ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Prosklhsh 138

On Thu, 1 Dec 2005, Giannis Beredimas wrote:

> Πώς ακριβώς περιορίζει η GPL τη διανομή;

Είμαι σίγουρος ότι θυμάσαι την περιβόητη δήλωση όπου παραλληλίσθηκε η
επίπτωση της GPL στο λογισμικό με αυτήν του καρκίνου στον ανθρώπινο
οργανισμό.

[ Χωρίς να γνωρίζω τις πραγματικές προθέσεις του Υπουργείου... ]

Σενάριο: Το ΥΠΕΠΘ θέλει να αποκτήσει *ειδική* άδεια χρήσης του λογισμικού.
Έτσι, θα μπορέσει να το δώσει σε κάποια εξωτερική εταιρεία παραγωγής
λογισμικού για περαιτέρω ανάπτυξη.

Αποτέλεσμα: Το Υπουργείο καρπώνεται το αναβαθμισμένο πρόγραμμα κερδίζοντας
παράλληλα την /επαγγελματική/ τεχνική υποστήριξη που εγγυάται η εταιρεία.
Η τελευταία με τη σειρά της διατηρεί το δικαίωμα της μεταπώλησης του
λογισμικού στον υπόλοιπο κόσμο χωρίς να δεσμεύεται από την GPL.

Ερώτηση: Υπάρχουν εταιρείες που υπογράφουν ανά την Υφήλιο μνημόνια
συνεργασίας με Υπουργεία Παιδείας με σκοπό την ανάπτυξη, διάθεση και χρήση
εκπαιδευτικού λογισμικού;

[ Επαναλαμβάνω ότι πρόκειται για ένα σενάριο και τίποτα περισσότερο. Την
  αλήθεια θα την μάθουμε μόνο όταν απαντήσει επίσημα το ΥΠΕΠΘ. ]

> Ίσα-ίσα που η GPL προστατεύει το δικαίωμα του Μπάμπη να ΜΗΝ χρειάζεται
> την άδεια του Μήτσου
> [snip]

Συμφωνούμε.

[ Στο προηγούμενο μήνυμά μου προσπάθησα να αναλύσω το σκεπτικό της
  Πρότασης και όχι το δίκαιο ή μη αυτής. Η Πρόταση ίσως να κρύβει
  άγνοια, ίσως σκοπιμότητα, ίσως όλα μαζί, ίσως και κάτι άλλο που
  προς το παρόν ούτε γνωρίζουμε ούτε μπορούμε με ασφάλεια να
  υποθέσουμε. ]

> Και στην τελική δεν καταλαβαίνω τι εξυπηρετεί η συγκεκριμένη φωτογραφική
> (και λανθασμένη) αναφορά στη GPL

Η Πρόταση μπορεί να χαρακτηριστεί άδικη/φωτογραφική. Τίθενται ανούσια(*)
εμπόδια στις προτάσεις που υλοποιούνται με ΕΛ/ΛΑΚ, στερώντας από τους
διαγωνιζόμενους το δικαίωμα της ίσης μεταχείρισης.

(*) Το "ανούσιο" του θέματος εξαρτάται από το κατά πόσο το ΥΠΕΠΘ θα
μπορέσει να δικαιολογήσει επαρκώς τον λόγο για τον οποίο επιθυμεί να
συμβληθεί με ομάδα στην οποία *απαραιτήτως* να συμπεριλαμβάνεται (για την
περίπτωση ΕΛ/ΛΑΚ) ο δημιουργός του λογισμικού.

> ένα απλό "να τεκμηριώνεται η άδεια εμπορικής διάθεσης" αρκεί.

Στην περίπτωση που πρόκειται για περεξήγηση της GPL, ένα παρόμοιο
επιχείρημα θα μπορούσε άνετα να σταθεί.

Γιώργος.