ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: No more desktop Linux systems in the German Foreign Office

  • Subject: Re: No more desktop Linux systems in the German Foreign Office
  • From: Nick Kossifidis <mickflemm [ at ] gmail [ dot ] com>
  • Date: Wed, 23 Feb 2011 01:32:16 +0200
Στις 22 Φεβρουαρίου 2011 11:14 μ.μ., ο χρήστης Serafeim Zanikolas
<sez [ at ] debian [ dot ] org> έγραψε:
> [..]
>
> Νίκο, υπάρχει αντιστάθμιση (aka trade-off) μεταξύ τελευταίων εκδόσεων και
> σταθερότητας. Δεν δικαιούσαι να παραπονιέσαι:
>
> - για τελευταίες εκδόσεις όταν διαλέγεις μια stable/lts διανομή
> - για προβλήματα όταν διαλέγεις οτιδήποτε άλλο (εν προκειμένω 10.10)

Συγνώμη αλλά άλλο το LTS και άλλο το stable. To 10.10 θεωρείται η
stable διανομή του ubuntu, αν πας στο site δε σου λέει ότι είναι ούτε
unstable ούτε testing, σου λέει current release και το LTS είναι απλά
supported απ' τη Canonical για organizations κλπ που θέλουν "increased
stability". Άμα πάει κάποιος πρωτάρης να κατεβάσει το ubuntu, το 10.10
θα κατεβάσει. Όσο για το tradeoff το Gentoo πχ που χρησιμοποιώ είναι
roiling release και έχεις τεράστια ευελιξία στο τι πακέτα θα βάλεις
και πώς (+ τα overlays κλπ, πραγματικά είναι εξαιρετικό σε αυτό που
θέλω -αλλά θα μου πεις γούστα είναι αυτά, δεν είναι αυτό το point
μου), το τρέχω απ' το 2007 στο laptop μου (τότε το πήρα) και απ' το
2006 στο desktop μου (το έτρεχα και πριν απλά το 2006 έκανα κάποιες
αναβαθμίσεις σε δίσκους κλπ και το ξανάστησα απ' την αρχή), του έχω
κάνει τα πάντα και τέτοια βλακεία αντίστοιχη με αυτή του pulseaudio
στο ubuntu δεν έχω συναντήσει. Αν κάτι έχει πρόβλημα αφενός είναι
εύκολο να το βρεις (γιατί δεν κάνουν κουλά πράγματα, ακολουθούν τα
standards), αφετέρου έχουν by far το καλύτερο wiki/forum/bugtracker
για support. Και στο Gentoo έχεις το stable κομμάτι με την έννοια ότι
τα πακέτα στο portage έχουν τα διάφορα masks ανάλογα με το πόσο stable
είναι (που δε βασίζεται στο τι λέει ο package maintainer όσο οι ίδιοι
οι developers του project), αν κάτι δεν μπει στο stable (δεν γίνει
unmask) για καιρό ανοίγει ένα ticket όπου μπορούν οι χρήστες να δουν
το γιατί και να συνεισφέρουν με tests κλπ. Γενικώς σαν μοντέλο το
βρίσκω πολύ αποτελεσματικό. Κάποια στιγμή θα δοκιμάσω και το Sabayon
που είναι στην ίδια λογική απλά είναι binary distro (μάλλον είναι ΚΑΙ
binary ανάλογα πώς θες να παίξεις) και ίσως αρχίσω να το προτείνω σε
νέους χρήστες.

> Κατά τα άλλα δεν έχω καμία διάθεση να υπερασπιστώ τις όποιες επιλογές στο
> ubuntu. Όσο για το Debian, ξέρεις φαντάζομαι ότι διατίθεται σε όλο το φάσμα
> του παραπάνω tradeoff (stable/testing/unstable).
>
> -S

Παιδιά το point δεν ήταν να κράξω το ubuntu (αν και τα έχω πάρει
ομολογουμένως) αλλά να πω ότι δεν αναδεικνύεται καθόλου το unstable
κομμάτι και το ελλιπές functionality, ούτε οι βλακείες που γίνονται
για λόγους marketing. Μιλάμε στη βάση ότι το ελεύθερο λογισμικό
υπερέχει by default σε όλους τους τομείς "γιατί είναι ελεύθερο" και
όχι αντικειμενικά. Σκέψου πόσοι άνθρωποι μιλούν για το ελεύθερο
λογισμικό, χρησιμοποιούν ελεύθερο λογισμικό, δουλεύουν χρησιμοποιώντας
ελεύθερο λογισμικό και πόσοι από αυτούς έχουν μπει στον κόπο να
ανοίξουν ή να συνεισφέρουν σε ένα bug report.

--
GPG ID: 0xD21DB2DB
As you read this post global entropy rises. Have Fun ;-)

πλοήγηση μηνυμάτων