ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Fonts: update and future

Μήπως έχουμε χάσει το δάσος και φυλλομετράμε τα δέντρα;
deadline τέλος του 2004; Για ελληνικές γραμματοσειρές;
Θα ήθελα να θυμήσω ότι οι FreeFonts υπάρχουν και είναι διαθέσιμες
τώρα. Καταλαβαίνω ότι οι ειδικοί θα θέλαν πιο ποιοτικές
γραμματοσειρές, αλλά είμαι σίγουρος ότι σε 3 μήνες με λίγο retouching
οι FreeFonts θα γινόταν άψογες. Σαφώς καλύτερη περίπτωση από την
δημιουργία from scratch των Vera. Σε τελική ανάλυση, τί μας
ενδιαφέρει περισσότερο; Αν είναι η ύπαρξη ελεύθερων γραμματοσειρών με
ελληνικά, τότε δε μπορώ να καταλάβω γιατί δεν προωθείται η περαιτέρω
και προώθηση υποστήριξη ενός ήδη υπάρχοντος έργου, δηλ. των FreeFonts.

Για να είμαι ειλικρινής σαν έργο είναι παρεξηγημένο και έχει
υποβαθμιστεί η σημασία του (τουλ. εδώ στη λίστα). Από όσο γνωρίζω,
πρέπει να είναι η πρώτη φορά που δημιουργούνται ελεύθερες
γραμματοσειρές που καλύπτουν το μεγαλύτερο φάσμα των γλωσσών (από
αρχαία ελληνικά, thai, εβραϊκά, κλπ). Μια τέτοια προσπάθεια θα έπρεπε
να ενισχυθεί όσο το δυνατόν περισσότερο. Κάτι τέτοιο είναι πολύ
μεγαλύτερης σημασίας από τον σχεδιασμό μιας ακόμη γραμματοσειράς που
περιέχει μόνο ελληνικά (βλ. Vera, Magenta).

Και ως ποιότητα, θυμίζω ότι ίσως υπό αυστηρή εξέταση και σε μικρά
μεγέθη να θέλουν φινίρισμα, αλλά για καθημερινή χρήση (δηλ. desktop
και εκτύπωση, ακόμη και βιβλίου) είναι παραπάνω από ικανοποιητικές.
Μα αυτή είναι και η πρόταση: να τελοιοποιηθούν αυτές οι
γραμματοσειρές!

My 2¢.

--
Konstantinos Margaritis