ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: b.ook.gr ανοιχτός διαγωνισμός e-book reader.

  • Subject: Re: b.ook.gr ανοιχτός διαγωνισμός e-book reader.
  • From: Konstantinos Margaritis <markos [ at ] codex [ dot ] gr>
  • Date: Wed, 2 Dec 2009 22:58:19 +0200
On Wednesday 02 December 2009 22:43:40 Kostas Boukouvalas wrote:
> Χεχε, νόμιζα οτι είσαι ο άλλος Κωνσταντίνος Μαργαρίτης. :)

ναι, συμβαίνει αυτό, μια φορά μου είχαν στείλει και πρόσκληση για συνέδριο,
αλλά διόρθωσα το λάθος και παρέπεμψα στον σωστό παραλήπτη :)

> Ε τότε προς τι όλος ο ντόρος και ο κόπος; Εγώ πιστεύω οτι είναι εντολή
> του ίδιου του πρωθυπουργού αυτός ο διαγωνισμός, το e-book reader είναι
> δέσμευση του Παπανδρέου, τον οποίο όταν το είπε οτι θα το κάνει τον
> κοροιδεύανε. Βέβαια η καλή πρόθεσή του δε πρέπει να συγχέεται με την
> αρπακολλότητα του διαγωνισμού.

αυτό ακριβώς λέω. Δεν αμφισβητώ τα κίνητρα. Είναι πολύ καλή κίνηση, αλλά
πρέπει να γίνει σωστά. Το λιγότερο, imho, χρειάζεται περισσότερος χρόνος. Ή
διαφορετικά να προσεγγίσουν μια εταιρεία σαν αυτήν που ανέφερες που έχει ήδη
μια έτοιμη λύση, και να ζητήσουν το hardware design ώστε να το κάνουν open.
Κάτι τέτοιο θα είχε πραγματικά νόημα.

> Μα... αυτό δε κάνει κατα 50% με την εικονά αυτή στο site;

Όχι ούτε κατά διάνοια. Ένα ηλεκτρονικό κύκλωμα είναι σε στρώματα (layers).
Κάθε στρώμα έχει μια σειρά από συνδέσεις/διαδρομές (routes, δεν ξέρω τον
ελληνικό όρο ομολογώ), ανάμεσα στα components. Ένα τυπικό board αναλόγως της
πολύπλοκότητας του έχει από 4-6 layers (δηλαδή 2-3 φύλλα διπλής όψεως) ενώ
κάποια πιο περίπλοκα έχουν παραπάνω. Το κόστος ανεβαίνει κατακόρυφα καθώς και
το failure ratio. Τι σημαίνει αυτό; Πάρε μια motherboard και κοίτα την πλάγια,
θα δεις ότι είναι σε στρώματα, διαφορετικά τα εκατοντάδες/χιλιάδες connection
του CPU με τα υπόλοιπα components δε θα μπορούσαν να γίνουν σε ένα μόνο layer,
το board θα ήταν τόσο μεγάλο σα σεντόνι.

> Μάλλον εδώ με "τάπωσες". Ομολογώ οτι είμαι λίγο άσχετος με το θέμα.

Κι εγώ μέχρι να ασχοληθώ άσχετος ήμουν, η ηλεκτρονική που έκανα στο
πανεπιστήμιο ούτε κατά διάνοια δεν μου έμαθε τέτοια θέματα -βέβαια δεν το
σπούδασα κιόλας, φυσικός σπούδασα.