ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: Most Significant Bugs List ( σχετικών με τα ελληνικά)

  • Subject: Re: Most Significant Bugs List ( σχετικών με τα ελληνικά)
  • From: Pantelis Koukousoulas <pktoss [ at ] gmail [ dot ] com>
  • Date: Wed, 20 Apr 2011 09:08:45 +0300
2011/4/20 Konstantinos Margaritis <markos [ at ] codex [ dot ] gr>:

> εννοώ ότι δε βρίσκω καμία σχέση ανάμεσα σε software bugs και "ελληνικού
> ενδιαφέροντος hardware ή υπηρεσίες", καταρχάς τι ακριβώς εννοείς με το
> τελευταίο. Μπορεί απλώς να το κατάλαβα λάθος, οπότε μια διευκρίνηση θα με
> βοηθούσε κι εμένα :)

Fair enough.

Με "ελληνικού ενδιαφέροντος υπηρεσίες" εννοώ αν υπάρχει κάποιο bug σε
mainstream εφαρμογή (π.χ., firefox ή LibreOffice) του οποίου η κύρια συνέπεια
είναι να μην επιτρέπει τη χρήση κάποιας ελληνικής υπηρεσίας (π.χ., δημοσίου
ή τράπεζας).

Με "ελληνικού ενδιαφέροντος hardware" εννοώ αν υπάρχουν bugs στην υποστήριξη
από το Linux, hardware που υπάρχει μόνο ή κυρίως στην ελλάδα, π.χ., hardware
τηλεπικοινωνιών που δίνουν οι ίδιοι οι πάροχοι (π.χ., netmod ή Sagem Fast 800
παλιότερα ή κάτι αντίστοιχο).

Χαρακτηριστικό παράδειγμα υπηρεσιών + hardware είναι οι υπηρεσίες ínternet
μέσω 3G, αν υπάρχουν bugs που απαγορεύουν την απλή / απρόσκοπτη χρήση
μιας ελληνικής υπηρεσίας 3G τη στιγμή που άλλες δουλεύουν (δηλαδή πρόκειται
για bug όχι έλλειψη major feature) τότε θα ήθελα να το ξέρω.

Ο γενικός συνδετικός κρίκος είναι "μόνο bugs, μόνο σε mainstream software
και μόνο το είδος των bugs που αν δεν τα φτιάξει κάποιος έλληνας οι πιθανότητες
είναι ότι δε θα φτιαχτούν και καθόλου".

> Ε, για ένα διάστημα μπορούσες να γράψεις utf-8 based LaTeX στο xetex σε
> οποιαδήποτε γλώσσα εκτός από ελληνικά οπότε είναι major bug, imho αλλά οκ, δεν
> είναι το θέμα μας αυτό τώρα :)

Και πάλι αυτό είναι major feature. Αν έχουν μείνει όμως bugs σε αυτή την περιοχή
(π.χ., στο hyphenation ή στα κεφαλαία-μικρά ή στη μετατροπή μεταξύ π.χ., docbook
και LaTeX σε κείμενα με ελληνικούς χαρακτήρες) καλό θα ήταν να το ξέρουμε.

> Οκ, κατανοητό, για να σε καταλάβω, θέλεις μια λίστα με bugs την οποία να
> μπορούν να την πιάσουν πχ 5-10 developers σε ένα hackfest σε 2-3 μέρες και να
> τα λύσουν, όχι bugs που να απαιτούν
 ... χρόνια (ερευνητικής) δουλειάς, ακριβώς.

Δεν είναι ανάγκη να λυθούν μόνο ως μέρος hackfest, κάποιο/κάποια από αυτά
μπορούν να αποτελέσουν και αντικείμενο workshop πάνω στο αντίστοιχο πακέτο
ή στο bug fixing / maintainance γενικά.  Μερικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν
ακόμα και ως στοιχειώδη κριτήρια "αξιολόγησης" (κάτι σαν το Recaptcha για
έλληνες προγραμματιστές: Αν θέλεις να δεις αν κάποιου "πιάνει το χέρι του"
αντί να του ζητάς βαρετά πράγματα και θεωρητικές ερωτήσεις, δώσε του
ένα από τα εύκολα bugs να λύσει και θα έχεις και τσάμπα προβολή για
το πανεπιστήμιο / εταιρεία σου μια και θα αναφέρεται το ποια από τα
bugs λύθηκαν και από ποιους, μπορούμε μέχρι και ένα απλό "ranking"
να φτιάξουμε στα πρότυπα αυτών που φτιάχνονται στο LKML/LWN).
Τέλος κάποια αν δω ότι είναι υπερβολικά γελοία για να τα αναφέρω,
θα τα λύνω φαντάζομαι μόνος μου :P

> 20 δεν είναι και τόσα λίγα όσα ακούγονται :)
> Αλλά οκ, γνώμη μου είναι ότι αυτός που κάνει τη "δουλειά" θα διαλέξει το
> εργαλείο που τον βολεύει περισσότερο, no questions asked.

Δεν είναι ούτε τόσα πολλά επίσης (μιλάμε για ιεράρχηση και "triaging" κυρίως)
και σε πρώτη φάση δε νομίζω να μαζέψω καν τόσα για να είμαι ειλικρινής.
Αν το email φανεί πως δε δουλεύει μπορώ να πειραματιστώ και με άλλες λύσεις.
Πάντως το email είναι το "hacker's all time favorite" εργαλείο
επικοινωνίας πιστεύω.

> Έχει καταντήσει νεκροταφείο η λίστα πλέον, οπότε προσωπικά εγώ χαίρομαι όταν
> βλέπω έστω και ένα mail τη βδομάδα -πάνε οι καλές μέρες που γέμιζε ο τόπος
> συζητήσεις, και δε μιλάω για flames για επιμελητήρια :)

Ακριβώς και μακάρι αυτή και αντίστοιχες άλλες πρωτοβουλίες να βοηθήσουν ώστε
να "αναστηθεί".

> IMHO, οι developers θα έπρεπε να θεωρούν τους εαυτούς τους πραγματικούς
> χρήστες αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση :)

Χεχε δεν είπα "όχι για μένα" είπα "όχι *μόνο* για μένα" :P Γεγονός είναι ότι οι
developers είναι κατά κανόνα πιο "βολικοί" από τους περισσότερους χρήστες
τόσο λόγω γενικά μεγαλύτερης εξοικείωσης και "elastic mind" όσο και γιατί οι
χρήστες υπολογίζουν μόνο το χρόνο χρήσης μιας λειτουργίας ενώ οι developers
υπολογίζουν και το χρόνο για να γραφτεί το χαρακτηριστικό, εφόσον δε θα τους
το κάνει κάποιος δώρο :P Αυτό σημαίνει ότι οι developers τείνουν να βλέπουν
λιγότερα bugs από ότι οι "απλοί χρήστες" :P

> απλά έχω ακούσει τα τελευταία χρόνια αρκετές προσπάθειες "καταγραφής ελ/λακ"
> ακόμη και εδώ στη λίστα και πολύ λίγες πραγματικής δουλειάς, οπότε το μυαλό μου
> έχει συνηθίσει να πηγαίνει στο κακό. Πραγματικά συγγνώμη.

Χεχε, no apology needed και καταλαβαίνω πολύ καλά τι λες ...

Ο χρόνος θα δείξει :)

Χαιρετισμούς,
Παντελής

πλοήγηση μηνυμάτων