ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Προβληματισμοί και απορίες για το Open-Source στην Ελλάδα

  • Subject: Re: Προβληματισμοί και απορίες για το Open-Source στην Ελλάδα
  • From: DJ Art <djart [ at ] linux [ dot ] gr>
  • Date: Fri, 16 May 2003 10:31:21 +0300
On Thursday 15 May 2003 19:47, Filippos Papadopoulos wrote:

>  Η προσωπική μου απορία πάντως είναι η εξής :
>  Υποθέστε ότι κάποιος θέλει να φτιάξει ένα Computer Game που να είναι
> Ανοικτού Κώδικα.
>  Το να φτιάξεις ένα καλό παιχνίδι με αξιώσεις θέλει αρκετό κόπο,
> αρκετές γνώσεις και ίσως αρκετούς ανθρώπους. Ετσι σίγουρα αυτοί οι
> άνθρωποι θα θέλουν να ανταμειφθούν για τον κόπο τους (ίσως να θέλουν
> να ζήσουν πουλώντας το). Το θέμα είναι ότι δεν μπορώ να σκεφτώ κάποια
> 'υπηρεσία' που θα παρέχει η εταιρία που έχει αναπτύξει το παιχνίδι,
> με την οποία φυσικά να βγάζει χρήματα. Επίσης εαν ο κώδικας είναι
> [...]

όχι. Αυτό που λές δεν είναι το πρόβλημα στα παιχνίδια.

Τα παιχνίδια καταρχάς είναι πολύ πιο πολύπλοκη υπόθεση. Είναι σαν να
λέμε Holywood, υπάρχουν μεγάλα ψάρια και μικρά ψάρια. Το πρόβλημα είναι
όταν κονταροχτυπιούνται 2 εταιρίες-μεγιστάνες που είναι αυτές που
ουσιαστικά οδηγούν την τεχνολογία και όλες τις υπόλοιπες. Π.χ. Doom3
και Unreal. (ID και Epic). Και μην ξεχνάς ότι μπαίνουνε και οι εταιρίες
κατασκευής chipset για τις κάρτες γραφικών μέσα στο κόλπο.

Αυτό που επικρατεί αυτή τη στιγμή είναι να δίνουν public τα engines υπό
την GPL μετά την πάροδο αρκετών χρόνων από την κυκλοφορία του
παιχνιδιού (για παράδειγμα DukeNukem 3D, Quake 1, Quake 2).

όταν το παιχνίδι είναι καινούριο, δίνουν public μόνο το game code υπό
κάποια custom άδεια (που απαγορεύει εμπορική εκμετάλλευση) ειδικά για
τους φανατικούς "hackers" του κάθε παιχνιδιού που θα κάτσουν να
φτιάξουν modifications/total conversions με αυτό (και ουσιαστικά να
βγάλουν ένα νέο game ή gameplay).
 Μπορεί να μην είναι "πολύ", όμως ακόμα κι αυτό είναι ένα πρώτο βήμα.

Τώρα, ισχύει αρκετά το μοντέλο που περιέγραψε ο Μαργαρίτης. Games που θα
στοχεύουν σε subscriptions για να παίζονται multiplayer.

Επίσης, λύση σε αυτό που περιγράφεις θα ήταν και η εξής:

εγώ είμαι η εταιρία και κατασκευάζω το παιχνίδι. Το κάνω release free
για όλους υπό την GPL. όμως, δεν δίνω μαζί και τα data packs, δηλαδή τα
αρχεία των animation, των textures, των ήχων και όλα αυτά. Αυτά θα τα
πουλήσω σε CD. Οπότε εσύ έχεις το παιχνίδι, αλλά δεν μπορείς να παίξεις
χωρίς τις δημιουργίες των "καλλιτεχνών" της development ομάδας.
Απλό.

Anyway, παντού μπορεί να βρεθεί φόρμουλα για αξιοποίηση του open source
μοντέλου. Τα παιχνίδια είναι ομολογουμένως το πιο "δύσπεπτο" κομμάτι
της αγοράς για να εφαρμοστεί. Και όμως, όπως βλέπεις, υπάρχουν λύσεις.
Φαντάσου λοιπόν για άλλους τομείς της αγοράς.

--
Kyritsis Athanasios <djart at hellug.gr>

- What's your ONE purpose in life ?
- To explode, of course! ;-)