ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Re: [Fs-oss] ενδιαφέρον για συγγραφή βιβλίου

  • Subject: Re: Re: [Fs-oss] ενδιαφέρον για συγγραφή βιβλίου
  • From: Konstantinos Margaritis <markos [ at ] debian [ dot ] gr>
  • Date: Sun, 4 May 2003 21:16:00 +0300
On Saturday 03 May 2003 20:03, Alexios Zavras wrote:
> * Prepei me kapoio tropo na ksexwrizoyn oi plhrofories
>   poy einai gia to Debian apo aytes poy einai genikotera gia "Unix"
>   (dhl. ta 1-5 einai debian, to 6 einai "Unix user's guide" ?)
>   Oxi tipota shmantiko, aplh anafora oti "ayta isxyoyn kai alloy"
> * Ws opoiodhpote keimeno gia Unix, tha prepei na exei kommatia
>   gia to ti einai kai pws ginontai managed oi basikes ennoies:
>   process, file, system resource (disk, filesystem), user, klp.
>   Synolika, ennow, kapoy mesa sto biblio.

Στην αρχή δεν είχα σκοπό να είναι εμφανής η βαθμολογία στο πραγματικό
κείμενο, απλώς το σκέφτηκα ως βοήθημα στην συγγραφή του, αλλά ίσως να έχεις
δίκιο και να είναι τελικά για πολύ καλή ιδέα. Θα μπορεί να λειτουργήσει ίσως
ως βιβλίο αναφοράς αναλόγως των ικανοτήτων...
Όσο για τους ορισμούς των βασικών εννοιών, συμφωνώ απόλυτα. Θα υπάρχουν
τέτοια κομμάτια κειμένου αλλά διάσπαρτα στο βιβλίο και όχι συγκεντρωμένα.
Αναλόγως το θέμα του κάθε κεφαλαίου. Αλλά ίσως να πρέπει να βρίσκονται εκεί
σε διαφορετικό φόντο, ανεξάρτητα από το κυρίως κείμενο σαν textboxes.

> - 6:
> 	- arxika gia yparksh diaforetikwn shells (bash, tcsh, klp.)
> 	- ta ypoloipa gia ena (h dyo :-)
> 	- ekei gia grammh entolwn, h ennoia toy PATH.
> 	- to "epiloges" gia "options" de m'aresei.
> 	  (kapote eixa dei kati allo, alla den to thymamai twra)
> 	- stis "syntomeyseis" opwsdhpote history (!)
> 	- to copy/paste poy anaferetai ?

Πλέον το default shell για όλα τα distributions είναι το bash, θα αναφερθώ
και στην ύπαρξη των άλλων αλλά δεν έχω σκοπό να αναλύσω περισσότερο.
Ούτως ή άλλως θα είναι οδηγός για το Debian και όχι για το Unix, αλλιώς θα
έπρεπε να αναλύσω και άλλα shells, όπως το csh, το ksh, κλπ.
Για την έννοια του PATH, συμφωνώ.
Για τις "επιλογές", ούτε και σε μένα αρέσει ο όρος αλλά δεν μπορώ να σκεφτώ
κάτι άλλο. Αν έχει υπόψιν του κάποιος κάτι καλύτερο, πολύ ευχαρίστως να το
χρησιμοποιήσω.
History, επίσης συμφωνώ.
Copy/Paste εννοώ την χρήση του mouse για αντιγραφή/επικόλληση κειμένου είτε
στα X, είτε στην κονσόλα (gpm).

> - 7: as ginei ena arxiko kefalaio gia file management
> 	- stoys "typoys arxeiwn" h seira einai: arxeia, directories,
> 	  links (hard), soft links, other (sockets, fifos, ...)
> 	- diakrish toy dentroy apo ayto twn windows.
> 	- ekei kai permissions, bits, etc.
> 	- meta ta toy 8 (ergasies se arxeia apo xrhstes)

Επειδή δεν προβλέπεται να είναι advanced οδηγός, για τους τύπους αρχείων
sockets, fifo μάλλον δεν θα πρέπει να γίνει εκτενής αναφορά καθώς τα θεωρώ
μάλλον προχωρημένα θέματα.
Όσο για να αναφερθώ στα permissions μετά το 8 νομίζω ότι είναι λάθος. Ως
συνηθισμένες εργασίες πάνω σε αρχεία εννοώ αυτές που δεν είναι σχετικές με το
filesystem. Το filesystem περιλαμβάνει πληροφορίες όπως attributes,
permissions, ownership και όχι το ίδιο το αρχείο. Πιστεύω ότι πρέπει να
μείνουν στο κεφάλαιο 7, όπως είναι.

> - 8(neo): ta file systems
> 	- ennoia file system
> 	  (mount & umount)
> 	- system directories: /, /etc, ... (*** DEBIAN info, not unix)
> 	- special filesystems: /dev, /proc, ... (*** DEBIAN, not unix)

Στην ουσία προτείνεις το κεφ. 9 στον προτεινόμενο πίνακα περιεχομένων να
γίνει 8. Δεν διαφωνώ και μάλλον έχεις δίκιο, είναι πιο σωστό ίσως.

> - 10 (neo 9?):
> 	- prwta ta peri diergasiwn
> 	- fysika gia ps (!) (prin apo top)
> 	- meta ta resources (me anafores sto ps output)

Σωστή παρατήρηση για την ps. Στα resources, δεν θέλω να αναφερθώ εκτενώς
γιατί είναι κάτι για προχωρημένους χρήστες, εκτός ίσως από τα πολύ βασικά
(pid, cpu, mem usage, command name, κλπ). Νομίζω ότι η top για τον απλό
χρήστη είναι πιο σημαντική από την ps, όμως.

Πολύ σύντομα θα στείλω στην λίστα τον τροποποιημένο προτεινόμενο πίνακα
περιεχομένων για περαιτέρω σχόλια. Ευχαριστώ πολύ για τα πολύ σωστά σχόλια
και πιστεύω πραγματικά ότι θα βγεί κάτι πολύ καλό.

Φιλικά