ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Localizing INSTALLATION-HOWTO and other documents

  • Subject: Re: Localizing INSTALLATION-HOWTO and other documents
  • From: Konstantinos Margaritis <markos [ at ] debian [ dot ] gr>
  • Date: Sat, 17 Jan 2004 23:32:20 +0200
On Saturday 17 January 2004 20:05, Emmanuel Galatoulas wrote:
> Ma poios einai autos o metafrasths telos pantwn pou tha prepei  na
> mas epiballei
> thn nomenklatoura tou? H sygkerimenh apodosh  exei dhmiourghsei
> dedikasmeno h exei katoxyrwsei thn apodosh tou orou ??!!!

κάποιος που αφιέρωσε ένα σημαντικό κομμάτι από τη ζωή του να
μεταφράσει ένα καταπληκτικό βιβλίο και να το αποδώσει εξίσου
καταπληκτικά. Δεν τον/την ξέρω προσωπικά αλλά έχει κάνει πολύ καλή
δουλειά (κατά τη γνώμη μου). Δεν επιβάλει τίποτε, αλλά χάρη σε τέτοια
άτομα υπάρχει ακόμη ένα ισχυρό κίνημα μετάφρασης προχωρημένων βιβλίων
και δεν έχει γεμίσει ο τόπος με ελληνικά "Μάθετε το Word σε 10
μέρες". Αν εσύ θες να μειώσεις την αξία του μεταφραστή, ελεύθερα. Άσε
εμάς τους υπόλοιπους να τιμούμε τα έργα του.
Και για να μη μιλάμε στον αέρα, πέρα από τη κριτική προς το
μεταφραστή, έχεις να δώσεις κάποια αναφορά στη σωστή μετάφραση?
Κάποιο βιβλίο ίσως? Ή απλώς "δε σου κάθεται"? Δεν έχω κάποια
ιδιαίτερη εμμονή στους όρους, απλώς τους θεωρώ σωστούς.

> Tote as allaxoume thn orologia kai sthn egkatastash. Edw pou ta
> leme kai h metafrash
> tou debian installer epidexetai beltiwshs. Ektos an thewreis oti
> einai ki ayto tetelesmeno.
> Profanws to grafw kai gia to kefi mou (diaforetika tha asxoliomoun
> me kati allo) alla kai  pragmatikh
> bohtheia stous allous dinw mesa apo th dunatothta enallaktikhs
> apodoshs. Giati h orologia prepei pragmatika na einai synephs (dhl.
> eniaia kai omoiogenhs) alla dystyxws h eytyxws
> auto den mporei na epiblhthei! KAMMIA OROLOGIA DEN EPIBALLETAI ME
> [...]

Όπως κάποιος επιφανής στο χώρο του OSS πολύ σωστά είπε, "show me the
code or get out of my face" (Linus). Φυσικά και έχεις το δικαίωμα να
στείλεις κάποιο patch για τις διορθώσεις, αλλά ελπίζω να μη
περιμένεις από μένα να τις κάνω για σένα. Τη στιγμή μάλιστα που δε
συμφωνώ με την απόδοσή τους. Το τελευταίο καιρό έκανα περίπου 107 .po
αρχεία (τα 42 από τα οποία στο debian-installer (τρέχον), 34 στο
beta2 του d-i, και τα υπόλοιπα διάφορα άλλα πακέτα. Σύνολο ~4500
μηνύματα σε κάπου 30000 γραμμές (εξαιρουμένων των iso-codes που είναι
απλώς ονόματα χωρών). Κάπου σε όλες αυτές χρησιμοποιώ τη mount, το
partition και το mount point και όλα τα προβληματικά. Καλή τύχη.

Και φυσικά δεν θεωρώ τη μετάφραση μου τετελεσμένη, το αντίθετο, και
αυτό νομίζω φαίνεται με το συνεχές πρήξιμο στις λίστες με ερωτήσεις
μου για μεταφράσεις όρων κλπ.
Τέλος πάντων, έχω συνηθίσει από άτομα σα και σένα να προσπαθούν να
μειώσουν αυτό που κάνω και δε με ενοχλεί ιδιαίτερα. Αν νομίζεις ότι
μπορείς να κάνεις καλύτερα *κάντο*. Κερδισμένοι θα βγουν οι χρήστες
και η κοινότητα OSS. Κριτική του στυλ "δε το κάνεις σωστά πρέπει να
γίνει έτσι κλπ" την ακούω βερεσέ. Γενικά, όλη η συζήτηση μου φαίνεται
χάσιμο χρόνου.

> Xerw arketa kala tis sxetikes ennoies kai pistepse me kanenas apo
> tous gnwstous mou den fanhke na peisthke apo to dokimo ths
> "synarmoghs ths katatmhshs ston armo". Arketoi psaxnontousan gia na
> katalaboun
> pou einai "ta eidwla twn CD pou prepei na katebasoun apo ta eidwla
> twn servers"!!! Autoi den nomizw oti boithountai idiaitera apo auth
> th sugkekrimeh apodosh!

καταρχάς είναι "συναρμογή του διαμερίσματος στον αρμό/σημείο επαφής".
Μην αλλάζουμε και τα λεγόμενα. Οι "εικόνες των CD" είναι προφανής
μετάφραση ε? τέσπα, χρησιμοποίησε όποιο θες. Δε μπορώ και δε θέλω να
επιβάλω τίποτε, αυτά τα πράγματα πρέπει να είναι αυτονόητα.

> Fysika kai den exw kamia emmonh me forks kai ola ta synafh.
> An milaw gia  mia ypodomh einai perissotero gia pisteyw oti mporei
> na kinhtopoihsei perissotero kosmo
> apo toys sygkekrimenous pou ayth th stigmh einai pio active. Gia na
> mhn mperdeueomaste
> loipon lew na kanw register ena sxetiko project sto Alioth na to
> analaboume san diaxeiristes
> kai na symfwnhsoume enan arxiko katamerismo ths douleias mazi me
> opoiondhpote allo deixei endiaferon sto
> sxetiko kalesma. Pros to paron exw xekinhsei ta arxeia sto welcome
> kai to using-d-i.

ανέλαβέ το αν θες και βάλε τον εαυτό σου διαχειριστή και όποιον άλλο
θες, εγώ είμαι αντίθετος με το fork και δε πρόκειται να συμμετέχω,
όχι τη στιγμή που υπάρχει ΗΔΗ έτοιμο project που προσφέρει *ακριβώς*
την υποδομή που χρειάζεται (και περισσότερα μάλιστα).
Αν θέλει κάποιος να γίνει active το ίδιο το Debian προσφέρει πάρα
πολλούς πόρους (υπολογιστές, manuals, how-tos, κλπ) για να κάνεις
αυτό που θέλεις, και αν δε προτιμάς Debian υπάρχουν αμέτρητα τέτοια
συστήματα. Έχει γεμισει το internet, αφού ο καθένας φτιάχνει το δικό
του "sourceforge" απλώς για να αποδείξει ότι μπορεί.

Εν πάσει περιπτώσει, δε θα συνεχίσω να πρήζω τους υπόλοιπους στη λίστα
με άχρηστες συζητήσεις. Θα συνεχίσω να κάνω ερωτήσεις στη λίστα για
σωστές μεταφράσεις και να παραθέτω τις αναφορές μαζί με τα
μετεφρασμένα κείμενα. Το κάνω κυρίως γιατί πιστεύω στο Debian και για
κανένα άλλο λόγο.

Κώστας