ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Sxetima me to Debian book

On Tuesday 06 May 2003 18:10, Alexios Zavras wrote:

> H lista ayth den exei nohma.
> Sygkrinei dyo programmata (a kai b) me dyo data formats (g kai d).

> An protimas LaTeX, prepei na kathoriseis akribws
> ti tha xrhsimopoihseis (macros, paketa, klp. sto markup).
> Kai afoy leme gia semantic ki oxi presentation format,
> shmainei oti *den* tha xrhsimopoihseis poythena
> ta \it, \tt, \skip, \box, \align, klp.
> alla mono \chapter, \programname, \parameter kai tetoia.

> Antistoixa sto oo.org, prepei na peis ti tha exei mesa,
> oxi pws tha to grapsei kapoios.
>
> Ws ek toytoy, poia einai h protash ?

Τελευταία φορά που κοίταξα, η LaTeX είναι documentation format βασισμένη στο
TeX από τον Leslie Lamport. Δεν μιλάω για όλα τα extra πακέτα που υπάρχουν
για LaTeX αλλά για την βασική LaTeX 2ε όπως αυτή περιγράφεται στα βιβλία. Όσο
για τα macros και πακέτα, νομίζω αυτά είναι δευτερεύοντα. Δεν έχει νόημα να
κάνουμε ψηφοφορία για το αν θα χρησιμοποιήσουμε babel, omega, και book class
αν δεν ξέρουμε ακόμη που θα γραφτεί το βιβλίο. FYI, η LaTeX ορίζεται ως "A
Document Preparation System", όχι ως πρόγραμμα. Αλλά δεν θέλω να κολλήσω σε
ορισμούς. Επίσης, το να μου απαγορευθεί να χρησιμοποιήσω \it, \box, κλπ, στη
latex είναι σα να προσπαθήσω να υποχρεώσω κάποιον που θα χρησιμοποιήσει OO να
μην κάνει bold στο κείμενο. Η LaTeX 2ε προσφέρει τέτοιες δυνατότητες στο
βασικό της πακέτο και δεν υπάρχει λόγος να μην χρησιμοποιηθούν. Δεν
καταλαβαίνω το λόγο της αντιπαράθεσης.

Όσο για το OO, δεν μιλάω φυσικά για το αν θα χρησιμοποιήσει κανείς το OO ως
text editor για να grapsei LaTeX, κάτι που φυσικά είναι δυνατόν. Αλλά για
τους λεπτολόγους, εννόω την χρήση του προγράμματος με τις δυνατότητες που
αυτό προσφέρει για το typesetting. Είναι προφανές ότι το indexing γίνεται με
διαφορετικούς τρόπους σε καθένα σύστημα. Αυτού του είδους τις επιλογές ζητώ
να ορίσουμε μέσω της ψηφοφορίας.

Η πρόταση μένει ως έχει. Στο κάτω κάτω είναι απλώς αυτό: πρόταση. Αν έχεις
κάποια αντιπρόταση ή τροποποίηση πολύ ευχαρίστως. Αλλά δε μπορώ να ακούω
απλώς ένα "αλλά". Το σημαντικό για μένα είναι να βγεί ένα καλό βιβλίο και όχι
να ικανοποιηθεί ο εγωισμός μου με το να χρησιμοποιηθεί το format της
αρεσκείας μου. Ό,τι και να επιλεχθεί (σχεδόν ό,τι, θα ασκήσω veto για το MS
Word!) θα ακολουθήσω.

Φιλικά