτων (πχ. απομνημόνευση, προσανατολισμός,
παιχνίδια αισθήσεων)

Η πλήρης περιγραφή της πρωτοβουλίας βρίσκεται στους δικτυακούς τόπους του
OLPC Greece (http://wiki.laptop.org/go/OLPC_Greece) και της πρωτοβουλίας το
ΧΟ σε ελληνικά σχολεία (http://www.re-public.gr/olpc/). Η ανάλυση, συζήτηση,
υποστήριξη των δράσεων στις τάξεις είναι θέμα κυρίως των δασκάλων με τους
μαθητές.

*η κατάσταση στις τάξεις Σεπτέμβριος 2011*

Μετά απο αρχική επικοινωνία με την πλειοψηφία των δασκάλων και συνεργατών,
προκύπτει ότι το σύνολο των σχολείων έχει ξεκινήσει ή σχεδιάζει να τρέξει
κάποιες δραστηριότητες μέσα στις πρώτες εβδομάδες της νέας σχολικής χρονιάς.
Αυτό συμβαίνει παρά την αλλαγή τάξεων για τους δασκάλους και λόγω του ότι
την προηγούμενη χρονιά χρησιμοποιήθηκαν σε όλες τις τάξεις οι βασικές
δραστηριότητες ενώ σε αρκετές απο αυτές έγιναν και επιτόπου εργαστήρια,
παιχνίδια.

Αξίζει να σημειωθούν μερικά συμπεράσματα απο τα λεγόμενα των ίδων των
δασκάλων για την χρήση των ΧΟ:

- δημιουργεί ένα παράθυρο ενθουσιασμού στα παιδιά πάνω στο οποίο μπορούν να
δουλέψουν και οι ίδιοι
- δίνει την ευκαιρία σε κάποια παιδιά να αποκτήσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην
ίδια την τάξη, και σε κάποια άλλα να συμμετέχουν σε δραστηριότητες ενώ πριν
υπήρχε δυσκολία (πχ λόγω γλώσσας ή αντιμετώπισης απο την τάξη)
- υπο προϋποθέσεις, εφοδιάζει το σύνολο της τάξης με μια σειρά απο
δυνατότητες πειραματισμού σε συνεργατικές δράσεις στο σύνολο των γνωστικών
αντικειμένων

*επόμενα(;) βήματα*

Είναι προφανές ότι το δίκτυο αυτό, ανρθώπων και εξοπλισμού, έχει αποκτήσει
μια εμπεδωμένη δυνατότητα λειτουργίας και, έτσι , η πρωτοβουλία θα συνεχίσει
να το στηρίζει με επικοινωνία, συζητήσεις, επισκέψεις, αναλύσεις, εργαστήρια
και βασική τεχνική υποστήριξη.

Μετά την αποτυχία αναβάθμισης και επέκτασης του εξοπλισμού καθώς και της
συγκρότησης τοπικών δικτύων τεχνικής υποστήριξης της δράσης είναι σημαντικό
να προχωρήσουν και τα παρακάτω:

- η αναβάθμιση του λογισμικού των ΧΟ 1.0 στη νέα τους έκδοση για το οποίο θα
χρειαστούν συγκεκριμένοι πόροι προγραμματιστών και η προσθήκη νέων
εκπαιδευτικών εφαρμογών

- ένα χώρος ΧΟ εργαστηρίου για αναβάθμιση και συντήρηση εξοπλισμού και
λογισμικού

- παραγγελία πληκτρολογίων και άλλου εξοπλισμού για αλλαγές και νέες
εφαρμογές

Φιλικά

Άρλεν
Παύλος
Θανάσης *2
--



-- 
- Jiddu Krishnamurti: If we can really understand the problem, the answer
will come out of it, because the answer is not separate from the problem.


- http://karounos.gr/blog/