ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Anoixto Kalesma

On Dec 21, 2009, at 10:30 AM, Nick Demou wrote:
Υπάρχει κάποιος σοβαρός λόγος που για μια τόσο σημαντική εργασία
δίνεται τόσο λίγος χρόνος?

Εδώ και χρόνια ανεχόμαστε κάποιες κακοφτιαγμένες κυβερνητικές
ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Γιατί τώρα που ήρθε η ώρα να διατυπώσουμε τις
παρατηρήσεις μας έχουμε μόνο καμιά εικοσαριά εργάσιμες ημέρες για να
το πράξουμε?

Συμφωνώ απόλυτα. Επίσης, καλό θα ήταν να γινόταν μια προεργασία πρώτα γιατί η ερώτηση είναι πολύ γενική. Επειδή μου αρέσει να είμαι σαφής, θα προτιμούσα να γινόταν ερωτήσεις του στυλ:

Τι προτάσεις έχετε να κάνετε για τον <ταδε> ιστότοπο/<τάδε> υπηρεσία, όσον αφορά:

1. την παροχή υπηρεσίων
2. τη διεπαφή (interface) του ιστότοπου
3. τη διαλειτουργικότητα με άλλους φορείς/υπηρεσίες
4. άλλες προτάσεις βελτίωσης.

Καλό θα ήταν να γίνεται αυτό για *συγκεκριμένες* υπηρεσίες και όχι γενικά γιατί ο όγκος των ιστότοπων κυβερνητικών υπηρεσίων είναι τεράστιος και θα απαιτούνταν πολύμηνη και συγκροτημένη μελέτη για να έχουν οι προτάσεις κάποιο νόημα.

Πχ. Μια πρόταση που είναι ανεξάρτητη από συγκεκριμένους φορείς, είναι η δημιουργία ενός μητρώου πολιτών. Ξέρω ότι οι περισσότεροι ίσως να είναι αντίθετοι με αυτό, αλλά στην ουσία αυτό υπάρχει ήδη απλά είναι τόσο διάσπαρτη η πληροφορία που ο κάθε φορέας έχει το δικό του και χρειάζομαι 10 αιτήσεις π.χ. για αλλάγή διεύθυνσης σε όλους τους φορείς ενώ θα αρκούσε μια αλλαγή στη συγκεκριμένη εγγραφή του μητρώου. Φυσικά χρειάζεται ένας ΠΟΛΥ καλός σχεδιασμός ο οποίος θα πάρει πολλούς μήνες και συζητήσεις με τους περισσότερους από τους κρατικούς φορείς.

My point is, αν θέλετε να τα κάνετε σωστά, ακολουθήστε ένα top-down approach. Σε αυτήν την περίπτωση αξίζει.

Η έρευνα που ζητάτε δεν έχει νόημα να γίνει τώρα, πριν γίνει ο κεντρικός σχεδιασμός *από την αρχή*. Δεν έχει νόημα να υιοθετήσετε 200 μεμονωμένες -πιθανόν και καλές- αλλά ασύμβατες προτάσεις για κάθε ιστότοπο/υπηρεσία ξεχωριστά, χωρίς να έχετε μεριμνήσει για το backend πάνω στο οποίο θα κάθονται αυτές.

Να σας δώσω ακόμη ένα παράδειγμα. Στη Γερμανία μια τυπική φορολογική δήλωση αποτελείται μόνο από τα απαραίτητα στοιχεία -πέρα από ονοματεπώνυμο/διεύθυνση:

1. Σε ποια εταιρεία εργάζεστε;
2. Ποιος είναι ο μισθός σας εκει;
3. Ποιες είναι οι κρατήσεις;
4. Έχετε εισόδημα από άλλες δραστηριότητες και πόσο;

Αυτό. Όλα τα υπόλοιπα όπως αυτοκίνητα, ακίνητα, σκάφη κλπ, είναι ΠΕΡΙΤΤΟ να δηλώνονται γιατί ΠΡΟΦΑΝΩΣ οι υπηρεσίες που εμπλέκονται δίνουν αυτές τις πληροφορίες στην εφορία, η οποία τελικά βγάζει το σωστό αποτέλεσμα σε ελάχιστες ημέρες. Μην μπλέξετε στον κίνδυνο του over-engineering, τα πράγματα είναι απλά και μπορούν να λυθούν πολύ εύκολα ΑΝ υπάρχει η πληροφορία μαζεμένη κάπου.

Και κάποιες άλλες προτάσεις που είχα στείλει κάποια στιγμή στον Αλέξιο -και με μεγάλη μου χαρά έμαθα ότι ήδη δρομολογούνται :)

Κώστας