ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: "debian call for tender by the french government"

Αγαπητέ Παντελή,
μπράβο για την τοποθέτησή σου, μου άρεσαν, πραγματικά, πολύ οι σκέψεις σου.
Θα ήθελα, όμως, να εστιάσω σε ορισμένα σημεία, τα οποία μου έφεραν
κάποιες περαιτέρω ιδέες:

> Δυστυχώς οι καθαρά κοινοτικές διανομές μου φαίνονται λίγο πολύ "quicksand" για να αναλάβει κάποιος να χτίσει πάνω τους σοβαρό support σύστημα (με νομικές
> ευθύνες/ρήτρες όταν κάτι πάει πολύ στραβά).
Δεν θα ήμουν και τόσο βέβαιος για την παραπάνω άποψή σου περί
"κινούμενης άμμου" στην περίπτωση των Κοινοτικών Διανομών. Θα συμφωνήσω
βέβαια ότι ως "Μη-Κερδοσκοπικοί Οργανισμοί" δεν είναι σε θέση να
αναλάβουν νομικές ευθύνες και ρήτρες, αλλά, από την άλλη, μου έρχεται
στο μυαλό, ενδεικτικά, το επιστημονικότατο άρθρο"The Economic Case for
Open Source Foundations
<http://dirkriehle.com/publications/2010-2/the-economic-case-for-open-source-foundations/#Ch5>",
όπου μπορεί κανείς να βρει πολύ ωραία, σοβαρά και χρήσιμα επιχειρήματα
τόσο υπέρ της τεκμηριωμένης οικονομικής βιωσιμότητας των διαφόρων
Κοινοτικών Ιδρυμάτων Open Source, όσο και για την δυνατότητα να
αποτελέσουν μία στέρεη βάση, πάνω στην οποία να στηριχθεί ένα
οικοσύστημα εταιρειών, που με τη σειρά τους, θα είναι κερδοφόρες. Και,
φυσικά, αν θέλει κανείς, θα μπορούσα να παραθέσω και πολλαπλές άλλες
πρόσθετες δημοσιεύσεις και άρθρα, που συνηγορούν προς την ίδια κατέυθυνση.

Στις 17/12/2011 12:26 μμ, ο/η Pantelis Koukousoulas έγραψε:
> Όσο για την ελλάδα, είναι γνωστό ότι "λεφτά δεν υπάρχουν" οπότε δε νομίζω ότι είναι λογικό να συγκρινόμαστε με χώρες όπως η Γαλλία.
Πραγματικά, θα ήταν ουτοπική οπιαδήποτε σύγκριση με τη Γαλλία, όχι μόνο
από πλευράς μεγέθους κλίμακος, αλλά και από πλευράς νοοτροπίας και
σοβαρότητος στη δομή της Δημόσιας Διοίκησης... Πάντως, δεν μπορώ να
πιστέψω ότι ΔΕΝ υπάρχουν πχ. 2, 3 ή 5 εκατομ. ευρώ έστω και αυτή την
εποχή στην Ελλάδα, για να γίνει ένα τέτοιο έργο....
> Σε εμάς πιστεύω θα ήταν πολύ πιο απλό / επικερδές αν θέταμε απλά κάποια open standards (HTML/CSS/Javascript, no activeX κλπ, webm videos, ODF κλπ) και απλά
> κάθε δήμος/οργανισμός ξεχωριστά έκανε αιτήσεις προσφορών για το support με βάση τα standard.
Συμφωνώ απολύτως: Δεν θα μπορούσα ποτέ να τονίσω αρκετά πόσο σημαντικός
είναι ο τρόπος που συντάσσονται οι προκηρύξεις των Δημόσιων Οργανισμών
για τις προμήθειες πληροφορικών συστημάτων και λογισμικού!
Μου ακούγεται πολύ προσγειωμένο και ρεαλιστικό να αρχίσουμε όπως
εισηγείσαι, πιέζοντας την Ελληνική Δημόσια Διοίκηση να υιοθετήσει τα
Ανοικτά Πρότυπα, σαν ένα πρώτο βήμα.
> Έτσι θα βλέπαμε να κονταροχτυπιούνται οι proprietary με τους commercially backed ΕΛ/ΛΑΚ και με τους "κοινοτικούς" ΕΛΛΑΚ παρόχους σε ισότιμο έδαφος και όποιος κερδίσει. Αυτό θα έκανε πολύ καλό στους ΕΛΛΑΚ παρόχους, δε θα κατέλυε την αρχή του ανταγωνισμού (όπως γίνεται τώρα με το υπάρχον lock-in) και θα έδινε περιθώρια να αναπτυχθεί σοβαρή εγχώρια βιομηχανία λογισμικού.
>
> Και όλα αυτά χωρίς να χρειάζεται να δίνει "δολώματα" και "φιλέτα" και παραμένοντας φιλικό σε μικρές τοπικές επιχειρήσεις but that's just IMHO.
Συμφωνώ απόλυτα. Κατ' αυτό τον τρόπο, η Δημόσια Διοίκηση μπορεί να
διασφαλίσει ίση και δίκαιη μεταχείριση ΟΛΩΝ των εν δυνάμει
ενδιαφερόμενων, μικρών, μεσαίων και μεγάλων εταιρειών-προμηθευτών.
Μόνον έτσι θα διαμορφωθεί ΑΛΗΘΙΝΟΣ ελεύθερος ανταγωνισμός και,
συγχρόνως, θα δωθεί μία ευκαιρία ανάπτυξης στην Ελληνική Βιομηχανία
λογισμικού.
Αλλά, πάνω από όλα, αυτός είναι και ο μόνος τρόπος με τον οποίο ο ίδιος
ο Κρατικός μηχανισμός μπορεί να ανταποκριθεί στα θεσμικά του καθήκοντα,
προσφέροντας στους πολίτες τα εξής 3 βασικά αγαθά:

- Δυνατότητα ανεμπόδιστης και ελέυθερης πρόσβασης προς όλες τις δημόσιες
πληροφορίες, για όλους τους πολίτες.

- Εξασφάλισης πολυετούς και μακρόπνοης διατήρησης των αποθηκευμένων
δημόσιων δεδομένων και, τέλος,

- Εξασφάλιση της μεγαλύτερης δυνατής ασφάλειας των δεδομένων (σημειωτέον
ότι τα δεδομένα αυτά, ουσιαστικά, δεν ανήκουν στο Κράτος. Το
  Κράτος λειτουργεί ως ο έμπιστος διαχειριστής, προς τον οποίον
εμπιστευόμαστε, ως πολίτες, την διαχείρισή τους!)

Πάνω σε αυτή τη θεματολογία, θεωρώ εξαιρετικά διαφωτιστικό το κείμενο
της απάντησης του Περουβιανού Γερουσιαστή Edgar Villanueva
<http://www.diaplous.org/response.htm>, προς τις διαμαρτυρίες του
Γενικού Διευθύνοντος Συμβούλου της Microsoft Peru, όταν είχε καταθέσει
την πρωτοποριακή πρόταση Νόμου για υποχρεωτική (!) υιοθέτηση Ελεύθερου
Λογισμικού σε όλη την Περουβιανή Δημόσια Διοίκηση.

> Εμείς αυτό που πιστεύω πρέπει να στρέψουμε την προσοχή μας είναι περισσότερο σε ανάπτυξη (όπου μπορούμε να διεκδικήσουμε κοινοτικά κονδύλια) και λιγότερο σε υποστήριξη (όπου κολλάμε στο "λεφτά δεν υπάρχουν"). Πρέπει να δούμε πώς θα αναπτύξουμε συστήματα με βάση το ΕΛ/ΛΑΚ που θα θέλουν λίγη ως καθόλου υποστήριξη και να δούμε πώς θα τα πουλήσουμε και σε άλλες χώρες.
>
> Δυστυχώς τα σοβαρά contributions / ανάπτυξη αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα είναι πολύ λίγα (π.χ., transifex) και αυτό είναι το κύριο πρόβλημα που πρέπει
> να δούμε πώς θα λύσουμε.
Είμαι πεπεισμένος ότι διαθέτουμε ως χώρα ένα πολύ αξιόλογο ανθρώπινο
δυναμικό στο χώρο της βιομηχανίας ΙΤ, με λαμπρές προδιαγραφές και ακόμη
λαμπρότερες προοπτικές! Αλλά, όπως ξέρουμε όλοι, ένα μικρό δενδράκι
πρέπει να βρει το κατάλληλο μικροκλίμα για να μπορέσει να αναπτυχθεί και
να γιγαντωθεί. Αυτό το "σωστό επιχειρηματικό μικροκλίμα" δεν υπήρξε,
δυστυχώς, ποτέ στη χώρα μας, πρέπει να το παραδεχθούμε...
> Οι ελληνικές εταιρείες που αγαπούν την πατρίδα τους θα πρέπει αυτή τη στιγμή να δουν πώς θα βγάλουν χρήματα από τις εξαγωγές για να δώσουν καλές τιμές στη χώρα τους και να βοηθήσουν να βγούμε από την κρίση, όχι να προσπαθούν να γίνουν "κρατικοδίαιτες".
>
> Δυστυχώς στην Ελλάδα υπάρχει και το σοβαρό θέμα της υπερβολικής διαφθοράς και έλλειψης εμπιστοσύνης (βλ και περίπτωση του κου Σπινέλλη που πήγε να εξορθολογήσει κάποια πράγματα και απ' ότι φαίνεται από ότι λένε οι ειδήσεις τουλάχιστον, "τον παραίτησαν").
Αυτό της διαφθοράς και της έλλειψης εμπιστοσύνης είναι δύο μελανά και
επώδυνα σημεία που θίγεις και, σε αυτά τα πλαίσια, εγώ λυπήθηκα πολύ που
έμαθα για την παραίτηση του κου. Σπινέλη. Είναι πραγματικά πολύ μεγάλο
κρίμα να διαθέτουμε ως χώρα τέτοιους αξιόλογους ανθρώπους αλλά να
επιπλέουν πάντα στο τέλος μόνον οι φελλοί..... :-(
> Ποιός θα εμπιστευόταν με το τωρινό κλίμα αν έβγαινε αντίστοιχη ανακοίνωση στην Ελλάδα ότι δεν είναι απλά "στάχτη στα μάτια" για να εξυπηρετηθούν 2-3 "δικά μας παιδιά" με όσα έχουμε δει τα τελευταία χρόνια;
>
> Δώστε μας ανοιχτά standards, δίκαιο ανταγωνισμό και διαφάνεια, όχι
> άλλα "φιλέτα".
Από το στόμα σου και στου Παπαδήμου το αυτί!