ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: b.ook.gr ανοιχτός διαγωνισμός e-book reader.

  • Subject: Re: b.ook.gr ανοιχτός διαγωνισμός e-book reader.
  • From: Konstantinos Margaritis <markos [ at ] codex [ dot ] gr>
  • Date: Wed, 2 Dec 2009 22:31:27 +0200
On Wednesday 02 December 2009 22:11:46 Kostas Boukouvalas wrote:
> Σωστά κύριε Μαργαρίτη,

Γεια σας κύριε Μπουκουβάλα αλλά προς τι ο πληθυντικός; :)

> αλλά δυστυχώς υπάρχουν και μεγάλα κορόιδα:
>
> http://laforge.gnumonks.org/weblog/2009/10/14/#20091014-txtr_hardware_archi
> tecture
>
> https://developer.txtr.org/Introduction
>
> https://developer.txtr.org/PCB_Layout_v0.3

δεν είναι open το design αυτό, κοίταξα τις σελίδες αλλά το μόνο που είδα είναι
ένα high level schematic και μια jpb του PCB. Μια jpg ενός board δεν είναι το
ίδιο με τα Gerber files που είναι απαραίτητα για το robot που τυπώνει το
κύκλωμα. Ωστόσο, ναι είναι ενδιαφέρον όμως σαν project, ευχαριστώ για το link.
Αλλά δεν είναι κοροϊδία το open hardware, απλά αυτοί που το κάνουν προσβλέπουν
κάπου. Σε τι μπορεί να προσβλέπει κάποιος που θα δωρίσει το hardware design
του σε αυτήν την περίπτωση; Δε βλέπω κάποιον όρο που να λέει "η αγορά των
συστημάτων θα γίνει από τον νικητή του διαγωνισμού" -και ευτυχώς που δεν το
λέει, για να μην παρεξηγούμαστε. Ακόμη και αν επιλεγόταν η συγκεκριμένη λύση -
που μου φαίνεται πολύ καλή- πρέπει να πειστεί η εταιρεία -και σίγουρα δε θα το
κάνει δωρεάν- να δώσει το PCB design με ελεύθερη άδεια χρήστης. Πράγμα που το
βλέπω δύσκολο.

> Έτσι και εγώ αν ήμουν ηλεκτρονικός και ήξερα πως να τα συνδέσω και
> έπειθα την τράπεζα οτι θα πάρω το πρώτο βραβείο των 15k, θα μου δινε
> δάνειο να αγοράσω τα εξαρτήματα και μετά να πουλάω μούρη. Τι δυο
> μήνες, δυο βδομάδες στην υπόγα την παλιά και θα ήταν έτοιμο. Με τα
> σχέδια των κορόιδων.

Δε χρειάζεται δάνειο, τα dev kits για τέτοια boards είναι πολύ φτηνά -έχω
μερικά και το πιο ακριβό κοστίζει 3k -το οποίο μάλιστα μου το έστειλε δωρεάν η
εταιρεία για την οποία έκανα development. Τα υπόλοιπα είναι της τάξης των
300-500€. Όσο για τα υλικά και την υπόγα, ξέχασέ το, η εποχή που έφτιαχνες
υπολογιστές στο υπόγειο έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Στην καλύτερη περίπτωση, να
φτιάξεις μόνος σου το schematic και το PCB design και να τα στείλεις στην
εταίρεια (bitmanufaktur?) για να σου φτιάξει το πρωτότυπο (κόστος συνήθως >1k€
ανά board). Μετά να στο στείλουν πίσω για να διαπιστώσεις ότι έχεις κάνει
λάθος σύνδεση σε κάποια chips και να αρχίσεις να κολάς καλώδια πάνω στο board
και να κάνεις διορθώσεις στα schematics και στο PCB. Αυτή η διαδικασία θα
γίνει 2-3 φορές οπότε και θα φτάσεις στο τελικό και επιθυμητό αποτέλεσμα -
δηλαδή ένα working board το οποίο και θα στείλεις για παραγωγή. Αυτή η
διαδικασία ΔΕΝ διαρκεί 2 μήνες, εκτός αν το board design είναι έτοιμο -
παρεμπιπτόντως αυτός είναι και ένας παράγοντας πίσω από το open hardware
project που ξεκίνησα.