ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Open source sto dhmosio

Konstantinos Margaritis wrote [edited]:
[πολλά και διάφορα]

κώστα, πολύ ενδιαφέροντες απόψεις και επισημάνσεις.

μια που, όπως ειπώθηκε, αυτή η λίστα μπορεί να παίξει
ρόλο "βήματος διαβούλευσης", ας βάλω κι εγώ λίγο input
σε προβληματισμούς για τεχνικά θέματα.

> δ) Καμία μείωση απόδοσης -πλέον με gigabit ethernet παντού default,
> ένας thin-client (για την ακρίβεια ένα υβρίδιο thick/thin) είναι τόσο
> αποδοτικός όσο ένα πλήρες desktop.

το "gigabit παντού" δεν είναι πάντα εφικτό
με υπάρχουσες καλωδιώσεις δημόσιων κτηρίων
με cat3 και switch-άκια με θύρες 10/100 (και αν).

> Ένα υβρίδιο των παραπάνω. Μη στηριχτείτε μόνο σε firefox ή web-based
> εφαρμογές. Πολλές φορές -και μου το έχουν πει πολλοί λογιστές αυτό-
> κανένα σύγχρονο ERP με όλα τα κουμπάκια και τις ευκολίες δεν είναι
> τόσο εύχρηστο όσο ένα παλιό λογιστικό πρόγραμμα σε κονσόλα.

αλλά φυσικά πρέπει να συνυπολογίσεις κι ένα σωρό άλλα:
- ναι, το πρόγραμμα σε DOS είναι το πιο βολικό στο χειριστή,
  αλλά αυτό μετατρέπει το PC του σε επιχειρησιακά κρίσιμο πόρο
  (να μην πάθει τίποτα, να έχει backups, κλπ).
- α, τα δεδομένα στους servers, αλλά το interface για χρήστες έτσι.
  αλλά έτσι τα δεδομένα είναι κλειστά στον "ειδικό χειριστή"
  και κάθε τι πρέπει να περνάει μέσα από αυτόν
- α, όχι, τα δεδομένα προσβάσιμα και με άλλους τρόπους,
  κι εύκολα web-based, αλλά και ειδικό UI για αποδοτική δουλειά.
  now we're getting somewhere...

> με τοπικούς replicators [...], σε περίπτωση
> που υπάρχει πρόβλημα σύνδεσης, δεν υπάρχει λόγος να μη δουλεύει η
> εφορία της Καβάλας, πχ επειδή ο ΟΤΕ έκοψε κατά λάθος τα καλώδια.

δε θα ήταν καλύτερα να χρησιμοποιείται ένα αξιόπιστο τηλεπικοινωνιακό
δίκτυο που να παρέχει αδιάλειπτη πρόσβαση;  πες το "ΣΥΖΕΥΞΙΣ", αν θες :-)

δεν αναφέρομαι μόνο σε LDAP server για τους οποίους ήταν η κουβέντα
στην παράγραφο αυτή.  μιλάω για τα πάντα (από email servers, servers
για τη συμπλήρωση των δηλώσεων στην εφορία, ...).

κι έτσι στην Καβάλα να μην υπάρχει κανένας server,
παρά μόνο να συνδέονται εκεί που πραγματικά υπάρχουν
και τους φροντίζουν 24x7.  κι έτσι θα γλυτώσεις
και (μεγάλο;) μέρος από την τοπική υποστήριξη.
[on second thought, ίσως όχι τόσο μεγάλο, αλλά διαφορετικού περιεχομένου]

όπως αναφέρεις και σε άλλο σημείο:
> VPN ή leased lines μεταξύ των φορέων είναι must
αυτό το VPN σήμερα λέγεται ΣΥΖΕΥΞΙΣ.

[θα είμαι ο πρώτος να ομολογήσω ότι όλη αυτή η οπτική είναι επηρρεασμένη
 από το δικό μου τρόπο ζωής εδώ και πολλά χρόνια -- όχι προσωπικοί
 υπολογιστές (desktop/laptop), servers ανά τον κόσμο, σύνδεση απ'οπουδήποτε]

--
-- zvr --