ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Εκδήλωση Ο.Β.Ι.

Πήγα σήμερα στην εκδήλωση που οργάνωσε ο Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας. Η εκδήλωση είχε οργανωθεί απ' ό,τι κατάλαβα με στόχο κυρίως την ενημέρωση της ακαδημαϊκής κοινότητας (γινόταν σε κτίριο του Οικονομικού Πανεπιστημίου). Παρ' όλο που οι ομιλητές ήταν δεκτικοί σε ερωτήσεις, ο χρόνος ήταν αρκετά περιορισμένος και οι ερωτήσεις πολλές.

Στο θέμα του λογισμικού, μπόρεσα να κάνω μια-δυο ερωτήσεις σχετικά με την προστασία του ελεύθερου λογισμικού όπου οι απαντήσεις ήταν του στυλ "μην ανησυχείτε, το ανοιχτό λογισμικό δεν κινδυνεύει από την νέα ευρωπαϊκή οδηγία". Όπως καταλαβαίνετε, η ημερίδα δεν προσφερόταν για λεπτομερή επιχειρηματολογία και δεν επέμεινα ιδιαίτερα.

Υπάρχει ένα καλό σημείο και ένα κακό σημείο. Το κακό σημείο είναι ότι οι ομιλητές μιλούσαν για την καινούρια οδηγία σα να ήταν ήδη σε ισχύ. Το καλό είναι ότι έδειξαν έναν προβληματισμό που εμένα τουλάχιστον μου φάνηκε γνήσιος (αλλά μην το πάρετε τοις μετρητοις αυτό γιατί είμαι και λίγο εύπιστος :-)) σχετικά με το θέμα του ελεύθερου λογισμικού. Πιστεύω ότι αυτό έχει προέλθει όχι από τις δικές μας ενέργειες αλλά από τις ενέργειες των συναδέλφων μας στο εξωτερικό που έχουν την δυνατότητα να παρευρεθούν σε αυτές τις ομάδες εργασίας.

Σε κατ' ιδίαν συζητήσεις που είχα με την κ. Λάμπρου (δικηγόρο του οργανισμού) και τον κ. Αμπατζή (διευθυντής τίτλων βιομηχανικής ιδιοκτησίας), ζήτησα κατ' αρχήν μια απάντηση υπό μορφή σχολιασμού στις θέσεις του συλλόγου. Όπως και σε κάθε άλλη περίπτωση που "στριμώχτηκαν", μου απάντησαν ότι δεν είναι εκείνοι που καθορίζουν την πολιτική αλλά η πολιτική ηγεσία (π.χ. Υπουργείο Ανάπτυξης), συνεπώς δεν μπορούν να δώσουν επίσημη απάντηση. Βέβαια, παραδέχτηκαν ότι σαν οργανισμός επηρεάζουν τις πολιτικές αποφάσεις μια και εκείνοι είναι που συμβουλεύουν την πολιτική ηγεσία και εκπροσωπούν την Ελλάδα στις σχετικές ομάδες εργασίας. Παρ' όλα αυτά, μου ζήτησαν να απευθυνθώ σε ανώτερα κλιμάκια, ξεκινώντας από τον γενικό διευθυντή του Ο.Β.Ι.

Έθεσα και το θέμα μιας ημερίδας που να αφορά ειδικά το θέμα του λογισμικού και του ελεύθερου λογισμικού. Μου απάντησαν ότι σχεδιάζουν ένα συνέδριο για το θέμα, αφού όμως η κατάσταση σταθεροποιηθεί, με λίγα λόγια όταν το κακό θα έχει πλέον γίνει. Το προγραμματίζουν για τις αρχές του επόμενου έτους.

Αυτά έχω να σας μεταφέρω από την σημερινή ημέρα. Κατά τα άλλα, αν κάποια στιγμή θελήσω να πάρω μια πατέντα, ξέρω πώς να το κάνω... :-)

Τι νομίζω ότι θα έπρεπε να κάνουμε τώρα: Να έρθει το HEL.L.U.G. σε επαφή με την ομάδα ΕΛ/ΛΑΚ και να οργανώσουμε από κοινού μια διημερίδα (μια μέρα δεν φτάνει) όπου θα έχουν κληθεί όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη. Πιστεύω ότι θα έπρεπε μάλιστα να έχει χαρακτήρα διαμαρτυρίας. Οι υπεύθυνοι για αυτήν την κατάσταση θα πρέπει να βρεθούν να απολογούνται για το γεγονός ότι εξυπηρετούν τα συμφέροντα των λίγων απέναντι στα συμφέροντα των πολλών. Στους υπεύθυνους (που θα πρέπει να κληθούν εκεί) συμπεριλαμβάνω τον Ο.Β.Ι., το υπουργείο Ανάπτυξης και ευρωβουλευτές. Καλό θα ήταν επίσης να κληθούν και εκπρόσωποι από τα αντίστοιχα κινήματα εναντίων των Δ.Ε. στο λογισμικό από άλλες χώρες.

Πιστεύετε ότι θα ήταν ρεαλιστική μια τέτοια προσπάθεια; Θα μπορούσαμε να τα καταφέρουμε;

Θ.

--
=  theodore [ at ] eexi [ dot ] gr =_/_====== "Greed is never good" - Linus Torvalds ========