ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Most Significant Bugs List ( σχετικών με τα ελληνικά )

  • Subject: Re: Most Significant Bugs List ( σχετικών με τα ελληνικά )
  • From: Konstantinos Margaritis <markos [ at ] codex [ dot ] gr>
  • Date: Tue, 19 Apr 2011 22:24:48 +0300
On Tuesday 19 April 2011 17:38:54 Pantelis Koukousoulas wrote:
> Συγνώμη εκ των προτέρων για το cross-post αλλά το θέμα είναι σχετικό
> και με τις 2 λίστες.

(ποιες δύο λίστες; :)

> Θα ήθελα να δοκιμάσω να διατηρώ μια λίστα με τα πιο σημαντικά bugs
> που υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε mainstream ελεύθερο λογισμικό και έιναι
> σχετικά με την υποστήριξη των ελληνικών (locale, keyboard, charsets κλπ,
> όχι μεταφράσεις) ή με ελληνικού ενδιαφέροντος hardware ή υπηρεσίες.

πρώτο σχόλιο, καλύτερα να τα διαχωρίσεις αυτά, είναι εντελώς μα εντελώς άσχετα
μεταξύ τους.

> [...]
> να ασχοληθεί κανείς σε ένα ελληνικό hackfest, ιδιαίτερα για σχετικά αρχά-
> ριους μια και τα περισσότερα είναι στην κατηγορία των "Easy Hacks".
>
> Προτίθεμαι να ασχοληθώ με την ιεράρχηση / ταξινόμηση, το status tracking
> και τη δημοσίευση ανά μήνα των 10 πιο σημαντικών και των 10 πιο "εύκολων"
> στην επίλυση από αυτά τα bugs. Η "δημοσίευση" θα είναι μέσω του blog
> μου (και κατά συνέπεια μέσω των πλανητών ΕΛΛΑΚ κ Hellug) και μέσω email
> στην LGU ή στην open-source-el εφόσον το να υπάρχει 1 thread ανά μήνα
> αφιερωμένο σε αυτό το σκοπό θεωρείται αποδεκτό.

δεύτερο σχόλιο, είναι πολύ ασαφές αυτό όπως το διατυπώνεις έτσι. Τι θα πει,
σημαντικά και εύκολα; Ένα πολύ σημαντικό bug, μπορεί να είναι πανεύκολο να
διορθωθεί, ενώ ένα άλλο λιγότερο σημαντικό να θέλει σημαντική εργασία σε
κώδικα. Αναφέρω 3 παραδείγματα:

1. προκαθορισμένη επιλογή ελληνικού πληκτρολογίου στα X αναλόγως με το locale,
πανεύκολο -πλέον- απαιτεί 1-2 γραμμές σε κάποιο config file του installer.
2. Ελληνικά UTF-8 manpages, παλούκι, για πολύ καιρό ήταν αδύνατο, τώρα πλέον
υπάρχει ευτυχώς το groff-utf8, οπότε είναι κάπως πιο εύκολο, αλλά πήρε πολλά
χρόνια να λυθεί το θέμα -δεν ήμασταν οι μόνοι που το ζητούσαμε, και ως συνήθως
δεν ήμασταν εμείς που το λύσαμε.
3. Πολύ σημαντικά και ταυτόχρονα πολύ δύσκολο μέχρι πρότινος, σωστά UTF-8
ελληνικά σε LaTeX. Πλέον το texlive τα υποστηρίζει, αλλά πόσα χρόνια περάσαν
για να γίνει αυτό;

Τρίτον, είσαι ασαφής στο τι στοχεύεις να καταλογογραφήσεις, ποια διανομή
ακριβώς; Μόνο Linux; Τα *BSD; Άλλα ελεύθερα λειτουργικά (Haiku, κλπ); Ελεύθερο
λογισμικό για MacOS/Windows; Προφανώς δεν σου ζητώ κάτι τέτοιο, αλλά θα πρέπει
να γίνεις λίγο πιο συγκεκριμένος στο τι ζητάς, πχ. να αρχίσεις με
Ubuntu/Debian/Fedora/OpenSUSE και μερικά ακόμη. Και επίσης, ποια έκδοση;
Προφανώς την τελευταία stable, αλλά γιατί όχι και unstable/testing εκδόσεις;

Τέταρτον, ένα blog δεν είναι κατάλληλος χώρος για κάτι τέτοιο, imho. Σαν
πρόταση, θα έλεγα ότι ίσως ένας aggregator που να παίρνει bug tracker feeds -
όταν αυτά υπάρχουν- ίσως να είναι καλύτερο, ώστε να έχεις και άμεση ενημέρωση
όταν υπάρχει πρόοδος σε κάποιο bug.

> Η λίστα αυτή σκέφτομαι να λειτουργήσει δοκιμαστικά για κάποιους μήνες
> ξεκινώντας από τον Ιούνιο και από εκεί και πέρα θα συνεχίσει ή όχι ανάλογα
> με το αν υπάρχει ενδιαφέρον.
>
> Όσοι θα ήθελαν να βοηθήσουν, στείλτε σας παρακαλώ το/τα πιο ενοχλητικό/κά
> bugs αυτή τη στιγμή που θα θέλατε να συμπεριληφθούν στη λίστα, ή σε αυτό
> το thread, ή προσωπικά σε εμένα.

Ακόμη ένα σχόλιο, IMHO, θα έπρεπε πρώτα να κάνεις κάποια έρευνα και να πεις
"παιδιά, σκέφτομαι αυτό... και για ξεκίνημα έχω αυτήν την πρώτη λίστα των Χ
bugs για Ubuntu, Y bugs για Debian, κλπ.". Αν υπάρχει ήδη μια βάση, θα δεις
ότι είναι πολύ πιο εύκολο για τους υπόλοιπους να προσθέσουν κάτι -ίσως και μια
online φόρμα να είναι πιο εύκολη λύση από το email.

> Οι κανόνες είναι απλοί:
>
> 1) Όχι μεταφράσεις ή "ελλείψεις περιεχομένου", μόνο bugs που να πρέπει να
> επιλυθούν με προγραμματισμό
>
> 2) Το subject του email να ξεκινά από MSBL: (ώστε να μπορώ να τα ξεχωρίσω
> εύκολα)
>
> 3) Το πακέτο στο οποίο υπάρχει το πρόβλημα να είναι σχετικά τουλάχιστον
> "mainstream" δηλαδή να έχει πάνω από 10-20 χρήστες.

mainstream != 10-20 χρήστες, θα το χαρακτήριζα μάλλον niche αυτό το πακέτο.
Και εδώ θα σου έλεγα να θέσεις προτεραιότητες. Πχ. ένα πρόβλημα που συναντάται
στο LibreOffice, είναι μάλλον πιο σημαντικό και πιο mainstream από τα ελληνικά
manpages.

> 4) Μόνο bugs που να έχουν ελληνικό ενδιαφέρον, δηλαδή σχετικά με την
> υποστήριξη της ελ. γλώσσας ή π.χ., υποστήριξη hardware/υπηρεσιών που
> υπάρχουν μόνο (ή κυρίως) στην ελλάδα.

Και πάλι, ασχετο εντελώς το hardware με το σκοπό του εγχειρήματος.

> 5) Μόνο bugs που έχουν ήδη γίνει submit upstream συνοδευόμενα από link
> στο σχετικό bugtracker (distribution ή upstream).
>
> 6) Στο περιεχόμενο του email μπορείτε να γράψετε 1-2 προτάσεις για το
> γιατί είναι σοβαρό το συγκεκριμμένο bug (π.χ., "εξαιτίας του δεν μπορώ
> να υποβάλλω τη φορολογική μου δήλωση" ή κάτι τέτοιο).
>

> Κάθε τεκμηριωμένο σχόλιο δεκτό (ακόμα και τα σχετικά με την χρησιμότητα
> ή όχι του εγχειρήματος).

Όλα τα σχόλια ήταν καλοπροαίρετα και χωρίς πρόθεση να υποβαθμίσω αυτό που
κάνεις.
Τέλος, θα ήθελα να σου πω ότι η όλη αυτή η ενέργεια που σκοπεύεις να
αφιερώσεις σε αυτό το εγχείρημα, θα ήταν *πολύ* πιο χρήσιμη αν πήγαινε σε
actual bug fixing, αντί δηλαδή για απλή καταγραφή.

Φιλικά