ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Προβληματισμοί και απορίες για το Open-Source στην Ελλάδα

  • Subject: Προβληματισμοί και απορίες για το Open-Source στην Ελλάδα
  • From: Filippos Papadopoulos <csst9923 [ at ] cs [ dot ] uoi [ dot ] gr>
  • Date: Thu, 15 May 2003 19:47:51 +0300 (EEST)
Καλησπέρα σας.

 Η προσωπική μου γνώμη (από τα λίγα πράγματα που έχω ακούσει και έχω
διαβάσει στο Διαδίκτυο) είναι ότι το μοντέλο Ανοικτού Κώδικα δεν μπορεί να
εφαρμόζεται σε όλες τις περιπτώσεις. Από ότι έχω καταλάβει τα έσοδα
προσκομίζονται κυρίως μέσω των παρεχόμενων υπηρεσιών και όχι τόσο πολύ από
τις πωλήσεις του προϊόντος αυτού καθε αυτού(διορθώστε με εαν κάνω λάθος).
Επίσης πιστεύω πως το μοντέλο αυτό οφελεί κατά το μεγαλύτερο του ποσοστό
μεγάλες εταιρίες. Και όταν λέω μεγάλες εταιρίες εννοοώ
 μεγάλες εταιρίες που δεν έχουμε και πολλές στην Ελλάδα. Έχω την εντύπωση
ότι είναι λίγο δύσκολο (ιδιαίτερα σε χώρες σαν την Ελλάδα) να "ζήσει"
κάποια εταιρία παρέχοντας μόνο υπηρεσίες πάνω σε λογισμικό ανοικτού
κώδικα.

 Η προσωπική μου απορία πάντως είναι η εξής :
 Υποθέστε ότι κάποιος θέλει να φτιάξει ένα Computer Game που να είναι
Ανοικτού Κώδικα.
 Το να φτιάξεις ένα καλό παιχνίδι με αξιώσεις θέλει αρκετό κόπο, αρκετές
γνώσεις και ίσως αρκετούς ανθρώπους. Ετσι σίγουρα αυτοί οι άνθρωποι θα
θέλουν να ανταμειφθούν για τον κόπο τους (ίσως να θέλουν να ζήσουν
πουλώντας το). Το θέμα είναι ότι δεν μπορώ να σκεφτώ κάποια 'υπηρεσία' που
θα παρέχει η εταιρία που έχει αναπτύξει το παιχνίδι, με την οποία φυσικά
να βγάζει χρήματα. Επίσης εαν ο κώδικας είναι ανοικτός είναι σχετικά
εύκολο
 κάποιος να τον κατεβάσει και να τον κάνει compilation. Έτσι μου φαίνεται
ότι η εταιρία θα πουλήσει ελάχιστες κόπιες. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για
ένα computer game που μετά από λίγο καιρό θα είναι ξεπερασμένο....

 Πάντως γενικά θα ήθελα να εκφράσω την ανησυχία μου για το Open-Source
στην Ελλάδα
 (ιδιαίτερα οσον αφορά την ανάπτυξη ανοικτού λογισμικού στην Ελλάδα). Σε
αντίθεση με κάποια στοιχεία που ανέφεραν ότι πολλοί Έλληνες
προγραμματιστές θα "προγραμμάτιζαν Open-Source" η πραγματικότητα μου
φαίνεται εντελώς διαφορετική. Εαν ρωτήσετε άτομα στην σχολή μου
(Πληροφορική-ΑΕΙ) που έχουν καλές γνώσεις προγραμμάτισμού θα σας
απαντήσουν ότι όχι μόνο δεν θα "προγραμμάτιζαν Open-Source" αλλά ότι τους
φαίνεται κακή ιδέα σε σχέση με τις απολαβές που θα είχαν αν κρατούσαν τον
κώδικα "κλειστό".
 Επίσης το ΜΕΓΑΛΟ παράπονο μου είναι ότι στην Ελλάδα το Open-Source
προσπαθούμε ΜΟΝΟ να το εκμεταλλευτούμε χωρίς να θέλουμε να προσφέρουμε
κάτι σε αυτό. Φυσικά το 'τζάμπα' είναι πιο ωραίο ιδιαίτερα όταν αυτό
σημαίνει ελάχιστο κόστος στο κράτος, εταιρίες κ.τ.λ. Αν πράγματι είναι
έτσι τότε μάλλον βρισκόμαστε σε λάθος δρόμο.

 Ελπίζω να μην κούρασα(αν και εγω κουράστηκα να γράφω  ;) ...Περιμένω την
γνώμη σας !

πλοήγηση μηνυμάτων