ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

RE: [Open-source] Re: Fwd:περιμένεις sponsoring είπες?

  • Subject: RE: [Open-source] Re: Fwd:περιμένεις sponsoring είπες?
  • From: "Dimitris Andreadis" <dimitris [ at ] jboss [ dot ] org>
  • Date: Wed, 1 Jun 2005 05:31:36 -0500

Η Ελλάδα πάντα ήταν/είναι M$/Oracle shop. Η μόνη περίπτωση να αλλάξουν τα πράγματα είναι μόνο από "ανάγκη". Η οικονομική ύφεση είναι ένας καλός παράγοντας προς αυτή την κατεύθυνση, ωστόσο το OpenSource είναι σίγουρο ότι θα εξαπλωθεί, όχι απαραίτητα από την βάση μόνο, αλλά και από τις μεγάλες εταιρείες (IBM, HP, Nec, CA, Novel, etc.) που πλέον βλέπουν μεγάλη πηγή εσόδων την πώληση υπηρεσιών (support/consulting/training) σε opensource και έχουν αναπτύξει ήδη τις στρατηγικές τους. Με άλλα λόγια το μέλλον θα συμβεί, χωρίς απαραίτητα με τη συμμετοχή μας (ως χώρα εννοώ) που ως συνήθως θα βλέπουμε άλλο ένα τρένο να φεύγει.

Συχνά συγχέουμε το open-source με το δωρεάν, με το καθαρά εθελοντικό, την στιγμή που συν τις άλλοις αποτελεί ένα καλύτερο, φτηνότερο (και δικαιότερο κατά την γνώμη μου) business model

http://jboss.org/jbossBlog/blog/mfleury/2005/05/27/Is_Open_Source_Financially_Viable.txt

Οι μεγάλοι (και πολλοί μικρότεροι) οργανισμοί για να υιοθετήσουν κάποιο λογισμικό χρειάζονται οργανωμένες εταιρείες από πίσω να το υποστηρίζουν και να το εξελίσουν. Πρέπει να γίνουν εταιρείες στην Ελλάδα που να υποστηρίζουν και πιθανά να αναπτύσουν OpenSource. Οπότε χρειάζεται σίγουρα μεγαλύτερη εμπλοκή σε OpenSource (εκπαιδευτικά ιδρύματα, κλτ. αλλά και αλλαγή νοοτροπίας: το να γράφεις κώδικα στην χώρα μας θεωρείται αποτυχία...)

Το πιο σημαντικό όμως είναι η αγορά να το ζητήσει και να μην το συγχέει μόνο με το τζάμπα, αλλά με το cost-effectice και σε κάποιες περιπτώσεις και το περισσότερο ποιοτικό. Αλλά αυτό προϋποθέτει ότι η αγορά (α) γνωρίζει τις δυνατότητες και (β) λειτουργεί ανταγωνιστικά. Γιατί αν ο πελάτης τα "παίρνει" για να επιλέξει Χ, ή ο προμηθευτής του βγάζει περισσότερα μεταπουλώντας Υ πχ. Oracle licenses, παρά το δικό του added-value, τότε το OpenSource δεν παίζει. Θα είναι όπως στην πρώην εταιρεία που δούλευα (ονόματα δεν λέμε) που δίναμε 1.500.000 δρχ το license για ένα version control system (ClearCase) από το οποίο χρησιμοποιούσαμε 5% του functionality, (ενώ το CVS έπαιζε ανελέητα) και τσιγκουνευόμασταν 100 δολλάρια για να αγοράσουμε documentation από κάποιο OpenSource project...

Πέρσι, τέτοια εποχή πουλήσαμε ένα από τα μεγαλύτερα support contracts του JBoss (3 χρόνια/10Μ ευρω) στην Γαλλική εφορία. Μετά από ανοιχτό διαγωνισμό και εξοντωτικό test drive, επέλεξαν JBoss από IBM και ΒΕΑ, για το επόμενο μεγάλο τους project, ένα server farm με 1000 cpus. Δεν θυμάμαι τα νούμερα αλλά ήταν πολύ μεγάλη η διαφορά του return-of-investment για αυτούς. Φαντάζεστε η Ελληνική Εφορία να κάνει κάτι αντίστοιχο; Ούτε σε 1000 χρόνια...

Μάλλον ξέφυγα από το θέμα.

Χαιρετώ
Δημήτρης Ανδρεάδης