ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Most Significant Bugs List ( σχετικών με τα ελληνικά )

  • Subject: Re: Most Significant Bugs List ( σχετικών με τα ελληνικά )
  • From: Konstantinos Margaritis <markos [ at ] codex [ dot ] gr>
  • Date: Wed, 20 Apr 2011 01:24:05 +0300
On Tuesday 19 April 2011 23:37:25 Pantelis Koukousoulas wrote:
> Όταν λες άσχετα μεταξύ τους, σύμφωνα με ποιά κριτήρια;

"...τα πιο σημαντικά bugs
που υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε mainstream ελεύθερο λογισμικό και έιναι
σχετικά με την υποστήριξη των ελληνικών ... ή με ελληνικού ενδιαφέροντος
hardware ή υπηρεσίες"

εννοώ ότι δε βρίσκω καμία σχέση ανάμεσα σε software bugs και "ελληνικού
ενδιαφέροντος hardware ή υπηρεσίες", καταρχάς τι ακριβώς εννοείς με το
τελευταίο. Μπορεί απλώς να το κατάλαβα λάθος, οπότε μια διευκρίνηση θα με
βοηθούσε κι εμένα :)

> Αυτό δε μου φαίνεται greek-specific (φαντάζομαι αναφέρεσαι στο debian
> installer).
> Φαντάζομαι ότι αν υλοποιηθεί τέτοιος μηχανισμός θα είναι για όλες τις χώρες
> (locale -> keyboard mapping) έτσι δεν είναι;

greek specific όχι, bug σχετικό με "την υποστήριξη των ελληνικών" όμως ναι,
γι' αυτό και το έγραψα, αλλά οκ, συμφωνούμε.

> Χρειάστηκε να γραφτεί νέο TeX engine (xetex) και αυτό μετά την
> "αποτυχία" του άλλου
> TeX engine (omega) αλλά και αυτό θα το ταξινομούσα σαν (major) feature, όχι
> bug.

Ε, για ένα διάστημα μπορούσες να γράψεις utf-8 based LaTeX στο xetex σε
οποιαδήποτε γλώσσα εκτός από ελληνικά οπότε είναι major bug, imho αλλά οκ, δεν
είναι το θέμα μας αυτό τώρα :)

> Το νόημα της συγκεκριμένης λίστας είναι κομμάτια δουλειάς που να
> μπορούν να χωρέσουν σε 1-3 μέρες δουλειάς με 1-2 ώρες τη μέρα ενασχόληση
> το πολύ. (Για να έχουμε ένα "working definition" της διαφοράς μεταξύ "bug"
> και "feature").

Οκ, κατανοητό, για να σε καταλάβω, θέλεις μια λίστα με bugs την οποία να
μπορούν να την πιάσουν πχ 5-10 developers σε ένα hackfest σε 2-3 μέρες και να
τα λύσουν, όχι bugs που να απαιτούν

> Η αξιολόγηση και ιεράρχηση (ώστε να βγουν τα "10 πιο σημαντικά" και τα
> "10 πιο εύκολα")
> είναι αναγκαστικά manual και υποκειμενική δουλειά οπότε δε βλέπω πώς θα
> μπορούσε να γίνει αυτοματοποιημένα όπως προτείνεις. Στα περισσότερα από τα
> bugs που αφορούν
> τη λίστα αυτή δεν έχει υπάρξει πρόοδος για χρόνια οπότε το να μην
> είναι αυτοματοποιημένο
> το status tracking δεν είναι τόσο σημαντικό πιστεύω (σκέψου ότι θα
> ασχολούμαι με 20 μόνο
> κάθε μήνα).

20 δεν είναι και τόσα λίγα όσα ακούγονται :)
Αλλά οκ, γνώμη μου είναι ότι αυτός που κάνει τη "δουλειά" θα διαλέξει το
εργαλείο που τον βολεύει περισσότερο, no questions asked.

> Επειδή πιστεύω όμως ότι κάποιοι δε διαβάζουν τους πλανήτες ellak και hellug
> είπα ότι μπορώ να στέλνω και mail στα σχετικά mailing lists (αν αυτό δεν
> είναι πρόβλημα για τους διαχειριστές, που δεν πιστεύω να είναι).

Έχει καταντήσει νεκροταφείο η λίστα πλέον, οπότε προσωπικά εγώ χαίρομαι όταν
βλέπω έστω και ένα mail τη βδομάδα -πάνε οι καλές μέρες που γέμιζε ο τόπος
συζητήσεις, και δε μιλάω για flames για επιμελητήρια :)

> Το "παιδιά σκέφτομαι αυτό..." είναι ακριβώς ο σκοπός του προηγούμενου
> e-mail. Την αρχική λίστα που λες, πώς θα τη συνέλεγα μόνος μου; Το θέμα
> είναι να μαζέψω bugs που ενοχλούν "πραγματικούς χρήστες" όχι μόνο εμένα :P

IMHO, οι developers θα έπρεπε να θεωρούν τους εαυτούς τους πραγματικούς
χρήστες αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση :)

> Δεν είναι ανάγκη να έχω όλα τα σημαντικά/εύκολα bugs από την πρώτη φορά.
> Κάποιοι θα στείλουν τώρα, κάποιοι θα προσθέσουν μόλις δουν τα πρώτα
> αποτελέσματα τον Ιούνιο. Simple as that, δεν υπάρχει βιασύνη :)
>
> Νομίζω ότι το email είναι εξίσου ή πιο εύκολο από μια απρόσωπη online
> φόρμα. Στο κάτω-κάτω τα bugs που έχουν ήδη αρχίσει να μου αποστέλλονται
> έχουν links σε bugtrackers και αυτή είναι η σωστή "online φόρμα" που
> πρέπει να χρησιμοποιηθεί.

Οκ, με κάλυψες :)

> Προσωπικά δεν το θεωρώ "απλή καταγραφή" από την άποψη ότι θα προσπαθήσω
> για κάθε bug που θα επιλέξω να προσφέρω και μία "στρατηγική επίλυσης" και
> κάποια (γιατί όχι) να τα διορθώσω και ο ίδιος.

Λάθος μου δεν το κατάλαβα, σου ζητώ συγγνώμη, απλά έχω ακούσει τα τελευταία
χρόνια αρκετές προσπάθειες "καταγραφής ελ/λακ" ακόμη και εδώ στη λίστα και
πολύ λίγες πραγματικής δουλειάς, οπότε το μυαλό μου έχει συνηθίσει να πηγαίνει
στο κακό. Πραγματικά συγγνώμη.

> Επίσης δες το σαν ένα πείραμα. Μπορεί να δουλέψει μπορεί και όχι, αλλά
> σίγουρα τουλάχιστον δε βλάπτει κανέναν :)

Αν υπάρχει τουλάχιστον ένας που είναι αρκετά πορωμένος ώστε να θέλει να
πετύχει το πείραμα, τότε το πείραμα θα πετύχει, στο λέω εκ πείρας :)

Φιλικά