ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Tekmiriwsi kai GNOME2

On Monday 05 May 2003 23:57, Interzone wrote:
> Είπα στην αρχή, στο πρώτο mail ότι θα προτιμούσα TeX. Για τους ίδιους
> λόγους που προτιμώ και το OO.org. Παράγουν επαγγελματικό output (το ΤeX
> σαφώς πιο επαγγελματικό, το OO.org σαφώς πιο ευέλικτο).
>
> Αν φοβάστε ότι θα μπερδέψετε την ουσία με το layout, μην ασχοληθείτε με το
> layout. Γράψτε το κείμενο και δώστε το σε άλλον να κάνει το layout,
> χρησιμοποιήστε τα styles του OO.org να μην ασχοληθείτε ποτέ με το layout,
> κάντε το χωρίς layout (ούτως ή άλλως το docbook έχει μηδαμινό layout). Αλλά
> για μας, το ότι "δεν πρέπει να χάνουμε την ουσία για το layout" δεν είναι
> [...]

φοβάμαι πως παρεξηγήθηκα. Δεν σνομπάρω το OO, αντιθέτως πιστεύω ότι είναι μια
πολύ σημαντική δουλειά και μάλιστα είναι και ο λόγος που πλέον δεν έχω
Windows στο σύστημά μου. Το ότι μπορώ να διαβάσω κείμενα και άλλα αρχεία του
MS Office από το Linux μου έχει ανεβάσει την απόδοση κατακόρυφα καθώς
ασχολούμαι πλέον με τα σημαντικά πράγματα και στο περιβάλλον που επιλέγω και
όχι λόγω ανάγκης. (είναι ανακούφιση να μην ανησυχώ πλέον για γελοίους ιούς!)

Απλώς έχω "καεί" από κειμενογράφους στυλ Word -που το OO προσπαθεί να μιμηθεί
και να ξεπεράσει- και έχω χάσει πάρα πολλές ώρες δουλειάς από "undocumented
features", κοινώς bugs, και μάλιστα σε final releases, όχι beta. Αυτό με έχει
οδηγήσει να προσέχω περισσότερο το κείμενο και μετά το layout. Τα κείμενα τα
γράφω σε ένα απλό text editor (vim, kwrite, kate) τα οποία τουλάχιστον δεν με
έχουν προδώσει ακόμη. Αν ήταν δική μου απόφαση θα είχα ήδη ξεκινήσει να γράφω
το κείμενο σε LaTeX καθώς είναι μακράν ανώτερο από όσα έχω δουλέψει μέχρι
τώρα. Και συγχωρέστε με αλλά το layout στη LaTeX δεν έχει καμία σχέση με τους
WYSIWYG editors. Δυστυχώς, δεν έχει και πολύ καλό export σε XML και θέλω να
αποφύγω ένα 2ο editing του κειμένου για να διορθώσω τα τυχόν προβλήματα.

Το layout είναι σημαντικό αλλά κατά τη γνώμη μου δεν ενδιαφέρει τόσο όσο η
σωστή οργάνωση. Η LaTeX προσφέρει την χρυσή τομή σε καλή οργάνωση και
επαγγελματικό layout. Εν πάσει περιπτώσει δεν θέλω να ξεκινήσω flamewar για
το ποιο είναι το καλύτερο, πολύ ευχαριστως να χρησιμοποιήσω το OO, αν
προσφέρει όσα χρειαζόμαστε και αποφασιστεί ως standard. Ούτως ή άλλως όπως
πολύ σωστά είπες, το OO δεν απαγορεύει να ασχοληθώ με το κείμενο -την ουσία-
καταρχάς και προς το τέλος με το layout. Προσωπικά και εκτός αν επιλέξουμε
LaTeX, ούτως ή άλλως θα γράψω το κείμενο σε κάποιο editor αρχικά και προς το
τέλος θα ασχοληθώ με το layout.

Για να συνοψίσω, η ψήφος μου πάει καταρχάς σε LaTeX και μετά σε OO (εφόσον
μπορεί να κάνει export σε docbook, XML). Αν αποφασιστεί να μην πάμε σε OO,
τότε docbook-xml. Με αυτή τη σειρά.

Καλό είναι να τελειώνουμε πάντως με την επιλογή αυτή.

Φιλικά

Κώστας