ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: On MS$ and other niceties!

  • Subject: Re: On MS$ and other niceties!
  • From: Αλέξανδρος Διαμαντίδης <adia [ at ] hellug [ dot ] gr>
  • Date: Sun, 5 Feb 2006 12:50:59 +0200
* Emmanuel Galatoulas [2006-02-05 03:17]:
> Η αλήθεια είναι ότι έχουμε ακουστά για το Project Gutenberg αλλά εγώ
> πχ δεν έχω ασχοληθεί πιο συγκεκριμένα.
> Πρέπει να ακουστεί ίσως εντονότερα????

Νομίζω ναι, έχουν κάνει τεράστια δουλειά σε καθαρά εθελοντική βάση. Στο
site τους λένε ότι αυτή τη στιγμή έχουν 18136 βιβλία, και κάθε μήνα
προστίθενται πολλά καινούργια. Και η υποδομή των Distributed
Proofreaders (DP) επιτρέπει σε πολλούς ανθρώπους να συνεργάζονται στην
ψηφιοποίηση ενός βιβλίου.

Ο τρόπος που δουλεύουν συνήθως είναι να σκανάρουν ένα βιβλίο, να το
περνάνε από OCR, μετά το κείμενο της κάθε σελίδας να διορθώνεται από δυο
διορθωτές μέσω του DP, και τελικά ένας επιμελητής να συνδέει όλες τις
σελίδες σε ένα τελικό αρχείο. Για κείμενα που το OCR δε δουλεύει καλά,
είναι βέβαια δυνατόν οι διορθωτές να πληκτρολογήσουν το κείμενο αντί να
το διορθώσουν, αλλά συνήθως αυτό δε χρειάζεται παρά μόνο σε ειδικές
περιπτώσεις.

Θα ήταν σίγουρα καλά να αρχίσουν να ψηφιοποιούνται και ελληνικά βιβλία
που έχει λήξει το copyright τους. Στην Ελλάδα ισχύει ο νόμος
2121/1993...

http://culture.gr/6/64/law2121_gr.html

...σύφωνα με τον οποίο:

# 1. Η πνευματική ιδιοκτησία διαρκεί όσο η ζωή του δημιουργού και
# εβδομήντα (70) χρόνια μετά το θάνατό του, που υπολογίζονται από την 1η
# Ιανουαρίου του έτους το οποίο έπεται του θανάτου του δημιουργού.

Υπάρχουν πολλοί σπουδαίοι έλληνες συγγραφείς που πέθαναν από το 1934 και
πριν, οπότε υπάρχουν και πολλά έργα που θα άξιζε να ψηφιοποιηθούν. Και
πιστεύω ότι αν άρχιζαν να εμφανίζονται περισσότερα ελληνικά βιβλία στο
PG, θα προσελκυόταν και περισσότερος κόσμος να συμμετάσχει.

--
Αλέξανδρος Διαμαντίδης * adia [ at ] hellug [ dot ] gr