ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: ellinika kai gnu/linux

On Thursday 25 May 2006 20:59, Simos Xenitellis wrote:

> [...]
> βασικούς προγραμματιστές
> του Xorg ότι αυτή είναι μια πολύ σημαντική αλλαγή να γίνει σε περίοδο
> μετάβασης.
> Έτσι, για τώρα υπάρχει αυτή η διαδικασία της εγκατάστασης του
> xkeyboard-config.
> Δεν είδα αναφορά στη λίστα xorg
> (http://lists.freedesktop.org/archives/xorg/) για νέα πίεση
> στην προσθήκη του xkeyboard-config. Σύμφωνα με όσα είχαν λεχθεί
> πέρυσι, η ουσιαστική προσθήκη θα γίνει αυτό το καιρό.
> Αν έχεις όρεξη να το επισπεύσεις, μπορείς να επαναφέρεις το θέμα στη

Όχι, πλέον δεν έχω καμία όρεξη. Εδώ δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε μεταξύ
μας και εξηγούμε μια μέρα ολόκληρη την ύπαρξη 2 συστημάτων: του παλιού
και του μεταβατικού. Και κάποιοι δεν έχουν καταλάβει ακόμα ότι μέχρι να
γίνει ολική μετάβαση, το παλιό σύστημα πρέπει να παίζει σωστά.

Το παλιό σύστημα έπαιζε από τα XFree 4.x.x μέχρι τα X.org 6.8.2 και μετά
έγινε break και ακόμα δεν έχει λυθεί.

Όταν λοιπόν δεν θα έχω καμία υποστήριξη, ούτε καν από τους Έλληνες που
ασχολούνται με αυτά, φαντάσου πόσο πίεση μπορώ να ασκήσω εγώ στη λίστα
τους. Για αυτό γκαρίζω να υπάρχει συνεννόηση μέσω της i18ngr ή έστω
κάποιου κεντρικού μοντέλου ώστε να μη δίνουμε την εντύπωση του σκόρπιου
χωριού στους ξένους και να είμαστε απόλυτοι σε αυτό που ζητάμε.

> Ο Σεργκέι μού εξήγησε το πρόβλημα της πολυπλοκότητας του προηγούμενου
> συστήματος
> και ότι είναι καλύτερο να γίνεται χρήση του ISO-3166. Υπάρχουν
> εξαιρέσεις για τη χρήση
> του ISO-639, ωστόσο δεν υπήρχε επιχείρημα για τη χρήση εξαίρεσης.

Φυσικά και υπάρχει. Αλλά όταν του το εξήγησα ήταν πλέον αργά. Αν είχαμε
συνεννοηθεί όλοι μας νωρίτερα, μπορεί και να το δεχόταν.

Για να μην απορούν μερικοί, το βασικό μας επιχείρημα είναι πως τα
πληκτρολόγιά μας δεν είναι ελληνικά. Είναι αμερικάνικα που απλώς
βάζουμε ένα on top layout για υποστήριξη Ελληνικών (=αυτοκολλητάκια
κάτω από τα ξένα γράμματα).

Αν πάς Αγγλία και αγοράσεις ένα laptop θα έχεις Αγγλικό layout και θα
χρειάζεσαι ένα on top Ελληνικό βασισμένο στο Αγγλικό.

Αυτό σημαίνει ότι σα χώρα δεν έχουμε πληκτρολόγια. Έχουμε on top layout
για τη γλώσσα. Άρα όπως κάνουν και τα ακατονόμαστα (παρόλο που δεν
αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση), δεν ονομάζουμε με το country code,
αλλά με το language code.

> Το σημαντικό σημείο είναι ότι ο τελικός χρήστης δεν χρειάζεται να

Ναι, ναι, ναι. Συμφωνώ. Αλλά σε αυτό το σημείο έχουμε ξεφύγει από τις
ανάγκες του τελικού χρήστη και μιλάμε για τη σωστή, ορθή και σταθερή
υποστήριξη. Που είναι μία και δεν αλλάζει ποτέ.

> Ο Ivan Pascal άλλαξε το xkbdata για να συμβαδίζει με το
> xkeyboard-config (σχόλιο "Sync with XKeyboardConfig project files"
> από το δεύτερο URL). Δεν θα χρησιμοποιούσα τον όρο bug αλλά
> regression.

Φυσικά. Το έκανε όμως σε μια εποχή που και το ίδιο το xkeyboard-config
είχε bug (στην έκδοση 0.1 ? 0.2 ? κάτι μικρό πάντως). Μετέφερε το bug
στα X.org, μετά έφτιαξε το bug πίσω στο xkeyboard-config, αλλά δεν
ξαναέκανε sync ποτέ. To ζήτησα, αλλά το αρνήθηκαν.

> Στη λίστα i18ngr δε βλέπω ένα τέτοιο θετικό περιβάλλον (δεν είναι
> τόσο κακό όσο η LGU), όπως
> μπορείς να δεις από πρόσφατα θέματα που έχουν συζητηθεί.
> Είμαι ευχαριστημένος από τη λίστα ubuntu-gr οπότε προτιμώ να αφιερώνω
> χρόνο εκεί.

Ναι, δε σε υποχρεώνει κανείς να συμμετέχεις στην i18ngr. Αλλά αυτό δεν
αλλάζει καθόλου τα περί "καουμποΐστικων" που ανέφερα στο 1ο mail.

Κλειστήκατε στην ubuntu-gr, με τα εργαλεία του gnome και τα flash
animations και νομίζετε ότι κάνετε support για όλους τους Linux users.
Ε, συγγνώμη που στο λέω έτσι χύμα και μειώνω την εικόνα μου σε σένα,
αλλά έτσι είναι είτε θες να το παραδεχτείς είτε όχι.

Και για να σε πάω στο αγαπημένο σου blog και το επίμαχο post μου στην
LGU, το 1ο πράγμα που έγραψα σε εκείνο το post είναι ότι αρχίσατε
χακιές αριστερά και δεξιά. Ισχύει ακόμα. Όταν σκάσει ένα bug που εσύ θα
το δείς στο Ubuntu, μπράβο σου και καλά θα κάνεις να τρέξεις να
φτιάξεις το Ubuntu.

Όμως αντικειμενικά, αυτό είναι λάθος αντιμετώπιση που μπορεί να
δημιουργεί και προβλήματα. Γιατί αν υπάρχει bug σε project που αφορά
όλες τις διανομές, πρέπει το patch να είναι global, όχι Ubuntu
specific.

Αν δημιουργούμε με hack-ο-patchαρίσματα forks αριστερά και δεξιά, θα
χάσουμε τη μπάλα. Θα δουλεύει μόνο το Ubuntu καλά και όλα τα άλλα
χάλια.

Οπότε ναι, αν θές political correct localization/internationalization
support, μιλάμε για i18n/l10n, όχι για ubuntu-gr. Αλλά αυτό είναι
φυσικά προσωπική μου άποψη, την οποία έχω δικαίωμα να εκφράζω σε κάθε
λίστα όσο κι αν σε ενοχλεί και σου φαίνεται σπαστικό. Άλλο τόσο
σπαστικό μου φαίνεται σε μένα 10 άνθρωποι να ρίχνουν την ενέργεια μόνο
στο Ubuntu και όχι κεντρικά.

Είναι ακριβώς η ίδια πίκρα που συζητούσαμε παλιότερα: το να κάνει
μαγκιές η RedHat με τους πυρήνες και να μη δίνει πίσω τα patches ή να
είναι τόσο ψηλομύτες οι kernel developers που να μην τα δέχονται ακόμα
κι αν μερικές φορές πραγματικά αξίζουν.

Αυτά. Θεωρώ το θέμα λήξαν, το εξαντλήσαμε από όλες τις πτυχές (σφαιρικά)
όσο δεν πάει. Απλά να ξέρετε ότι δεν θα αλλάξει κάτι. Μέχρι να περάσει
η μεταβατική περίοδος, τα ελληνικά σε κάποιες διανομές θα είναι χάλια.
Και εντάξει το RedHat, το Debian, το Ubuntu, το SuSE και το Mandrake και
το Gentoo που έχουν κόσμο να τρέξει. Υπάρχουν και άλλες διανομές εκεί
έξω και ποτέ δεν ξέρεις πότε θα χρειαστεί να βάλεις κάπου μια μυστήρια
ξεχασμένη από το Θεό διανομή για να κάνεις τη δουλειά σου και να
ανακαλύψεις ότι δεν βάλανε τo xkeyboard-config και δεν έχεις ελληνικά.
Έτσι πάει.

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>

- What's your ONE purpose in life ?