ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Tekmiriwsi kai GNOME2

Interzone wrote [edited]:
> On Mon, 5 May 2003 20:23:18 +0300
> Alexios Zavras <zvr [ at ] pobox [ dot ] com> wrote:
> > H telikh emfanish den exei kammia sxesh me to periexomeno.
> > Endiaferon exei to periexomeno, se structured morfh.
>
> Mallon mperdeytika.
> Kai bebaia i emfanisi exei sxesi me to periexomeno, an to periexomeno
> einai KAI eikones (images / screenshots). Episis, to (plain) XML den
> ypostirizei hyphenation, ara parexei "crippled justification".

Syggnwmh, alla diafwnw.  To periexomeno fysika den exei hyphenation.
To hyphenation dhmioyrgeitai mono se mia sygkekrimenh emfanish.
Otan to periexomeno bgei se HTML, mporei na mh thes hyphenation.
Kai fysika kai se typwmeno biblio mporei na mh thes (eksartatai
apo to justification, gia paradeigma).

Anti na prosthesoyme kai th doyleia toy graphic designer
(book designer, se mia periptwsh), as asxolhthoyme
me to *periexomeno* poy tha exei -- ayto lew.

Ektos an theloyme na arxisoyme na syzhtame gia typefaces,
font sizes, margins, kai ta loipa kai ayto gia kathe
element (body paragraph, bullet list, chapter title, ...)
kai gia kathe typo output poy mporei na paraxthei
(typwmeno, PDF, HTML, ...).  Exei ki alla, ta eidika.
Gia typwmeno biblio, p.x., ti paper size tha exoyme ?
Perfect binding h stitched h glued ?  Bleeds ?  klp. klp.

As afhsoyme thn emfanish kai as asxolhthoyme me to periexomeno.
Kai gia na mporei na ginei meta o,ti theloyme, boleyei h XML,
me ena standard DTD opws to docbook.

Twra, an kapoios to grapsei me vim (h emacs :-), h me OO.org
h me SGML editor h me cat, den exei kammia shmasia.
Ara na symfwnhsoyme sto format (to data format, oxi to presentation)
ki as doylepsei o kathenas opws thelei (basikh arxh ths XML :-).

> Plirofories sto xml.openoffice.org
> (i, anoikste opoiodipote arxeio oo.org me unzip).

XML swnei kai to Microsoft Word, alla me diko toy DTD
poy orizei mesa ta styls (afoy o xrhsths bazei o,ti thelei).
Meta ayto den mporeis eykola na to metasxhmatiseis.
Den einai h XML to thema, einai to standard DTD (schema).

> Telos, efoson to manual den apeythynetai se programmers alla se aplous
> xristes, thewrw oti exei poly megali simasia i emfanisi, i kathodigisi
> me screenshots klp.

Symfwnw apolyta, alla h emfanish (formatting) toy periexomenoy
einai metepeita stadio.

> > Eytharsws dhlwnw asxetos me OpenOffice.
> > To elaxisto poy exw dei emoiaze me Microsoft Word :-).
> > Gia na bgalei xml de tha'prepe na exei to katallhlo DTD (h schema) ?
> Nai. Kai exei plirws documented schema kai DTD
> > Kai o syggrafeas na to exei akoloythhsei pista ?
> Nai, kai ayto to epibalei to OpenOffice.org. Einai douleia tou Software
> na "epibalei" to schema kai oxi tou xristi.

OK, tote.  Den eixa idea oti to oo.org einai XML/SGML editor,
poy xrhsimopoiei DTDs (h schemas).  To elaxisto poy eixa dei
htan san Word, bazeis o,ti thes opoy thes (kai oxi,
gia paradeigma "subchapter" mono meta apo "chapter",
giati to schema se periorizei etsi).

> Pros Theou.
> Kai bebaia kanei kai indexes, kai cross references, kai glossaries,
> kai Tables of contents klp klp klp.

OK, afoy to lete.
Gia na ekshghthw kalytera, to ti ennow cross-reference:
se kapoio shmeio (p.x. sto kefalaio gia installation toy Debian,
bazeis ena cross-reference pros kapoio epomeno kefalaio
me leptomereies gia partitioning).  Kai otan bgazeis HTML
ayto ginetai hyperlink pros to swsto shmeio.  Kai otan bgazeis
PDF, ayto ginetai kati san "(blepe Partitioning, kef. 14,
sel. 267-299)" (me link, bebaia). [oi arithmoi selidwn, fysika,
den exoyn nohma sthn HTML (h sto screen PDF) kai den paragontai].
Antistoixa gia indexes, klp. klp.

> Tha elega na anebasw ena arxeio OO.org se ena website gia na to deite,
> alla den exei noima kati tetoio. An to doulepsete, tha katalabete ti
> kanei kai ti tou leipei. Na milame thewritika mallon den exei noima.

Egw, proswpika, tha protimoysa na dw ena arxeio swsmeno apo oo.org
se docbook xml para na egkatasthsw to software gia na dw pws doyleyei... :-)
H olh koybenta den einai gia ton tropo ergasias, einai gia to apotelesma.

--
-- zvr --
    | H eytyxia den exei enoxes |       zvr [ at ] pobox [ dot ] com

αναφορές

πλοήγηση μηνυμάτων