ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Save MySQL

On Sat, 2 Jan 2010 17:44:58 +0200, Dimitris Glezos <dimitris [ at ] glezos [ dot ] com> wrote:
> Υπάρχει ειδική ενότητα που εξηγεί γιατί (κατά τη γνώμη της ομάδας του
> Monty) το GPL δεν είναι αρκετό.
>
>   http://helpmysql.org/el/theissue/gplisnottheanswer
>
> Το GPL είναι πολύ ισχυρό, εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα ενός στιγμιοτύπου
> του κώδικα, ενός tarball. Δεν εξασφαλίζει το μέλλον ενός ολόκληρου
> έργου.

Το ίδιο μπορεί να ισχυριστεί κανείς για οποιοδήποτε project είναι
διαθέσιμο με open source license.  Για παράδειγμα, αν κάποια στιγμή
εξαφανιστεί από την ομάδα του FreeBSD μια ομάδα ατόμων που τώρα το
στηρίζει και το αναπτύσσει το ίδιο το BSD license δεν εξασφαλίζει ότι θα
βρεθεί με μαγικό τρόπο κάποια ομάδα να πάρει τη σκυτάλη και να συνεχίζει
τη δουλειά της υπάρχουσας ομάδας.

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι ο Monty το 'χει γυρίσει σε τρελό fear
mongering όχι επειδή πραγματικά πιστεύει ότι έτσι θα «σωθεί» η MySQL,
αλλά για άλλους, δικούς του λόγους.  Δε με πείθει ότι δεν είναι σαν το
βοσκό του μύθου, που φώναζε «Λύκος! Λύκος!».  Κυρίως δε με πείθει ότι η
GPL φταίει για οτιδήποτε _κακό_ γίνει με την MySQL.  Μου φαίνεται ότι
απλά ψάχνει κάποιο αποδιοπομπαίο τράγο, και απλά βρήκε στην άδεια GPL
ένα βολικό θύμα, επειδή είναι πολύπλοκη άδεια, επειδή χρησιμοποιείται με
ακόμα πιο πολύπλοκα exceptions στη MySQL κι επειδή πολύς κόσμος έχει μια
απλοϊκή και ομιχλώδη αντίληψη του τι είναι η άδεια GPL.

Πραγματικά δε με πείθει με τίποτα ο Monty ότι «για όλα φταίει η GPL».

GPL *is* the answer...  *ακριβώς* επειδή _επιτρέπει_ σε μια ομάδα να
αρχίσει με το τελευταίο GPL-licensed αντίγραφο της MySQL και να χτίσει
πάνω σε αυτό την ${NEWSQL}.

Αν πραγματικά η ${NEWSQL} είναι πολύ καλύτερη από την Oracle-tainted
έκδοση με την οποία προσπαθεί να φοβίσει το σύμπαν ο Monty, ο κόσμος δε
θα έχει πρόβλημα να χρησιμοποιήσει την ${NEWSQL}.  Ακριβώς όπως δεν είχε
πρόβλημα να στήσει MySQL και να μεταφέρει τα δεδομένα του από άλλες
βάσεις σε MySQL.