ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Συνέδριο ΕΛ/ΛΑΚ - Workshop εξελληνισμού

2009/6/23 Simos Xenitellis <simos [ dot ] lists [ at ] googlemail [ dot ] com>:
> Στις 20 Ιουνίου 2009 έγινε το workshop για τον εξελληνισμό λογισμικού,
> κατά τη διάρκεια
> του συνεδρίου δημιουργών, http://conf.ellak.gr/2009/
>
> Από τη συζήτηση των δύο ωρών περίπου, κατέγραψα τα παρακάτω ζητήματα,
>
>   1. Κοινοί κανόνες μεταφράσεων. Ο Γιάννης Κασκαμανίδης ανέλαβε να
> στείλει γράμμα στις τυπικές λίστες τοπικοποίησης για έναρξη της
> συλλογής των κοινών κανόνων μεταφράσεων.
>   2. Μεταφραστική μνήνη. Να γίνεται χρήση μεταφραστικής μνήμης,
> τουλάχιστον ένα μεγάλο έργο. Όταν πρόκειται να κάνετε μια νέα
> [...]

Ξέχασα να προσθέσω τα δύο ζητήματα που ανέφερε ο Κώστας Παπαδήμας
σχετικά με το OpenOffice.org.
Συγκεκριμένα,

1. Μετάφραση ή δημιουργία προτύπων (templates) για έγγραφα.
Στο ελληνικό πακέτο OOo είναι καλό να έχουμε πρότυπα όπως για
Υπεύθυνση δήλωση καθώς και άλλα έγγραφα. Έτσι, αν έχετε εκείνο το .doc
που κυκλοφορεί με την υπεύθυνση δήλωση, μπορείτε να το μετατρέψετε σε
.odt σχετικά εύκολα.
Τα διεθνή πρότυπα βρίσκονται στο
http://templates.services.openoffice.org/
οπότε όποιο έχει νόημα και στην Ελλάδα μπορεί να μεταφραστεί.

Τα ελληνικά πρότυπα που υπάρχουν ήδη βρίσκονται στη σελίδα
http://templates.services.openoffice.org/el/node/
Στην ίδια σελίδα έχει επιλογή για να βάλετε το πρότυπό σας.

2. Υπάρχει το ζήτημα με τη αρίθμηση στο OpenOffice.org με τη χρήση
χαρακτήρων όπως α, β, γ, δ, ε, στ, ζ, η, ...
Για τα ελληνικά δεν υπάρχει υποστήριξη για ελληνική αρίθμηση και είναι
επιθυμητό να υπάρχει.
Υπάρχει υποστήριξη για σερβικά, βουλγαρικά, και πρέπει να είναι
σχετικά εύκολο να μπει κάτι τέτοιο.
Για να γίνει, πρέπει ο συντελεστής να είναι σε θέση να μεταγλωττίσει
το OpenOffice.org.
Έπειτα, πρέπει να εντοπιστεί το σχετικό αρχείο που έχει να κάνει με
'numbering' και να προστεθεί επιλογή για ελληνικά, αντίστοιχη με αυτό
που υπάρχει για τις άλλες γλώσσες.
Ο συνολικός κώδικας δεν πρέπει να είναι πάνω από 40-60 γραμμές.

Αναφορές
http://markmail.org/message/5brx7zx642uzvkvm
http://www.w3.org/TR/css3-lists/

Σίμος