ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: No more desktop Linux systems in the German Foreign Office

  • Subject: Re: No more desktop Linux systems in the German Foreign Office
  • From: Panagiotis Karaberis <karaberis [ at ] gmail [ dot ] com>
  • Date: Tue, 22 Feb 2011 16:16:27 +0200
Καλησπέρα και από μένα,

σαν "νεότερο" μέλος (όχι ηλικιακά, αλλά στο από πότε άρχισα να παρακολουθώ
την συζήτηση) στην παρέα της EΕΛΛΑΚ, και με μια αρκετά "καλή" εμπειρία σε
commercial programs/OS's κλπ., έχω να πω τα ακόλουθα όσον αφορά τα
OpenSource θέματα που έχω συναντήσει στην επαγγελματική μου πορεία

1. όταν λέμε ότι το "α" είναι καλύτερο από το "β", πρέπει να υπάρχει η
τεχνική τεκμηρίωση ΑΛΛΑ και σωστό promotion του προϊόντος ή να είναι σαφής
το όφελος που θα έχω από την μετάβαση απο το "α" στο "β"
Στο θέμα του marketing καλώς ή κακώς το opensource είναι πίσω ... και δεν
νομίζω ότι φταίει μονο το γεγονός ότι έχει να συναγωνιστεί εταιρείες με
χρήμα από πίσω ....

2. δυστυχώς για την Ελλάδα το θέμα του after sales support έχει πολλά
ερωτηματικά, και δεν υπάρχει μια ένωση-εταιρεία-υπηρεσία που να σου δίνει
έστω μια πρώτη βοήθεια
Βέβαια οι προσπάθειες ενώσεων όπως της ΕΕΛΛΑΚ ή άλλων (hellug, παν/μια
κλπ..κλπ..) είναι αξιέπαινες, αλλά συχνά αναλώνονται σε εκδηλώσεις που δεν
προσφέρουν κάτι στον ΕΜΠΟΡΙΚΟ κόσμο της Ελλάδας.
Ο φοιτητής - χομπίστας κλπ.. καλό είναι να μαθαίνει Linux, OpenOffice ή κάτι
άλλο, αλλά όταν πάει να δουλέψει και υπάρχει στο 90% MS Win και .net ή άλλες
πλατφόρμες/προγράμματα, τότε το Opensource παραμένει "μεράκι" και δεν αποκτά
την αξία που πραγματικά έχει.

3. πολλές φορές έχω δει (ίσως είναι εσφαλμένη η άποψή μου...) ότι άτομα από
τον χώρο του opensource αναλώνονται περισσότερο στο αν είναι πχ καλύτερο το
ubuntu ή to fedora distro, παρά εάν υπάρχουν τα κατάλληλα εργαλεία/drivers
για να κάνει κάποιος την δουλειά του καλύτερα.

Για να μην νομίζετε ότι είμαι αρνητικός ή απαισιόδοξος, λέω στο τέλος ότι η
απόφασή μου να ασχοληθώ (όσο μου επιτρέπει ο χρόνος μου) με την ομάδα αυτή
και να δω λίγο πιο "σοβαρά" το θέμα του Opensource στην Ελλάδα, ήταν ο
χαρακτήρας 2-3 συναδέλφων, που με "μύησαν" στην κουλτούρα αυτή, αλλά και
κατάφεραν ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ να με πείσουν ότι αυτό που κάνουν το
κάνουν σωστά και με την συγκεκριμένη τεχνολογία opensource.
Μέσα από παρόμοιες συνεργασίες , κατάφερα να γίνω φίλος με τους συναδέλφους
αυτούς, και θέλω ότι έχω μάθει από αυτούς να το προωθήσω κι εγώ λίγο
παραπέρα ...

Επειδή η συγκεκριμένη χρονική στιγμή για την Ελλάδα ίσως βγάλει και ορισμένα
θετικά πράγματα, θεωρώ ότι αξίζει η στήριξη στην προσπάθεια αυτή του
οpensource
Στην τελική ΑΣ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ κι εμείς το βήμα, και ας γυρίσουμε πίσω ... (μετά
από 5-10 χρόνια ...)
:-)

Φιλικά,
Παναγιώτης