ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Collaboration suite

------------------------------

> Message: 3
> Date: Tue, 17 Nov 2009 15:21:52 +0200
> From: Alexios Zavras <zvr+foss [ at ] zvr [ dot ] gr <zvr%2Bfoss [ at ] zvr [ dot ] gr>>
> Subject: [Open-source] Collaboration suite
> To: open-source [ at ] ellak [ dot ] gr

> οκ, δράττομαι της ευκαιρίας από αυτές τις δύο φράσεις
> και ανοίγω συγκεκριμένο θέμα περί λύσεων OpenSource
> για θεμα e-mail και γενικά collaboration (calendar κλπ.).
> θα προτιμούσα να κινηθούμε σε τεχνικά σημεία...
>
> τι υπάρχει εκεί έξω;
> α) Microsoft Exchange -- το έχω ακούσει, δεν το έχω δουλέψει ποτέ
> [...]

Η εμπειρία από την Ελλάδα λέει ότι το "dato" μου το θέλω εδώ δίπλα στο
server μου να το βλέπω. Οι λύσεις hosted δεν έχουν έρθει στην μόδα ακόμα.
Οπότε για τις on site καταστάσεις υπάρχουν οι λύσεις των αξιοπρεπών open
source ή 95% open source . Business model με 2-3 features κλειστά παντρεμένο
με υπηρεσίες υποστήριξης και όλο το υπόλοιπο open source.
Υπάρχει το "κλασσικό" μιξ οπως είπες και εσύ ενός mta με web interface και
λίγο απ'ολα. Το οποίο ναι μεν δουλεύει εξαιρετικά καλά, αλλά δεν έχει όλα τα
καλούδια που θα ήθελε κάποιος. Φυσικά για το δημόσιο, θα πρέπει να προτείνει
κανείς λύσεις commercial open source. Δηλαδή με κάποιο είδος υποστήριξης από
πίσω. Διότι καλά και άγια όλα αυτά, αλλά η υποστήριξη είναι το Α και το Ω
για την βιωσιμότητά του έργου.
Εγώ έχω μια πολύ καλή εμπειρία από εγκαταστάσεις κυρίως σε Zimbra. Τον
τελευταίο καιρό δείχνει να έχει πάρει κεφάλι σε σχέση με τον ανταγωνισμό
του. Ήδη στην Ελλάδα αρχίζει να έχει και κρίσιμη μάζα από εγκατεστημένη
βάση, αλλά και υποστηρικτές.
Κάνει όλα αυτά που χρειάζεται κάποιος από μια τέτοια πλατφόρμα, document
sharing, mini web office apps, push mob με σχεδόν  όλα τα έξυπνα τηλέφωνα
κτλ
Η υποστήριξη είναι εξαιρετική όποια φορά την χρειάστηκα και ειδικό τιμολόγιο
για non profit / gov / edu το οποίο λες όχι μόνο τσάμπα είναι αλλά και κάτι
παραπάνω. ( Ξεκινάει με 9 $ / χρήστη / χρόνο. Τεράστια οικονομία σε σχέση με
άλλα.
Και φυσικά η διαχείριση πέρα από το command line , γίνεται με το ποντίκι από
web interface έτσι ώστε κάποιος με πενιχρές γνώσεις να μπορεί να κάνει την
διαχείρισή του άνετα χωρίς να κουράζεται.
Μπορώ να δώσω και άλλες πληροφορίες για το συγκεκριμένο, αλλά δεν ξέρω αν η
λίστα προσφέρεται (ήδη έχω κάνει διαφήμιση)
http://www.zimbra.com/products/demos.html
http://www.zimbra.com/demos/zimbra_tour/

Με εκτίμηση

Zaharioudakis Nikos, RHCE