Theodore J. Soldatos wrote:
Christos Ricudis wrote:
Alexios Zavras wrote:
αν εννοείς "παίζει, αρκεί να είμαι κι εγώ δίπλα"
ξαναπέστο όταν έχεις έτοιμους τους κλώνους σου :-)
δεν έχω αμφιβολία ότι άτομα σαν και σένα (ή μερικούς άλλους)
μπορούν να στήσουν και να υποστηρίζουν μια τέτοια λύση.
Epeidh polloi to skeftontai alla kaneis den to leei, 8a to pw egw - ws
symboulh :
Oso job security nomizeis arxika oti sou prosferei to implementation
mias ad-hoc lyshs pou desmeyei tous pantes sthn synthrhsh ths apo sena...
...toso akribws 8a sou skasei sta moutra otan bare8eis kai apofasiseis
oti hr8e h wra na allakseis ergodoth.
Χρήστο δεν ξέρω τι εννοείς ad-hoc. Ίσως να συνηθίζεις να γράφεις τον MTA, τον
MDA και τον MUA from scratch και να σχεδιάζεις custom client protocol σε κάθε
εγκατάσταση.
Από την άλλη υπάρχουν κάτι μαγικά πράγματα που λέγονται standards. Είτε επιλέξω
sendmail, είτε postfix είτε τον Mitsos SMTP, θα έχω έναν ή περισσότερους MTA που
θα μιλάνε SMTP, POP3, IMAP4 και θα αποθηκεύουν τα mails σε ένα ξεκάθαρο,
απαλλαγμένο από πατέντες, τεκμηριωμένο format. Όπως και να το στήσω, όσους mail
relays και antivirus και antispam να βάλω, με ένα στοιχειώδες documentation ο
επόμενος θα μπορεί και να το συντηρήσει και να το αλλάξει και οτιδήποτε.
[...]
Και όχι, τα μεγέθη του δημοσίου δε νομίζω ότι αναιρούν αυτά που είπα:
το scaling είναι απλώς ακόμα ένας παράγοντας στην εξίσωση, άλλο ένα κεφάλαιο
στο documentation.
Εννοείς δηλαδή ότι ένα Cyrus imapd murder με μια ντουζίνα backends,
mailbox replication σε άλλη μια ντουζίνα backends, shared folders, quota
management και διάφορα άλλα φίτσουρς μπορεί εύκολα και απλά να γίνει
migrate σε dovecot;;;
Τα μεγέθη τόσο του δημοσίου όσο και οποιουδήποτε αρκούντως μεγάλου
οργανισμού αλλάζουν άρδην τις παραμέτρους μιας εγκατάστασης. Όσο
μεγαλώνει ο οργανισμός, τόσο μικρότερες είναι οι ανοχές σε διακοπές
παροχής των υπηρεσιών, και τόσο πιο δύσκολο γίνεται να αποφύγεις αυτές
τις διακοπές. Όταν έρθει η ώρα του kernel patch, πως θα κάνεις
επανεκκίνηση τον backend Cyrus χωρίς να διακόψεις την πρόσβαση των
χρηστών στα αντίστοιχα mailboxes; Αν κάνεις rolling restarts θα έχεις
downtime window πολλαπλάσιο του πλήθους των backends, αν δεν κάνεις
rolling restarts θα αποκλείσεις όλους τους χρήστες για το διάστημα της
επανεκκίνησης. Πόσες τέτοιες επανεκκινήσεις μπορείς να κάνεις το μήνα;
Και πόσα patches μηνιαίως απαιτούν επανεκκινήσεις; Πόσα επιπλέον outages
μπορείς να περιμένεις διότι απαιτεί firmware upgrade το SAN fabric, το
Storage platform, ο router, το Ethernet switch; Αντίο SLA...
Στόχος του παραπάνω είναι μόνον να επισημάνει ότι οι εγκαταστάσεις
μεγάλης κλίμακας προβάλλουν δυσκολίες και πολυπλοκότητες που δεν
απαντώνται συχνά, και ως εκ τούτου οι λύσεις που θα εφαρμοστούν
αναπόφευκτα θα είναι σε μεγάλο βαθμό "ιδιόμορφες" (για να πετάξουμε αυτό
το ad hoc από τη συζήτηση). Όπως πολύ σωστά το έθεσες, το κλειδί είναι
επαρκής τεκμηρίωση και εκπαίδευση - αλλά δεν αλλάζει το γεγονός ότι το
λογισμικό που θα κληθεί να εξυπηρετήσει το πλήθος των προκυπτουσών
αναγκών στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν θα έχει ποτέ χρησιμοποιηθεί
για να εξυπηρετήσει τέτοια μεγέθη client base | datasets | rule sets |
cluster nodes | all of the above - και νομίζω ότι δε χρειάζεται καν να
συζητήσουμε τις συνέπειες αυτού του γεγονότος. Το καλό είναι ότι με
λύσεις ΕΛ/ΛΑΚ τα προκύπτοντα προβλήματα μπορούν να αντιμετωπιστούν με
αλλαγές ή προσθήκες στον κώδικα. Το πρόβλημα είναι ότι αν οι ανάγκες
τροποποίησης εμφανιστούν στη μέση μιας εγκατάστασης που έχει εκτιμηθεί
ότι θα τελειώσει σε δύο μήνες... :-)
Σαν παλιός δίσκος, επαναλαμβάνω ξανά και ξανά την ίδια φράση: Το κλειδί
είναι στον έγκαιρο καθορισμό των αναγκών και στον εντοπισμό των
κατάλληλων, δοκιμασμένων σε αντίστοιχη κλίμακα λύσεων. Χωρίς αυτά, οι
πιθανότητες επιτυχίας ελαττώνονται δραματικά.
Ποια είναι τα πεδία πιθανής εισαγωγής ΕΛ/ΛΑΚ; Πως θα συλλεχθούν οι
ανάγκες για το κάθε πεδίο; Σε ποια πεδία υπάρχουν περισσότερες
προηγούμενες ιστορίες επιτυχίας που ταιριάζουν με τα εδώ ζητούμενα;
Ποιοι είναι οι ρισκογόνοι παράγοντες και πως μπορούν να ελεγχθούν; Αυτού
του τύπου οι ερωτήσεις πιστεύω ότι πρέπει να απασχολήσουν κατ' αρχήν την
κοινότητα - οι τεχνικές λεπτομέρειες θα ακολουθήσουν. Στην αντίθετη
περίπτωση IMO είμαστε σαν τους τυφλούς που ψηλαφούν τον ελέφαντα...
Φιλικά,
Απόλλων