ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: DebConf7 στην Ελλάδα;

  • Subject: Re: DebConf7 στην Ελλάδα;
  • From: "Constantinos A. Kotsokalis" <ckotso [ at ] grnet [ dot ] gr>
  • Date: Thu, 13 Apr 2006 21:01:54 +0300
Konstantinos Margaritis wrote:
Έχουμε τρεις υποψηφιότητες ως τώρα λοιπόν. Κρήτη, Χίο και Αλεξανδρούπολη.

Κώστα, θα ήθελα να εκφέρω σχετικά την ταπεινή μου άποψη. Στο παρελθόν έχω εμπλακεί σοβαρά στη διοργάνωση τριών εκδηλώσεων: 2 στην Αθήνα (~250 άτομα, 2 μέρες & ~450 άτομα, 5 μέρες), και μία που έκανε span σε 4 πόλεις όπως θα θυμάσαι μέσα σε 2 μέρες. By proxy έχω δει και τη διοργάνωση εκδήλωσης ~450 ατόμων (αν θυμάμαι καλά), στη Ρόδο στους χώρους του Πανεπιστημίου -- η εκδήλωση είχε οργανωθεί από το ΕΔΕΤ, όχι τους τοπικούς φορείς, οπότε δεν υπήρχε από όσο ξέρω μόνιμος συνεργάτης εκεί, μόνο η ad-hoc βοήθεια (ελπίζω να μην κάνω λάθος!) των φιλότιμων συνεργατών από το Πανεπιστήμιο.

Λέω τα παραπάνω για να δώσω το στίγμα μου και να είναι σαφές ότι δεν μιλάω στον αέρα όταν λέω ότι: Η διοργάνωση μίας εκδήλωσης τέτοιου μεγέθους (βλέπω νούμερα από 500 έως 1100 άτομα!) απαιτεί έναν άνθρωπο full-time στο χώρο της εκδήλωσης και έναν ακόμα full-time οπουδήποτε. Συνεπώς, συμβουλή μου είναι να μην πάτε σε πόλη που δεν υπάρχει κάποιος από το core team ως μόνιμος κάτοικος και ο οποίος να έχει χρόνο και διάθεση να ξοδεύει μεγάλο μέρος της ημέρας του για αυτό τον σκοπό.

Επίσης: Το τελευταίο συνέδριο, που ήταν τώρα τον Φλεβάρη, ήταν παγκόσμιας εμβέλειας και οι συμμετέχοντες ήταν πραγματικά από όλες τις ηπείρους. Ένας Ιάπωνας που θα έρθει, θα πρέπει (αν δεν μένει στο Τόκυο) να πάρει:

- Πτήση ή τρένο από την πόλη του στο Τόκυο
- 2 πτήσεις μέχρι Αθήνα, η μία εκ των δύο πάνω από 10 ώρες

Πιστεύεις πως θα έχει διάθεση να πάρει και τρίτη πτήση στη σειρά ή τρένο ή λεωφορείο μέχρι εκεί που θα πάτε; Βέβαια αυτό εξαρτάται και από το κοινό γενικά. Σε εμάς ήταν βασικός παράγοντας.

DC. Όταν αρχίσουμε να μαζεύουμε sponsores, και αφού εξασφαλίσουμε τους κύριους -από εταιρείες- τότε μπορούμε να χτυπήσουμε και funds από ΕΕ. Αλλά θα προτιμούσα απευθείας ΕΕ και όχι κρατικούς πόρους γιατί ειλικρινά ΔΕΝ τους εμπιστεύομαι ότι θα κρατήσουν το λόγο τους, τόσο απλά.

Αποκλειστικά όσον αφορά στους ευρωπαϊκούς πόρους:

Δεν ξέρω αν στην ΕΕ υπάρχουν κονδύλια για χορηγίες. Έχε υπόψην όμως το εξής: Είτε πας ως έργο, είτε ως αίτηση για χορηγία, τα λεφτά η ΕΕ δεν θα τα δώσει στον Κώστα Μαργαρίτη, φυσικό πρόσωπο, συνδιοργανωτή DC στην Ελλάδα. Εάν βρεις τέτοια funds, πρέπει υποχρεωτικά να τα διαχειριστείς ως νομικό πρόσωπο με καταστατικό λειτουργίας και όλα τα κορδελάκια (απαντώ εμμέσως και στο σχόλιο "Αν βρεθεί κάποιος φορέας, έχει καλώς, αν όχι, δε θα χάσουμε το DC για κάτι τόσο χαζό" που έκανες σε άλλο mail. Εάν, δε, κατεβάσεις πρόταση για έργο (που είναι και το πιο πιθανό αν θες να έχεις ελπίδες), αυτό σημαίνει γραφειοκρατία που δεν θες να ξέρεις, ειδικά αν δεν έχεις σύμμαχο εντός των γραφείων που θα σε συμβουλεύει για να μη στραβοπατήσεις (δεν υποννοώ κάτι παράνομο, μιλάω για νομικές & διαδικαστικές κατευθύνσεις). Τζάμπα λεφτά δεν θα σου δώσει κανείς. Ένα έργο σημαίνει πρόταση σε ευρωπαϊκό call που να ταιριάζει, description of work, διαπραγματεύσεις, συμβόλαιο, consortium & consortium agreement, παραδοτέα, reviews από την commission, κ.ο.κ. Not to be taken lightly.

Αλλά σίγουρα, χρειάζεσαι εταιρικό profile για να πάρεις λεφτά.

Αν τα χρήματα αυτά δε σε ενδιαφέρουν, αγνόησε όλη την προηγούμενη παράγραφο.

Ακριβώς. Για να ξεκαθαρίσω περισσότερο τη θέση μου, έβαλα προσωπικά πολύ προσπάθεια στην όλη υπόθεση, και σκοπεύω να προσπαθήσω και άλλο. Το ότι ο Φαίδων και ο Αχιλλέας θα είναι εκεί για να προωθήσουν τη θέση μας είναι η καλύτερη υποψηφιότητα γιατί τα παιδιά θα αποκτήσουν την εμπειρία από οργανωτικής σκοπιάς του τί εστί DC. Οι συνθήκες λοιπόν θα είναι τέλειες. Με αυτά τα δεδομένα, δε δέχομαι επ ουδενί να αναβάλουμε το DC για το 2009.

Στατιστικά μιλώντας: Η διοργάνωση μίας τέτοιας εκδήλωσης, τέτοιου μεγέθους, απαιτεί ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 1.5 full time equivalent για ένα έτος. Κατά προτίμηση, 2 άτομα full time και όχι 10 άτομα από 2 ώρες την ημέρα. Τα διαδικαστικά που εμπλέκονται είναι, πίστεψέ με, πέρα από κάθε φαντασία. Προφανώς, θεωρώ εκ των προτέρων ότι θα έχετε την full-time υποστήριξη για τα logistics από την ομάδα του εξωτερικού και το Debian project. Επίσης η τεχνική δουλειά είναι άπειρη. Ένα αξιοπρεπές wireless installation για τόσα άτομα απαιτεί μελέτη και εργασία πολλών ημερών, ο δε εξοπλισμός που χρειάζεσαι είναι ΠΟΛΥΣ (της τάξης των δεκάδων χιλιάδων ευρώ). Το χειρότερο είναι ότι δεν νομίζω να μπορείς να το κάνεις outsource, δεν ξέρω αν υπάρχουν εταιρίες που αναλαμβάνουν εγκαταστάσεις τέτοιου μεγέθους. Γενικά θες χορηγία από μεγάλο ISP ή OTE & ISP για το connectivity, και χορηγία από μεγάλο vendor για τον εξοπλισμό. (BTW: άρα θες νομικό πρόσωπο και πάλι, το ΑΦΜ του Κώστα του Μαργαρίτη δεν αρκεί παρά τη φιλοτιμία του).

Επίσης σε γενικές γραμμές οι χώροι που μπορούν να φιλοξενήσουν 500-600 άτομα (παίρνω το κάτω όριο) στην Ελλάδα για ένα plenary ή για φαγητό, δεν είναι και πάρα πολλοί...

Άφησα για το τέλος το σχετικό disclaimer ότι δεν γνωρίζω το format του DC, οπότε ίσως με μαγικό τρόπο τα παραπάνω να είναι άχρηστη πληροφορία. Εύχομαι ειλικρινά να το φέρετε, είτε για το 2007 είτε για το 2009, και να το διοργανώσετε καλύτερα από ποτέ!

Χαιρετώ,

 Κώστας