ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Ανοιχτο λογισμικο: Να ξεκινησουμε απο το λογισμικο;]

  • Subject: Re: Ανοιχτο λογισμικο: Να ξεκινησουμε απο το λογισμικο;]
  • From: Konstantinos Margaritis <markos [ at ] codex [ dot ] gr>
  • Date: Thu, 26 Nov 2009 13:01:36 +0200
Στις Thursday 26 November 2009 12:29:30 ο/η Dimitris Tsigos έγραψε:
> Αποδεικνύεται από την εννοιολογική σύγχυση που βασανίζει τον κλάδο.
> Όποιος αναφέρεται στην Πληροφορική έχοντας στο μυαλό του το S/W
> Engineering και με βάση αυτούς τους συλλογισμούς βγάζει γενικά
> συμπεράσματα κάνει το λάθος της γενίκευσης που μπορεί να οδηγήσει σε
> εντελώς εσφαλμένες αποφάσεις. Δυστυχώς στον κλάδο μας είναι πολύ συχνό
> φαινόμενο.

Μάλλον δεν έχουμε την ίδια γνώμη για τη λέξη "αποδεικνύεται", μάλλον επειδή
έχω κάψει το μυαλό μου με τα μαθηματικά :). Ξαναρωτάω. Πως αποδεικνύεται (=
βγαίνουν αδιάσειστα συμπεράσματα) ότι η σύγχυση αυτή απαιτεί την ίδρυση
επιμελητηρίου);

> Φυσικά και θα το κάνει, με πολλούς τρόπους.

Περιμένω να ακούσω έναν. Να σου πω τι θα γίνει. Εταιρείες θα προσλαμβάνουν
πληροφορικάριους -που ήδη το κάνουν- και θα παίρνουν έργα στο δημόσιο και σε
μικρότερο βαθμό στον ιδιωτικό τομέα- όπως τα παίρνουν και τώρα. Έχοντας
πιστοποιήσεις ISO, τίτλους, certified engineers κλπ κλπ. Θα είναι τα έργα
καλύτερα; Μάλλον όχι. Θα σταματήσουν οι κακοτεχνίες στο software και η έλλειψη
σχεδιασμού; Μάλλον όχι. Θα υπάρχει καλύτερο support και μακροπρόθεσμη
εκμετάλλευση του παραδοτέου επειδή θα υπάρχει επιμελητήριο; Μάλλον όχι. IMHO,
δε θα αλλάξει απολύτως τίποτε, γιατί απλώς οι ίδιες εταιρείες θα παίρνουν τα
έργα, απλώς θα υπάρχει ένα επιπλέον certification layer.

> Εγώ προέρχομαι από αγροτική οικογένεια και στο προτείνω ανεπιφύλακτα :-)

Το σκέφτομαι, με αυτά που διαβάζω.

> Σοβαρά τώρα: Μπορείς πολύ εύκολα να πάρεις ένα πτυχίο. Μάλιστα οι
> "μεταβατικές διατάξεις" μπορούν να προβλέπουν κάτι σχετικό για τους
> επαγγελματίες του χώρου (π.χ. να υπάρχει μια ειδική αρμοδιότητας στο
> ΕΑΠ, κλπ).

Ευχαριστώ δε θα πάρω. Δεν δίνω εγώ προσωπικά την ¨άδεια" σε οποιοδήποτε
επιμελητήριο να μου υποδείξει με τι θα ασχοληθώ. Και αν "μπορείς πολύ εύκολα
να πάρεις πτυχίο" τότε το πτυχίο είναι για τα σκουπίδια.

> Από εκεί και πέρα: Έχω ειλικρινή και βαθύ σεβασμό στους pioneers του
> κλάδου. Αυτοί δημιούργησαν την επιστήμη και το επάγγελμά μας. Όμως,
> γυρίζουμε σελίδα. Πρέπει να το κάνουμε όσο είναι νωρίς. Κάποτε  τα μωρά
> τα ξεγεννούσαν οι μαίες και στις δίκες σε υπερσπιζόντουσαν οι δικολάβοι,
> ενώ τα σπίτια τα σχεδίαζαν και έχτιζαν οι μάστορες. Τα επαγγέλματα αυτά
> ωρίμασαν, το ίδιο θα κάνει και η Πληροφορική.

Ας ωριμάσουν οι πληροφορικάριοι και θα ακολουθήσει και η πληροφορική. Κάνε μια
βόλτα λίγο στο εξωτερικό να δεις τι ζητάνε οι εταιρείες. Σίγουρα πάντως δεν
είναι η συνδρομή μέλους σε "Επιμελητήριο Πληροφορικής". Κάτι τέτοιο θα
εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνο στην συντεχνιακή προώθηση συμφερόντων του
κλάδου. Πάντως ως κλάδος με τα μικρότερα ποσοστά ανεργίας, το βρίσκω πολύ
υπερβολικό να επιμένετε σε κάτι τόσο παρωχημένο όπως το επιμελητήριο.
Παρεμπιπτόντως επειδή αναφέρθηκες στα σπίτια που έχτιζαν παλιά: οι σημερινοί
πολιτικοί μηχανικοί ακόμη ψάχνουν να βρουν πως έχτιζαν τα σπίτια τόσο γερά οι
*μη πτυχιούχοι* μάστορες πριν από 100+ χρόνια.

> Φτάνει πια με τους δικολάβους της Πληροφορικής, ήρθε η ώρα να μπούμε
> στην εποχή των δικηγόρων.

Αυτό είναι ΠΟΛΥ τρομακτική σκέψη και μόνο που το αναφέρεις. Ενημερώστε με να
αλλάξω χώρα όταν συμβεί αυτό.

> Sorry, λάθος link. Εδώ είναι το σωστό:
> http://www.epe.org.gr/various/EThEEP.zip

θα το διαβάσω και θα σου πω τη γνώμη μου, μπορεί σε τελική ανάλυση να έχετε
δίκιο.

Κώστς