ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Macedonia Deploys 5,000 Ubuntu Desktops in Schools

  • Subject: Re: Macedonia Deploys 5,000 Ubuntu Desktops in Schools
  • From: Konstantinos Margaritis <markos [ at ] debian [ dot ] gr>
  • Date: Sun, 11 Dec 2005 15:45:29 +0200
On Κυριακή 11 Δεκέμβριος 2005 11:52, Alexios Zavras wrote:

> Oxi, Kwsta, den einai toso asxhma.

Ναι είναι. Κάθε μέρα μου έρχονται ανακοινώσεις με πράγματα που
γίνονται παγκοσμίως, τις μαθαίνω είτε μέσω του Debian από κανάλια
δημόσια, είτε μιλώντας με τα άτομα που πραγματοποιούν τις κινήσεις
τις ίδιες. Και πάντα μου μένει αυτή η πίκρα, "γιατί γαμώτο δε
γίνονται και στην Ελλαδίτσα τέτοια πράγματα;".
Το θέμα είναι ότι πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πρώτα ότι σερνόμαστε
για να σηκωθούμε. Εμείς έρπειν βλέπουμε τα μυρμήγκια και νομίζουμε
ότι είμαστε βασιλιάδες, αλλά δε σηκώνουμε τα κεφάλια ψηλά να δούμε τα
άλογα που τρέχουν και τους αετούς που πετούν. Αν μου επιτρέπεται η
ποιητική παρέμβαση.

> Kai prospatheies ginontai
> (apo *poly* perissoteroys apo aytoys poy anafereis) kai
> apotelesmata bgainoyn.  Siga-siga.

Πολύ σιγά. Όχι Αλέξη, δε θα συμφωνήσω πλέον σε αυτό το πλαίσιο, ότι
δηλαδή γίνονται αρκετά πράγματα. Ναι γίνονται, αλλά εξοργιστικά λίγα
και μόνο για τα μάτια του κόσμου. Χώρες με το μισό πληθυσμό, με το
1/10 του ΑΕΠ, με το 1/100 των επιχορηγήσεων και με ένα σωρό άλλα
μειονεκτήματα, προχωρούν πολύ πιο δυναμικά σε όλο το χώρο της
πληροφορικής και όχι μόνο στο ελ/λακ. Εμείς μόνο αρκούμαστε στα
ψίχουλα, και αντί της εξέλιξης ικανοποιούμαστε με την στασιμότητα.

> [...]
> plhroforikhs, opote opoiadhpote kinhsh prokalei antidrash.  To allo
> problhma --to basikotero, pisteyw-- einai oti, eimaste poy eimaste
> ligoi, de synergazomaste kiolas. Oi prospatheies peri OpenSource
> einai mikres kai apospasmatikes. Kanena problhma me ayto, etsi
> einai ki h filosofia toy sto katw-katw, alla gia na exei
> apotelesmata paromoia me ayta poy thes, aytos o tropos einai...
> sub-optimal :-).  Opws legame edw kai xronia, o agwnas mas
> akoloythei to montelo toy Gandhi: "First they ignore you, then they
> laugh at you, then they fight you, then you win" (to'kane ki h

Μα τα 3 πρώτα ισχύουν κανονικά στην Ελλάδα, για το τελευταίο έχω τις
επιφυλάξεις μου... Όσον αφορά τη συνεργασία, ε ή θα μάθουμε να
συνεργαζόμαστε ή να το παρατήσουμε το θέμα, ή να το δούμε απλά ως
χόμπι και να μη σας σκοτίζω κι εγώ με τις δικές μου εξάρσεις.

> Analoga me thn prospatheia, eimaste (se polles) sthn prwth fash,
> (se merikes) sth deyterh, (se liges) sthn trith, kai (se arketes)
> sthn tetarth.

σε ποια έχουμε κερδίσει;

> Profanws ayto poy kanate einai poly shmantiko, alla mh ksexname
> oti, opws ksereis, edw kai polla xronia exoyme petyxei *ola* ta
> mhxanhmata se *ola* sxolika ergasthria na exoyn kai Linux.  Kai ti
> m'ayto ?

Τώρα καλύτερα να μη το σχολιάσω αυτό. 1ον) ο κανονισμός αυτός είναι
"μούφα". Ξέρω σχολεία που ΔΕΝ τηρούν αυτήν την απαίτηση. 2ον) ακόμη
και αυτά που τηρούν δεν χρησιμοποιούν Linux. 3ον) ακόμη και αυτά που
χρησιμοποιούν είναι μόνο για να δείξουν καμιαααα φορά τη χρήση του
λειτουργικού συστήματος UNIX. Και φυσικά επιτυγχάνουν το εντελώς
λάθος αποτέλεσμα και διώχνουν τα παιδιά γιατί "ποιος τρελός θα πάει
να γράψει εντολές κώδικα στο shell όταν έχει τα εικονιδιάκια;".
Όχι. Το Skolelinux και όλες αυτές οι προσπάθειες (Edubuntu, κλπ) έχουν
τελείως διαφορετικό σκοπό. Αλλά αν δεν ταρακουνηθούν ορισμένοι, με
λύπη θα βλέπουμε στο χάρτη αυτό [1] το Skolelinux να επεκτείνεται σε
όλη την Ευρώπη και τον κόσμο, εκτός από την Ελλάδα.

http://www.skolelinux.no/testskoler/map/skolelinux-europe.png

Δηλαδή έλεος, οι μισές συζητήσεις που γίνονται σε αυτές τις λίστες
έχουν να κάνουν με ανακοινώσεις για πράγματα που γίνονται αλλού και
παράπονα για τα πράγματα που ΔΕΝ γίνονται εδώ.

> Sigoyra ?  Ksereis ti zhtaei to Yp. Paideias apo th leitoyrgia
> enos sxolikoy ergasthrioy ?  Den endiaferei ti leitoyrgiko trexei,
> prepei na "yposthrizoyn to didaktiko ergo."  Ti programmata exei
> ayto to ergasthrio poy na bohthoyn to mathhma ths Fysikhs, p.x.,
> (a) sta Ellhnika, (b) akoloythwntas to biblio toy OEDB, kai
> (g) pistopoihmena apo to Paidagwgiko Institoyto ?

Ναι τα ξέρω αυτά. Και ξέρω μάλιστα ότι πολλοί καθηγητές δεν τα
ακολουθούν. Και ξέρω ότι επίσης, τα προγράμματα αυτά έχουν πλέον
γελοίες τεχνικές απαιτήσεις που είναι πολύ δύσκολο να υποστηριχθούν,
π.χ. δε μπορείς καν να βρείς νέες άδειες Windows 98, πολλά
προγράμματα δεν τρέχουν σε 2k/XP και είναι αναγκασμένο το υπουργείο ή
τα σχολεία να πληρώνει "upgrades" για αυτά τα προγράμματα.

> Sorry, den katalaba.  Oi protaseis poy apeythynontai ?
> Sthn koinothta open-source ?  Sto kratos ?  Se idiwtikes etaireies
> ?

Ναι, ομολογώ ότι πάνω στα νεύρα μου δεν έψαξα να βρω το email της
υπουργού.

> Yparxoyn ki alla poy tha mporoysan na ginoyn me tetoia "kentrikh"
> proseggish gia thn yposthriksh open-source. Alla epeidh den
> katalaba pws ennoeis aytes tis energeies, den arxizw ayth thn
> koybenta.

εγώ από την άλλη δεν κατάλαβα σε ποια "κεντρική" προσέγγιση
αναφέρεσαι :-/

> Ayto, nomizw, einai to basikotero.  Content mporei na brethei ?
> To leitoyrgiko einai entelws elasson thema.  Periexomeno mas
> xreiazetai. ... kai dystyxws, den exw brei kosmo na endiaferetai
> gia tetoio. Oloi protimoyme na kanoyme anaptyksh kwdika :-)

Εμείς, ναι. Και όντως είναι δύσκολο να βρείς άτομα για περιεχόμενο.
Αλλά, δεν μίλησα για εθελοντές.

> Ta pragmata den wrimazoyn mona toys, afhnontas aplws thn parodo toy
> xronoy. Thelei synexeis prospatheies, epishmanseis, mikra
> petradakia apo dw ki apo kei.  Kai oxi telesigrafa.

Το τελεσίγραφο δεν είναι απειλή. Απλώς ως άνθρωπος έχω κάποια όρια
στην ανοχή καταστάσεων -αν και υψηλά- και αντέχω την αδιαφορία μέχρι
ενός σημείου. Αν μερικοί μπορούν αν αδιαφορούν ΤΟΣΟ πολύ, τότε ή θα
πάψω να ασχολούμαι ή θα αντιδρώ πιο δυναμικά. Πώς; δεν ξέρω. Αλλά
οπωσδήποτε δε μπορώ να κάθομαι με σταυρωμένα τα χέρια και να
ικανοποιούμαι με τα πετραδάκια τη στιγμή που βλέπω δίπλα μου να
τρέχουν "κοτρώνες".

πλοήγηση μηνυμάτων