ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Re: New Project: Real-time Poll/Voting system

  • Subject: Re: Re: New Project: Real-time Poll/Voting system
  • From: Konstantinos Margaritis <markos [ at ] debian [ dot ] gr>
  • Date: Sun, 25 Jul 2004 16:51:52 +0300
On Κυρ 25 Ιουλ 2004 15:54, Petros Velonis wrote:

> [...]
> Βάζουμε τους Α,Β,Γ κανόνες και 3 admins. Υπάρχουν οι απλοί χρήστες
> (οποιοσδήποτε), οι εγγεγραμμένοι χρήστες (όσοι έκαναν key sign ή θα
> κάνουν με κάποιον admin) και τους admins. Οι εγγεγραμμένοι χρήστες
> είναι και poll-creators και μπορούν ανά πάσα στιγμή να θέσουν ένα
> θέμα για ψηφοφορία χωρίς να χρειαστεί να υποβάλλουν την πρόταση
> τους κάπου και μετά από έλεγχο να δημιουργηθεί η ψηφοφορία. Όταν οι
> admins δουν και συμφωνήσουν ότι η Χ ψηφοφορία παραβιάζει κάποιον
> από τους κανόνες τότε μπορούν να διαγράψουν την ψηφοφορία (αυτό

ναι θα υπάρχει αυτή η δυνατότητα αλλά μόνο αν η πλειοψηφία των admins
συμφωνεί για κάτι τέτοιο.

> ζητάω). Δεν ξέρω τί πρέπει να γίνεται για τον χρήστη που
> δημιούργησε την ψηφοφορία αυτή. Ίσως να συγχωρείται την πρώτη φορά
> αλλά αν το ξανακάνει να διαγράφεται ή πιο δίκαιο είναι να του
> στερείται το προνόμιο του poll-creator παραμένοντας εγγεγραμμένος

αυτό δε μπορείς να το ζητάς ως διαδικασία. Είναι καθαρά θέμα του πώς
θα εφαρμόζεται από την κάθε ομάδα που θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα.

> χρήστης. Οι ψηφοφορίες χωρίζονται σε ανοικτές και σε κλειστές. Οι
> ανοικτές είναι για δημοσκόπηση και ψηφίζουν όλοι. Οι κλειστές, όπως
> μου είπε ο Κώστας, είναι ονομαστικές χωρίς δυνατότητα ανάκλησης
> ψήφου και συμμετέχουν μόνο οι εγγραμμένοι χρήστες. Οι κλειστές δεν
> θα είναι απαραίτητα και δεσμευτικές. Δεσμευτικές θα είναι μάλλον
> όταν το ζητάει ο poll-creator.

το ξαναλέω, όπως είπε και ο Αλέξης, δεσμευτικές δεν μπορεί να είναι σε
καμία περίπτωση. Δε μπορείς να βάλεις κάτι στην πλατφόρμα που να
υλοποιεί μια τέτοιου είδους δέσμευση.  Αν πρόκειται για απλό poll
τότε δε το συζητάμε καν. Αν όμως ένας σύλλογος κάνει μια κλειστή
ψηφοφορία χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα αυτή και το αποτέλεσμα είναι
τέτοιο που να μην εκφράζει πολλούς και αποφασίσουν να την ακυρώσουν
πώς θα μπορούσες να τους δεσμεύσεις; Εκτός αν είναι μέρος του
καταστατικού τους. Π.χ. για να μην αναφερόμαστε μόνο στο hellug και
νομίζει κανείς ότι όλα γίνονται για το hellug, π.χ. έστω ότι ένας
σύλλογος προστασίας αρκούδων (!) αποφασίζει να αλλάξει το ζώο που
προστατεύει και ψηφίζει φώκιες (!!!) με κλειστή ψηφοφορία. Και
διαπιστώνουν ότι το καταστατικό μιλάει μόνο για αρκούδες οπότε δε
μπορούν να εφαρμόσουν το αποτέσμα της ψηφοφορίας!! Πώς θα μπορούσε το
πρόγραμμα να τους δεσμεύσει στην τήρηση του αποτελέσματος;
Τραβηγμένο ναι, αλλά θέλω να τονίσω ότι ΔΕΝ γίνεται να δεσμεύσεις
κανέναν εκτός και αν η χρήση του προγράμματος μπεί στο καταστατικό
του συλλόγου και αν κάθε μέλος υπογράψει ότι θα δεσμευτεί για την
τήρηση του αποτελέσματος.

> Ο Νίκος Νύκταρης πρότεινε να μπορούν οι εγγεγραμμένοι χρήστες να
> χωρίζονται και σε ομάδες. Συμφωνώ και σε συνδυασμό με τις κλειστές
> ψηφοφορίες που θα γίνονται για δέσμευση μια ομάδα που μπορεί να
> δημιουργηθεί είναι με τα μέλη του συλλόγου HelLUG. Ή για τις
> εκλογές του συλλόγου κ.ο.κ.

Η ομαδοποίηση θα γίνει οπωσδήποτε και είναι κάτι αναγκαίο.

> Παράδειγμα (χωρίς να θέλω να θίξω ή να βάλω νέους κανόνες για τον
> σύλλογο HelLUG):
>
> 1)Ο Α κανόνας είναι ότι οι ψηφοφορίες δεν θα γίνονται για να
> προωθηθούν τα συμφέροντα μιας εταιρείας. Έστω ότι δημιουργώ μια
> ψηφοφορία με θέμα "Ποιο από τα προϊόντα της ΧΥΩ εταρείας θέλει
> βελτίωση;" για να διαφημίσω την εταιρεία ΧΥΩ και τα προϊόντα της. Η
> ψηφοφορία είναι ανοικτή και για δημοσκόπηση. Μετά από μια μέρα οι
> admins βλέπουν ότι αυτή η ψηφοφορία παραβιάζει τον κανόνα Α.
> Μπορούν αμέσως να την διαγράψουν. Σε περίπτωση που δημιουργήσω μια

μόνο αν συμφωνήσουν κατά πλειοψηφία.

> ψηφοφορία παρόμοια τότε μπορούν να με διαγράψουν από εγγεγραμμένο
> χρήστη ή να μου στερήσουν το προνόμιο του poll-creator (προτείνω να
> γίνεται αυτό).

Εφόσον εγγεγραμμένος χρήστης = poll creator θα γίνεται ανενεργός ο
λογαριασμός ή θα διαγράφεται τελείως. Αν κάποιος θέλει να παίζει δεν
έχω κανένα πρόβλημα να τον διαγράψω αλλά ΑΝ είμαι εγώ ο admin, το
θέμα είναι πώς θα αποφασίζει κάθε φορά η ομάδα να χρησιμοποιήσει την
πλατφόρμα. Π.χ. στον σύλλογο για την προστασία των αρκούδων αν
στείλει κάποιος poll "ποιά μάρκα χαλκά προτιμάτε για την αρκούδα
σας;" αυτό μπορεί να σημαίνει άμεση και οριστική διαγραφή και με
πλειοψηφία. Αλλά αν στείλει κάποιος "ποιο είδος αρκούδας είναι πιο
όμορφο;", ένα τέτοιο poll είναι σαφώς γελοίο και δεν έχει νόημα πέρα
από μια εκτίμηση των προτιμήσεων του κόσμου. Αλλά δεν αξίζει και την
διαγραφή.
Είναι θέμα ΠΩΣ ερμηνεύει η κάθε ομάδα τί παραβιάζει και τί όχι τους
κανόνες, όταν αυτοί υπάρχουν φυσικά.

> 2)Η ιδέα βγήκε από τη μετάφραση συγκεκριμένων όρων. Έστω ότι
> δημιουργούμε ψηφοφορίες για τη μετάφραση λέξεων χωρίς να
> παραβιάζεται κανένας κανόνας. Αυτή η ψηφοφορία είναι κλειστή και
> δεσμευτική. Όσον αφορά τη δυνατότητα ανάκλησης ψήφου νομίζω ότι
> καλύτερα να είναι κάτι που θα το αποφασίζει ο poll-creator και όχι
> ο μηχανισμός.

Γιατί να είναι κλειστή και δεσμευτική; Ή μόνο κλειστή; Ας γίνεται κατά
βούληση
Όσον αφορά την ανάκληση ψήφου, αυτό δε γίνεται πουθενά και καθιστά τη
διαδικασία της ψηφοφορίας κάτι αστείο αφού μπορείς να ανακαλέσεις την
ψήφο σου όποτε θες και να την αλλάξεις κατά την διάρκεια της
διαδικασίας. Είμαι *εντελώς* αντίθετος με την ιδέα της ανάκλησης της
ψήφου. Θα είχαμε φαινόμενα όπου βλέπει κάποιος ότι νικάει κάποιος
άλλος και αποφασίζει να αλλάξει την ψήφο του τελευταία στιγμή για να
είναι με το νικητή. Εγώ προσωπικά δε θα συμμετείχα καθόλου σε μια
τέτοια ψηφοφορία.

> 3)Οι εκλογές του συλλόγου HelLUG. Υπάρχουν Χ εγγεγραμμένοι χρήστες
> αλλά στην ομάδα HelLUG ανήκουν Χ/2 χρήστες. Η ψηφοφορία είναι
> κλειστή, δεσμευτική και χωρίς δυνατότητα ανάκλησης ψήφου.

εφόσον η ομάδα hellug είναι κλειστή η ψηφοφορία της δε θα γίνει καν
αντιληπτή από τους άλλους χρήστες.

> 4) Θέλουμε να δούμε που μπορεί να γίνει το επόμενο Dev Workshop.
> Εδώ θα χρειαστεί μια κλειστή και μια ανοικτή ψηφοφορία. Κλειστή, με
> προθεσμία ανάκλησης ψήφου  (δεσμευτική ίσως?) για όσους
> εγγεγραμμένους ανήκουν στην ομάδα Dev Workshop και ανοικτή για
> όσους ενδιαφέρονται να το παρακολουθήσουν. Το αποτέλεσμα είτε
> αξιολογείται διαφορετικά είτε βγαίνει ένα το ποσοστό 60% κλειστής
> και 40% ανοικτής.

Πάλι δε μπορεί να είναι δεσμευτική η ψηφοφορία. Βασικά θα είναι ένα
poll (ανοικτή δηλαδή ψηφοφορία). Γιατί να είναι κλειστή; Γιατί θα
πρέπει να μετράει περισσότερο δηλαδή η ψήφος μου από κάποιον που δεν
είναι εγγεγραμένος; Θα είναι απλώς μια ερώτηση "που θέλετε να γίνει
το επόμενο workshop;", ακολουθούμενη ίσως σε επόμενο στάδιο από την
"θα ερχόσασταν στο workshop αν το αυτό γινόταν στο XXXXXXXX;"
Πώς θα μπορούσε αυτό να δεσμεύσει κάποιον; Ακόμη και τους διοργανωτές.
Πες ότι ο κόσμος προτιμάει να γίνει Σαντορίνη και δεν έχουμε λεφτά
για να το διοργανώσουμε στη Σαντορίνη, καταλαβαίνεις τί εννοώ...

> Δεν μου έρχεται κάτι άλλο στο μυαλό για παράδειγμα. Είναι κάποιος
> που διαφωνεί και έχει κάτι άλλο να προτείνει;

Καταρχάς, νομίζω ότι κάνεις λάθος που συγχέεις το σχεδιασμό μιας
πλατφόρμας με κάτι τόσο περιορισμένο όσο η ψηφοφορία για ένα σύλλογο
ή για την επιλογή λέξης ή τοποθεσίας για το workshop. Αυτά είναι λίγο
πολύ το ίδιο πράγμα όσον αφορά τη λειτουργία της πλατφόρμας και
μπορούν να υλοποιηθούν με βάση μια ανοιχτή και μια κλειστή ψηφοφορία.
Για να σε βοηθήσω, ξέχνα τελείως hellug, μεταφράσεις και workshop.

Όταν ζήτησα test cases εννοώ βήμα προς βήμα μια διαδικασία με όλες τις
πιθανές περιπτώσεις, όπως:

ο χρήστης στέλνει μήνυμα
το μήνυμα έχει εσφαλμένη δομή (πιθανώς buggy client)
ο χρήστης λαμβάνει μήνυμα λάθους

ο χρήστης κάνει σύνδεση και ζητάει διαθέσιμα polls
εκείνη τη στιγμή κόβεται η σύνδεση του χρήστη
ο server προσπαθεί να στείλει απάντηση αλλά μένει stale connection
ε προφανώς και ο server και ο client θα πρέπει να χειριστούν την
διακοπή σύνδεσης με κομψό τρόπο και όχι να κρασάρουν.

και άλλα τέτοια. Τέτοια σενάρια θέλω να μου στείλετε και μόλις μαζέψω
αρκετά θα τα μαζέψω σε ένα design document το οποίο φυσικά θα στείλω.

Κώστας

πλοήγηση μηνυμάτων