ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: X server = ?

On Sunday 11 January 2004 21:38, Γιάννης Κυριαζής wrote:
> Συνήθως η λέξη server μεταφράζεται ώς εξυπηρέτης ή εξυπηρετητής ή
> διακομιστής
>
> Ψάχνοντας σε λεξικά (Σακελλαρίου, Μπαμπινιώτης, Τεγόπουλος
> Φυτράκης) οι όροι
> εξυπηρέτης ή εξυπηρετητής δεν αναφέρονται καθόλου (ετυμολογικά).
> Συζητώντας το με ένα φιλόλογο μου είπε ότι σίγουρα ο όρος
> εξυπηρετητής είναι λάθος λέξη
> (γραμματικά) . Η λέξη εξυπηρέτης ετυμολογικά δεν υπάρχει πουθενά
> ωστόσο έχει
> κάποια ορθότητα γραμματικά (υπηρετώ - υπηρέτης, εξυπηρετώ -
> [...]

Καταρχάς, κάνεις πολύ καλά που διορθώνεις, γιατί το χειρότερο από το
μην υπάρχει μετάφραση είναι να υπάρχει λάθος μετάφραση.
Ξεκινάω ανάποδα την απάντηση. Δε συμφωνώ με τη μισή μετάφραση του
server, και κατά τη γνώμη μου δεν είναι λογότυπο ο X server, όχι
περισσότερο από τον apache web server. Δε θα έλεγες "διακομιστής
ιστοσελίδων apache web server" έτσι? Προτιμώ να μη το μεταφράσω
καθόλου, ή να το μεταφράσω ώς "διακομιστής ιστοσελίδων apache".
Αντίστοιχα, ο "εξυπηρέτης X" είναι η λογική μετάφραση του "X
server" (δεν είναι μία λέξη, και αν κάπου είναι γραμμένο ως μία λέξη
είναι σίγουρα λάθος και φυσικά δεν αναφέρομαι στα ονόματα των
αρχείων...).
Τώρα, όσον αφορά το εξυπηρετητής ή εξυπηρέτης, εφόσον το 1ο είναι
λάθος, θα προτείνω να υιοθετηθεί το 2ο. Το διακομιστής ειπώθηκε ότι
εκφράζει κάποιου άλλου είδους service και όχι το ίδιο με το
εξυπηρέτης. Επειδή δε συμφωνώ με τη διαιώνιση των λαθών, μόνο και
μόνο λόγω συνήθειας, προτείνω να προχωρήσω στην αντικατάσταση όλων
των μεταφράσεων "εξυπηρετητής" σε "εξυπηρέτης".