ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Προβληματισμοί και απορίες για το Open-Source στην Ελλάδα

  • Subject: Re: Προβληματισμοί και απορίες για το Open-Source στην Ελλάδα
  • From: DJ Art <djart [ at ] linux [ dot ] gr>
  • Date: Tue, 20 May 2003 00:57:33 +0300
On Tuesday 20 May 2003 00:29, Alexios Zavras wrote:

> A!  Pes to aplws "kati mh open-source" kai den exw antirrhsh
> (oyte me noiazei to sygkekrimeno periexomeno).

όχι κατ' ανάγκη. Βασικά όλα αυτά που λέω είναι βασισμένα σε ιδέες και
συστήματα που ήδη υπάρχουν (π.χ. punkbuster). Και αν κάτσουμε τώρα και
τα αναλύσουμε, κάλιστα μπορούμε να τα μετασχηματίσουμε ώστε να είναι
open source και secure ταυτόχρονα.

Το knowledge base των γνωστών cheats, όντως, θα μπορούσε να είναι όχι
και τόσο διαθέσιμο στους πάντες. (ανάλογα βέβαια με το μοντέλο που θα
διαλέξει η εταιρία). Αλλά αυτό είναι μόνο μια βάση δεδομένων και τίποτα
παραπάνω (δεν μιλάω για cheats που οφείλονται σε "τρύπες" στον κώδικα,
αλλά σε reverse-engineering/assembly exploits πάνω στο εκτελέσιμο).

Το cdkey generation προφανώς μπορεί να είναι open-source. Διότι και να
έχεις valid (για το game) key, πρέπει αυτό το key να κάνει match στις
βάσεις δεδομένων των πραγματικά valid cd keys της εταιρίας. (key
generators υπάρχουν και τώρα και ναι όντως, μπορείς να περάσεις το
στάδιο της εγκατάστασης ή να το παίξεις σε LAN, αλλά όταν πάς να
παίξεις multiplayer, δεν σε αφήνει).

όσο για το αντι-cheat σύστημα, μα κι αυτό matching με βάση δεδομένων
κάνει. Τα δεδομένα είναι κρυφά, το πρόγραμμα ανοιχτό. κανένα πρόβλημα.

Το guid σύστημα αναγνώρισης όντως έτσι όπως είναι υλοποιημένο αυτή τη
στιγμή, θα πρέπει να είναι closed. Όμως δεν νομίζω να δυσκολευτεί
κανείς να σκεφτεί ότι θα μπορεί να το αλλάξει με ένα σετ από private
και public keys κλπ κλπ .... πάλι γνώριμα πράγματα και δοκιμασμένες
συνταγές.

> H arxikh erwthsh htan oti milame gia open-source
> (kai ypethesa ta panta, oxi ta misa :-).
> Giayto rwthsa...
> An to [...fobero systhma poy perigrafeis ki esbhsa biastika...]
> htan open-source, "ti tha prosferei h etaireia" (repeat) ?

τα περιεχόμενα των βάσεων δεδομένων της :)
θα βρεί τον τρόπο να ανακαλύψει μια "ομπρέλλα" υπηρεσιών που μόνο αυτή
θα μπορεί να προσφέρει.
(ακόμα κι αν αυτή η "ομπρέλλα" είναι ένας είδος ψηφιακού signature για
την ακεραιότητα των διάφορων δεδομένων. ότι θές μπορείς να υλοποιήσεις,
αφού είναι open source ;)

πάντα θα υπάρχει κάτι που μόνο η εταιρία θα μπορεί να το προσφέρει ως
υπηρεσία αρκετά πιο "γρήγορα" ή "καλύτερα" κλπ από ένα απλό pc πάνω σε
μια dsl γραμμή.

ok ok ... μην ψάξεις να βρείς τώρα κάθε μικρο-λεπτομέρεια για να
ζητήσεις διευκρίνηση :) μην φτάσουμε και στο σημείο να τα
προγραμματίσουμε όλα αυτά για να δούμε αν όντως υλοποιούνται. Νομίζω
πως μέχρι εδώ που φτάσαμε είναι κατανοητό πως αν θες να το κάνεις,
γίνεται :)

--
Kyritsis Athanasios <djart at hellug.gr>
Studying Electrical & Computer Engineering