ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: fyi... Should governments promote open source software?

Στη γενική περίπτωση κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει με αυτά που γράφετε, αλλά:

2011/2/24 blanas <blanas [ at ] teilar [ dot ] gr>:
> Τα κρίσιμα στοιχεία είναι οι αφαιρετικές περιγραφές (abstract forms) των
> λύσεων προβλημάτων αλγορίθμων και συστημάτων.

"All models are wrong. Some models are useful. " --George Box.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτό το μοντέλο το οποίο χρησιμοποίησαν οι
συγγραφείς δεν είναι απλά μια αφαίρεση για να μελετηθεί ένα πραγματικό
σύστημα. Η μελέτη του μοντέλου τους είναι ορθή, μόνο που το μοντέλο
τους είναι άχρηστο για το πρόβλημα που επιχείρησαν να περιγράψουν.

> Ένας τρόπος, ο καλύτερος, που τον χρησιμοποιούν κυρίως οι ακαδημαϊκοί,
>  είναι η δημοσίευσή τους.

Ποιος μπορεί να διαφωνήσει σε αυτό; Η δημοσίευση οδηγεί σε συζήτηση,
κριτική και εξέλιξη ή εγκατάλειψη ιδεών.

> Έτσι γίνονται πραγματικά ανοιχτές και χρήσιμες σε όλους να τις μετατρέψουν
> σε λογισμικό με όποιο εργαλείο μπορούν.

Πραγματικά ανοιχτές; Τότε μπορεί κανείς να μου εξηγήσει πως είναι
δυνατόν να έχουμε μεταβληθεί σε ψηφιακούς ζητιάνους[1][2] όταν θέλουμε
να διαβάσουμε π.χ. "Contribution to the theory of random and biased
nets" του 1957 να πρέπει να πληρώσει κανείς 39.95 ευρώ;

Η πρόσβαση λοιπόν είναι ανοιχτή για την κοινότητα των ακαδημαϊκών και
για όσο το Ίδρυμά τους πληρώνει. Γιατί το να δίνω ~500 ευρώ το χρόνο
σε συνδρομές (τόσα δίνω, όσα για πολλούς είναι ένα μηνιάτικο) δεν
μπορεί να χαρακτηριστεί ακριβώς πραγματικά ανοιχτή πρόσβαση...

> Τότε μικρότερες ομάδες που χρησιμοποιούν τα ίδια εργαλεία μπορεί να
> δημιουργήσουν προστιθέμενη αξία και με τον ανοιχτό κώδικα.

Όπως έγραψα και πριν. Στη συγκεκριμένη μελέτη το πρόβλημα (αυτό που ο
Αλέξης Ζάβρας εντόπισε ως "cartel effect") είναι το μοντέλο που
κατασκεύασαν για να μελετήσουν το πρόβλημα και όχι η επεξεργασία του
μοντέλου. Μιλάνε για ένα κόσμο με μόνο ανοιχτό κώδικα, όπου πρακτικά
υπάρχει ένα λειτουργικό σύστημα, μία βάση, ένας compiler κ.ο.κ.  Και
εύκολα αυτό το cartell effect που περιγράφουν μπορεί να επεκταθεί σε
μία εταιρία (Γιατί να έχουμε πολλές εταιρίες που να συναγωνίζονται με
κοινό code-base και να μην έχουμε μία που να τα κάνει όλα;). Αυτό έχει
απαντηθεί από το 1937 οπότε και ο Coase ρώτησε[3]:

"why, if by organizing one can eliminate certain costs and in fact
reduce the cost of production, are there any market transactions at
all? Why is not ah all production carried on by one big firm?"

Επιμένω λοιπόν πως υπάρχει υπεραπλούστευση η οποία στη συγκεκριμένη
περίπτωση έγινε για να γραφτεί το paper του 2010 που αναφέρουν, όχι
για να μελετηθεί ένα πραγματικό πρόβλημα, όπως αυτό που ορίζει ο
τίτλος του essay.

[1] - http://blog.postmaster.gr/2010/01/15/digital-beggar/
[2] - http://news.ycombinator.com/item?id=281256
[3] - http://en.wikipedia.org/wiki/The_Nature_of_the_Firm