ΕΕΛ/ΛΑΚ - Λίστες Ταχυδρομείου

Re: commercial open source

On Friday 28 October 2011 12:03:33 Giorgos Theofanous wrote:
> *πρέπει να αδειοδοτήσεις το σύνολο του προγράμματος που έχεις πια.
> μπορεί να μην πείραξες τον κώδικα του PM,
> αλλά το ενσωματώνεις σε ένα συνολικότερο λογισμικό
> (που έχει, π.χ., τις διαδικασίες που έχεις ορίσει).
> όλο αυτό πρέπει να αδειοδοτηθέι με AGPL.*
>
> Πρακτικά τι σημαίνει αδειοδοτώ με AGPL? Αν υποθέσουμε ότι εργάζομαι σε ένα
> οργανσιμό και χρησιμοποιώ το λογισμικό για να φτιάξω μια εφαρμογή (την
> τρέχω σε server με ubuntu, apache, mysql κλπ open source), την οποία
> χρησιμοποιούν οι υπάλληλοι του οργανισμού ή/και συνεργάτες μέσω δικτύου.
> [...]

Δηλώνεις την εφαρμογή με άδεια AGPL και διαθέτεις τον πηγαίο κώδικα (source)
κάθε νέας έκδοσης με κάποιον τρόπο στο διαδίκτυο, είτε ως tarball, είτε σε ένα
git/mercurial/svn/cvs/κλπ public repository, είτε με κάποιον άλλον παραπλήσιο
τρόπο.

Πάντως και συγγνώμη που θα το πω, αλλά δεν είναι ειρωνικό να κάνουμε αυτή τη
συζήτηση για το αν πρέπει ή αν δεν πρέπει να πληρώσεις για ένα project
ανοιχτού λογισμικού για να το χρησιμοποιήσεις; Και μάλλιστα σε λίστα για το
ελ/λακ; Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να είσαι χαρούμενος που σου δίνεται η
δυνατότητα και το κίνητρο να διαθέσεις την εφαρμογή σου ως ανοιχτό λογισμικό.
Είμαι σίγουρος ότι και ο πελάτης σου αν του δείξεις τα κατάλληλα επιχειρήματα
θα συμφωνήσει. Πρέπει να δούμε και λίγο την μεγάλη εικόνα και όχι μόνο πως θα
χρησιμοποιούμε τα ελεύθερα/δωρεάν εργαλεία που μας δίνονται.

Αυτό που λέει η εταιρεία είναι απόλυτα σεβαστό και πολύ ρεαλιστικό: ξόδεψαν
πάρα πολύ χρόνο και χρήμα για να το αναπτύξουν το προϊόν τους, και επειδή
πιστεύουν στο ελ/λακ το δίνουν ως ανοιχτό αλλά μόνο σε όποιους πιστεύουν
εξίσου σε αυτό. Αν δεν πιστεύεις σε αυτό τότε απλά μπορείς να το
χρησιμοποιήσεις πληρώνοντας -εφόσον θα πληρωθείς και εσύ για την εργασία σου.
Το βρίσκω απόλυτα ξεκάθαρο από μέρους τους.

My 2c.