ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: developer meeting (draft)

On Thursday 22 April 2004 09:46, Stathis Alexopoulos wrote:
> Γεια σας,
>
> Χαιρετίζω την ιδέα ενός WorkShop με όλους τους Ελληνες που
> αναπτύσουν open-source προγράμματα.
> Μέσα από αυτή τη λίστα έχω παρακολουθήσει τη συστηματική δουλειά
> που έχει κάνει η ομάδα μετάφρασης, και πιστεύω ότι πρέπει να
> ενισχυθεί αυτή η προσπάθεια. Παράλληλα, νομίζω ότι ίσως θα έπρεπε
> να γίνει και μια προσπάθεια για να οργανωθούν οι έλληνες
> προγραμματιστές που υπάρχουν μεν, αλλά δεν φαίνονται.

Αν και ένα τέτοιο workshop δε λύνει όλα τα προβλήματα, είναι μια αρχή
και που ξέρεις! μπορεί να καθιερωθεί και μετά από χρονια να γίνει και
βαρετό ("ωχ, πάλι πρέπει να πάμε στο ΧΧΧΙ developer's meeting?" :-)
Μακάρι αλλά ας ξεκινήσουμε πρώτα!

> Ξέρετε, ενώ το προϊόν της μετάφρασης είναι εύκολο να φανεί, δεν
> ισχύει το ίδιο και για το προϊόν της ανάπτυξης.
> Για παράδειγμα, υπάρχουν έλληνες που συμμετέχουν στην ανάπτυξη του
> BSD, έχουν ακουσθεί στη λίστα ή κάπου αλλού;  Τι να λέγανε άλλωστε;
> "Ορίστε και άλλο ένα ελληνικό patch στο Free-BSD"

ναι έχεις δίκιο, αλλά πρωταρχικός σκοπός ενός τέτοιου workshop είναι η
επισήμανση/διόρθωση/ανάπτυξη κώδικα που θα αντιμετωπίζει προβλήματα
που εμφανίζονται κυρίως στην υποστήριξη ελληνικών στο Linux, και
γιατί όχι στα *BSD. Π.χ. είμαι σίγουρος ότι θα ήταν χρήσιμο για τους
έλληνες χρήστες του BSD να μπορούν να δούν/γράψουν ελληνικά στην
κονσόλα (αν δε μπορούν ήδη να το κάνουν).

> Ο κόσμος του Open-Source δεν αποτελείται μόνο από τα μεγάλα και
> καταξιωμένα project. Στην πραγματικότητα η εγγύηση για την επιβίωση
> του Open Source έρχεται από όλες εκείνες τις μικρές ρουτίνες που
> διαθέτει ο καθένας και γίνεται εύκολη η μετάδοση της γνώσης και
> επαναχρησιμοποιήσιμη η δουλειά. Αυτά τα μικρά ρπογράμματα και οι
> ρουτίνες τους δίνουν την δυνατότητα ύπαρξης μεγάλων project, αλλά
> κανείς δεν θέλει να τα ξέρει παρά μόνο όταν χρειασθεί κάποιο από
> αυτά.

και είναι αυτά που έχουν τα πιο δύσκολα bugs!

> Επίσης, η φύση των developers είναι λίγο αντικοινωνική. Στη μεγάλη
> τους πλειοψηφία αποφεύγουν την εξωστρέφεια. Για παράδειγμα σας
> φέρνω ότι οι developers των project σπάνια είναι και
> administrators. Στα δε μεγάλα project, πρέπει να διαλέξεις. H θα
> αναπτύσεις ή θα επικοινωνείς με τον κόσμο. Δεν προλαβαίνεις και τα
> δυο.

Δε συμφωνώ σε αυτό. Ο καιρός που οι προγραμματιστές ήταν nerds
αντικοινωνικά έχει περάσει και ελπίζω ανεπιστρεπτί! Ταινίες όπως
hackers, Matrix, κλπ δείχνουν μάλιστα ότι είναι και της μόδας! Και
για του λόγου το αληθές, η απόδειξη ήρθε στο 2ο συνέδριο ΕΛΛΑΚ, όπου
μόνο nerds δεν ήρθαν!
Και τους παρόντες developers (οποιουδήποτε project) κάθε άλλο παρά
αντικοινωνικούς θα τους χαρακτήριζα!

> Πρέπει να προσπαθήσει να αναδείξει τη δουλειά τους.
> Να αναπτύξει ένα ευρετήριο τέτοιων προγραμμάτων, όσο μικρά και αν
> είναι. Να βοηθήσει στη τεκμηρίωση τους.
> Να δώσει ένα χώρο στον οποίο θα μπορεί να γίνεται ανάπτυξη απο
> κοινού. Να εμπνευσθεί ανάγκες και να ζητήσει από τους έλληνες
> προγραμματιστές τη βοήθεια τους.
> Να οργανώσει συναντήσεις, είτε σε κοινό φυσικό χώρο είτε σε κοινό
> δικτυακό χώρο.

Αυτά όλα είναι εφικτά αλλά σταδιακά, δεν πιστεύω ότι μπορούν να γίνουν
στα πλαίσια ενός μόνο workshop.  Αλλά είναι ευγενείς στόχοι!

> Τέλος, όσον αφορά την οργάνωση του workshop, δεν έχει τύχει να
> παρακολουθήσω κανένα τέτοιο στο εξωτερικό, αλλά νομίζω ότι το πρώτο
> βήμα είναι να συγκροτηθεί μια οργανωτική επιτροπή, η οποία θα
> παρουσιάσει μια πρόταση.

Ωχ, όταν ακούω "οργανωτικές επιτροπές" μου θυμίζει τις φοιτητικές
παρατάξεις που θέλουν να καταργήσουν κυβερνήσεις! :-)
Σοβαρά τώρα, δε νομίζω ότι χρειάζεται επιτροπή για κάτι τόσο απλό,
έγινε ήδη μια πρόταση και ετοιμάζομαι να στείλω καινούρια. Φυσικά
είναι ανοικτό για βελτιώσεις/τροποποιήσεις/κλπ ώστε να ψηφίσουμε
κάποια τελική πρόταση.

Είναι καλό πάντως που υπαρχει ενδιαφέρον.