ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Hellug, προπαγάνδα κ.λ.π..

  • Subject: Hellug, προπαγάνδα κ.λ.π..
  • From: "Theodore J. Soldatos" <bafh [ at ] hellug [ dot ] gr>
  • Date: Mon, 26 May 2003 23:33:00 +0300
Καλησπέρα,

Να ξεκαθαρίσω ένα πράγμα:

Το τι λέει ένα μέλος του συλλόγου δεν εκφράζει υποχρεωτικά τις απόψεις του συλλόγου. Μια λάθος διατύπωση σε συνδυασμό με κάποιες προσωπικές απόψεις μπορούν να δημιουργήσουν άσχημες παρεξηγήσεις χωρίς να υπάρχει λόγος.

Και να επισημάνω τα εξής:

Ο ρόλος του Hellug δεν είναι να δημιουργήσει ένα ελιτίστικο κύκλωμα που θα εκπροσωπεί με το έτσι θέλω το open source στην Ελλάδα, αλλά να δημιουργήσει έναν πόλο έλξης που θα βοηθήσει όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, είτε μιλάμε για άτομα είτε για οργανισμούς, να έχουν ένα εστιακό σημείο και να οργανωθούν καλύτερα. Οι δε "απ' έξω", να έχουν ένα αρχικό σημείο αναφοράς απ' όπου θα μπορούσαν να ξεκινήσουν για να έρθουν σε επαφή όταν χρειαστεί με την κοινότητα του open source. Δεν ισχυρίζομαι ότι πέτυχε μέχρι τώρα τους στόχους του, αλλά ποτέ δεν είναι αργά. Και βέβαια κανένας δεν ισχυρίστηκε ότι open source στην Ελλάδα σημαίνει Hellug, αν πράγματι συνέβαινε κάτι τέτοιο θα ήταν ατυχές γεγονός. Το Hellug είναι (ή προσπαθεί να είναι) μία από τις εκφάνσεις του free software community, διαλέγοντας απλώς τη μορφή του επίσημου συλλόγου.

Το γεγονός ότι δύο προσπάθειες με τους ίδιους στόχους λειτουργούν ανεξάρτητα και χωρίς επικοινωνία μεταξύ τους είναι από μόνο του κακό. Το ότι κάποια στιγμή δείχνουν έστω και ελάχιστα να συγκρούονται είναι ακόμα χειρότερο.

Χρεώνω το λάθος και στις δύο πλευρές: Το Hellug δεν φρόντισε να έρθει σε επαφή και να συνεργαστεί με την ΕΔΕΤ, ενώ η πρωτοβουλία είχε γίνει γνωστή - και εδώ χρεώνομαι και εγώ προσωπικό λάθος. Από την άλλη, από την στιγμή που ξεκινάει μια πρωτοβουλία για το open source, δεν είναι δυνατόν να αγνοείται ένας οργανισμός που στο κάτω-κάτω έχει κάποια χρόνια παρουσίας, είναι η πρώτη οργανωμένη προσπάθεια τέτοιου είδους στην Ελλάδα και προωθούσε το open source τις εποχές που η ιδέα στην χώρα μας ακουγόταν σαν Ε.Φ. Αν μόνο μια από τις δύο πλευρές είχε κάνει το λάθος, δεν θα είχε δημιουργηθεί το πρόβλημα, δυστυχώς το κάνανε και οι δύο.

Όσο για το ότι open source δεν είναι μόνο το Linux, θα ήθελα να σας πληροφορήσω ότι έχει ήδη ψηφιστεί τροποποίηση του καταστατικού, η οποία αντικαθιστά παντού στους σκοπούς του συλλόγου την λέξη Linux με την φράση "Linux και ελεύθερο λογισμικό". Μπορείτε να δείτε λεπτομέρειες εδώ:

http://server.hellug.gr/LUGistics/el/pub/VOTE_details.php3?vid=10&time_phase=-1

Η αλλαγή αυτή δεν έχει ακόμα επισημοποιηθεί στο πρωτοδικείο λόγω σοβαρών πρακτικών δυσκολιών που άρχισε να αντιμετωπίζει το τρέχον Δ.Σ. στο τέλος του προηγούμενου χρόνου. Δυσκολίες που επηρεάσανε πολλά πράγματα, μεταξύ των οποίων και τις επαφές που θα έπρεπε να έχουν γίνει. Αρκεί να σας πω ότι αυτή τη στιγμή τα 3 από τα 5 μέλη του Δ.Σ. βρίσκονται στο εξωτερικό - τα 2 από αυτά εκτάκτως - και εγώ (που ως πρόεδρος θεωρητικά πρέπει να αναλαμβάνω κάποιες πρωτοβουλίες) έχω απομακρυνθεί από τα μέσα Μαρτίου λόγω σοβαρού προσωπικού προβλήματος που συνεχίζεται μέχρι τώρα.

Αυτή η κατάσταση πιστεύω ότι θα διορθωθεί μέχρι τα τέλη Ιουνίου, όπου θα έχει εκλεγεί νέο Δ.Σ. Συνεπώς, προτείνω μόλις εκλεγεί το νέο Δ.Σ. του Hellug, να φροντίσουν και οι δύο πλευρές για στενότερη και πιο οργανωμένη συνεργασία, από την οποία κατά την γνώμη μου μόνο καλό μπορεί να βγεί. Μέχρι τότε, ίσως θα έπρεπε σημαντικά νέα που προέρχονται από την ΕΔΕΤ και αφορούν το free software να φτάνουν και στις λίστες του Hellug, είτε απ' ευθείας, είτε να αναλάβει κάποιος από τα μέλη της open-source να τα κάνει forward. Δεν προτείνω να ξεκινήσει άμεσα η συνεργασία διότι εξ' αιτίας του προβληματικού Δ.Σ., το Hellug αυτή τη στιγμή βρίσκεται κατά την γνώμη μου σε κάπως προβληματική φάση από πλευράς οργάνωσης.

Ελπίζω να βρείτε χρήσιμες τις προτάσεις μου και να διαλυθούν όποιες παρεξηγήσεις έχουν δημιουργηθεί.

Θοδωρής Σολδάτος
Πρόεδρος HEL.L.U.G.

--
=  theodore [ at ] eexi [ dot ] gr =_/_====== "Greed is never good" - Linus Torvalds ========