ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: commercial open source

On Thursday 27 October 2011 14:44:34 Alexios Zavras wrote:
> λες και υπήρχε πρόβλημα να έχεις τη MySQL με GPL στο μαγαζί σου.
> το πιο ακραίο παράδειγμα που μου είπε χθες ο Brad Kuhn
> ήταν το "αν δεν αγοράσεις και γράφεις SQL statements,
> ο κώδικάς σου θα μολυνθεί με GPL και πρέπει να τον μοιράσεις!"

Sorry, αλλά αυτό είναι εντελώς ανακριβές, δεν υπάρχει κανένα license που να σε
υποχρεώνει να κάνεις κάτι τέτοιο, ακόμη και η GPLv3 δεν είναι τόσο χαζή :)

Η μόνη περίπτωση που θα είχες πρόβλημα είναι αν έγραφες extentions -σε C ή
άλλο binding ομοίως GPL licensed. Δεν αφορά σε καμία περίπτωση τα SQL
statements που γράφεις για τη βάση σου. Αν ίσχυε αυτό τότε κανένας δε θα
μπορούσε να γράψει εμπορικό πρόγραμμα με το gcc (που είναι GPLv3).

> [...]
> αποφασίζεις τι άδεια θα χρησιμοποιήσεις, που σημαίνει
> ότι εσύ έχεις το δικαίωμα να το κάνεις.  άρα εσύ έχεις όλο
> το copyright.  για να πετύχεις αυτό, έχεις εναλλακτικές:
> α) αρνείσαι οποιαδήποτε συνεισφορά από την κοινότητα.
>    μοντέλο MySQL.  αν κάποια συνεισφορά είναι τόσο καλή
>    που δε μπορείς να την αγνοήσεις, προσλαμβάνεις τον τύπο
>    που την έγραψε, τον κάνεις υπάλληλο της εταιρείας
>    και παίρνεις τα δικαιώματα.
> β) ζητάς το copyright για κάθε συνεισφορά πριν την ενσωματώσεις.
>    μοντέλο Sun με StarOffice/OpenOffice. not terribly popular.

Το copyright assignment ισχύει και στο FSF, για το gcc/glibc και άλλα
projects, και κατά τη γνώμη μου είναι το ίδιο ειδεχθές.